System Audio 1550 erfaringer!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

System Audio 1550 erfaringer!

Ser på System Audio 1550 som de har på tilbud hos hificenter. Noen som har hørt denne og kan fortelle litt. Har et lite oppgraderingsmonster inni meg Er de bedre enn Chorus S 706?

Takker for all respons om høyttaleren!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    står en hel haug om denne høyttaleren på forumet. søk deg fram..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel nå har jeg gjort det som de fleste anbefaler. Tatt med meg en go' cd og gått til hificenter kjeden og hørt på SA 1550. Høyttalerne fikk strøm via arcam 2 kanaler. Hadde med meg Coldplays nyeste CD siden det er en jeg kjenner godt på mine egne høyttalere.

For å si det rett ut, jeg er skikkelig overrasket over høyttalerne. Hadde lest i L&B og lillebrorens bra lyd og forventningene var store. "De koster jo tross alt mer enn det dobbelte av de du har".
    Dessverre var ikke overraskelsen hvor bra de var, men hvor utrolig flatt og nøytralt lydbilde høyttalerne lagde. Gitarene som jeg er vant til å nyte i fulle drag var helt nedsunket i lydbildet, og diskanten tindret ikke slik som Focalene mine gjør. Til tross for dobbelt antall elementer så synes jeg ikke bassen var så utrolig mye bedre heller. Greit nok, dynamikk var det en del av, men ikke slik at jeg vurderte å bytte. Kan liksom forstå hvorfor de går for nesten halv pris. Var deilig å komme hjem å slenge CDen i det gode gamle anlegget.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

God lyd

Jeg har akkurat slått til på dette tilbudet selv...
    Lyden er utrolig fin og klar. Det er ikke høyttalere som går veldig dypt, så det kan med fordel kombineres med en subwoofer...

Det kommer jo litt an på hvilken lyd du liker då...
    Det er jo ikke høyttalere som kun skal spille høyt og dunke mest mulig.
    Det er jo endel som nettopp liker dette.

Det blir nok helt feil å spørre her på forumet, siden alle har forskjellig smak.
    Men SA er jo kjent for å levere varene...

Men jeg er 100% fornøyd.

Det er nok bare å ta deg en tur å høre på de...

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jmannen83
    ...Dessverre var ikke overraskelsen hvor bra de var, men hvor utrolig flatt og nøytralt lydbilde høyttalerne lagde. Gitarene som jeg er vant til å nyte i fulle drag var helt nedsunket i lydbildet, og diskanten tindret ikke...
    Helt enig. SA låter i mine ører også temmelig "platt".

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Las du egentlig innlegget mitt?

Jeg HAR vært å hørt dem, de spiller kanskje klart, men veldig lite engasjerende. Sammenlignet med de jeg har syntes jeg det var sjokkerende hvor lite man får per krone ved originalpris. For 5 000 synes jeg også det finnes bedre kandidater. Høyttalerne er greie nok på enkel musikk, gjerne akustisk (Hørte litt av det også), men da Coldplay dro i vei med f.eks. A Message, og White Shadows med trommer og mye som skjer på likt syntes jeg lydbildet falt sammen. Du må gjerne like dem, dette er min subjektive mening.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Antar du refererer til samu?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags høytalere har du som du sammenlignet med de da? personlig er jeg enig, liker mer fres i de enn de ga meg. hørte de samtidig som jeg hørte cht10

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Audiovector K3 Super, som jeg har et par av selv, låter i mine ører langt bedre. Men nå kan det jo nevnes at SA på januartilbudet koster bare halvparten av K3 Super...

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan også være enig i at de fleste SA høres "flatt og kjedelig" ut. Men når en kommer opp på 1750 begynner det å skje noe. En kanonbra mellomtone og bra diskant. Selvfølgelig fremdeles uten den store dypbassen. Men etter min mening er det stooooor forskjell fra 1750 og ned til 1550 og 1530.

Reis tilbake å hør på 1750 sammenlignet med 1550, om enn bare for morro...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hørt ganske mye forskjellig til sammenligning B&W, Focal, QLN, Boston, Patos osv.

Jeg så 1750 sto der, men de var ikke aktuelle prismessig, så jeg hørte ikke på dem, men de så jo adskillig mer forseggjorte ut. Skrev ikke dette for at dere som har kjøpt 1550 skulle føle at de hadde gjort noe dårlig kjøp. Ville bare si min subjektive mening om dem. Det var omtrent som om det ikke var skikkelig liv i dem, at de spilte i "halvsøvne" (Metafor?)....

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker de høytalerene selv nå. og jeg er meget fornøyd. Og det samme er min samboerinne! Jeg liker lyden meget godt, men de trenger maaaaange timer med innspilling. Og etter at jeg forandret høytalerkabler på de så spiller de helt konge.

Jeg synes de er verdt 5 lapper, og skuller du kjøpe dem så kan jeg lage deg samme kabler som jeg bruker. DIY type.... I den lengden du måtte ønske..
    Høyttalere: Triangle Genese Quartet LE. Triangle Genese Voce, Triangle Celius ESW, Triangle Antal ESW, Triangle Khos x 4. Svs 2531 pci, svs 2039 plus, svs Pb12 plus og svs pc13 ultra
    Forsterkere: Marantz SR7010. Sherwood A965 effekttrinn.
    Kilder, pc, marantz UD7007, himedia Q10pro
    Bilde: JVC 350 Dila Dreamscreen 106'

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jada...

Sitat Opprinnelig postet av jmannen83
    Las du egentlig innlegget mitt?

Jeg HAR vært å hørt dem, de spiller kanskje klart, men veldig lite engasjerende. Sammenlignet med de jeg har syntes jeg det var sjokkerende hvor lite man får per krone ved originalpris. For 5 000 synes jeg også det finnes bedre kandidater. Høyttalerne er greie nok på enkel musikk, gjerne akustisk (Hørte litt av det også), men da Coldplay dro i vei med f.eks. A Message, og White Shadows med trommer og mye som skjer på likt syntes jeg lydbildet falt sammen. Du må gjerne like dem, dette er min subjektive mening.

Hvis det er meg du sikter til, så leste jeg innlegget ditt...
    Men innlegget mitt derimot var egentlig bare et svar på denne tråden.

Jeg liker lyden selv, og mener det er best å høre på de selv. For ingen vet bedre enn den som skal høre på de. Du mener de spiller veldig lite engasjerende, og jeg mener ikke det... Det er nettopp dette jeg prøver å få frem!!! Men det er jo selvfølgelig greit å få forskjellige meninger fra andre da, sånn at man har noen referanser... Mener ikke å kritisere noen innlegg her altså...

Skjønner??

Intermediate Tor Ole sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sa 1550

Syns dem spiller meget bra, men det er jo min mening, så det spørs jo va man er ute etter,,,Angrer ikke på mitt kjøp, vurderte ikke 1750 en gang siden 1550 var på et sinnsykt godt tilbud..

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1750 er en bra høyttaler. og jeg ville vurdert å gå for den først som sist når du er innom det merket.
    de ble solgt for utrolige 5995,- uten baffelen en tid. rart jeg ikke snatcha et par.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •