Vincent forsterker -> System Audio 1550?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vincent forsterker -> System Audio 1550?

Hei!

Har kjøpt en brukt Vincent sv236 forsterker, men mangler dessverre høyttalere.

Pris : 5-8000 kr
    Musikksjanger : Klassisk, pop, rock, black metal

Forsterkeren veier 25kg, og uten bil så er det vanskelig å dra til byen for å teste høyttalerne. Håper derfor på noen små råd/erfaringer på veien mot nytt anlegg

System Audio 1550 (4999,-)
    http://www.hificenter.no/shop_item.c...7,22,70&id=651

KEF Q7 (6500,-)
    http://www.elgiganten.no/commerce/pr...p?prodnr=Q%207

Innspill på hva som ville være det beste kjøpet? Andre tips i den prisklassen?

Takk

Newcomer booyy sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei jeg har en vincent 993 effektforsterker som driver mine dali evidence 870.meget fornøyd med de sammen med vincenten.prøv med dali da vel har masse høyttalere til en god penge de

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Høyttalere til Vincent SV 236

Denne forsterkeren har jeg testet på en rekke høyttalere. Bl.a infinity,PSB,Elac, Audio Pro, Klipsch, Canton, Patos, Quad, JBL.

Min musikksmak strekker seg fra kor til beinhard metal.

Jeg vil si at mange høyttalere faller av straks man gir seg inn på å spille av en deilig black Metal skive.

For at eksempelvis Entombed skal låte bra, må de tunge feite gitarriffene, den bunnløse vokalen, doble basstrommene og den energiske brutale bruken av resterende trommer kunne gjengis på korrekt og engasjerende måte.

De valgene som faller meg nærmest hjertet er et par modeller, noen i den prisklassen du kan tenke deg, og noen over.

Canton Ergo 607 og 609
    Canton LE 170 og 190
    Klipsch Synergy F2 og F3
    Patos Basic 410 og 510

Det er jo også avgjørende hvor stort rom du har, mht hvilke høyttalere som er mest egnet.

Dersom du skal holde deg sånn noenlunde innenfor budsjett vil jeg anbefale deg å stifte nermere bekjentskap med noen av ovennevnte modeller.

Canton Ergo faller en del utenom avhensyn til pris, men jeg ville nå nevne de da de er meget gode på de musikktyper du nevner.

For ytterligere info er jeg behjelpelig pr tlf og mail.

mvh
    Henrik
    BM audio

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vincent SV236 og Black Metal

Ja, fryktet det at SA 1550 ble litt spinkle når det kommer til black metal. Skal definitivt sjekke opp de høyttalerne dere nevner!

Rommet til anlegget er 10m2, men skal flytte til sommeren. Uansett, det hadde vært ok om høyttalere hadde vært så små som mulig.

Får tråle markedet litt videre, se litt mer på bmaudio.no, selv om Vincent-forsterkeren ser meg inn i hvitøyet når den bare står der :-?

Takk for tips!

Newcomer STUTTSEN sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Hopp, Jeg har forsterkeren H/K AVR330 som er bi ampet med vincent SP 996 monoblokker (som jeg låner, takk erik). Jeg bruker da vincentene på mellomtone og diskant og H/Ken på bunn(bass)

Høyttalerene jeg kjører med er et par System Audio 1280mkII som er temmelig like 1550. Jeg er super fornøyd... Jeg hører på f.eks Tom mcrae, Damien rice, Coheed and Cambria, Audioslave, Metallica, Evergray og Opeth for å nevne noen...

SAene spiller veldig bra på alt, men merker at det mangler litt trøkk når jeg gir på. Men de er så vanvittig bra på nyanser, SAene spiller (i mine ører) veldig rent... Jeg ville ha gått for SA1550 eller SA1730

Ville nok også vurdert denne
    JBL NORTHRIDGE E-90
    http://www.hificenter.no/shop_item.c...7,22,71&id=708

Dette skal være en høyttaler med veldig bra trykk sammen med bra lydbilde generelt...

Håper jeg har vært til litt hjelp Lykke til i jakten, hør med dine ører... er tross alt du som skal ha høyttalerne, ta med den en cd med gomusikken din til butikken å sett deg ned for å virkelig HØRE på høyttaleren... Nok en gang LYKKE TIL

Newcomer espengundersen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face vincente

Har Selv Eid En Vincent Sv-233. Og Opplevde At Den Ble Noe Hard Og Skarp I Toppen.
    Brukte De På Et Par B&w 804 Natilus Noe Som Ikke Var En God Komb.
    I Mine ører Bør Du Satse På Et Par Med Noe Tilbakelent Diskant,noe Imine ører Canton Ikke Er.

Men Smaken Er Som Du Vet.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

valgets kval

Sitat Opprinnelig postet av espengundersen
    Har Selv Eid En Vincent Sv-233. Og Opplevde At Den Ble Noe Hard Og Skarp I Toppen.
    Brukte De På Et Par B&w 804 Natilus Noe Som Ikke Var En God Komb.
    I Mine ører Bør Du Satse På Et Par Med Noe Tilbakelent Diskant,noe Imine ører Canton Ikke Er.

Men Smaken Er Som Du Vet.
    Du referer her til en helt annen vincentforsterker enn SV 236. Disse to modellene låter veldig forskjellig. Canton har nå på sine siste modeller endret sine diskantelementer. Klangmessig ligger de nå nærmere Karatserien, og den er ikke plagsomt pågående, men meget delikat og fin. Dersom du referer til en eldre ERGO serie fra canton, i kombinasjon med SV233, kan jeg være noe enig i ditt resonement, i at toppen kunne bli litt spiss.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk for hjelp og tips!

Mange takk for tipsene!

Som Mr.X nevner så er kanskje SA1550 ikke helt den ultimate om jeg liker black metal, så jeg må kanskje tenke litt alternativt. Er nødt til å ta med en gromplate ned til hificenteret og teste ut, hvis ikke så må jeg sjekke ut noen av de større høyttalere som dere foreslår.

Det skal ikke være enkelt, men innleggene deres hjalp meg godt på vei

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •