Plasering av dali suite r0.8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Plasering av dali suite r0.8

Har kjøpt ny leilighet, og holder på å flytte inn og lage til. Stuen er ca 4*5,5m. På ene kortveggen er sofagruppen pluss en recliner plasert, i den andre enden henger en 42"pa50, samt et eletrisk lerret i taket.
    Spørsmålet er hvor jeg skal plasere/henge opp bakhøytalerene.
    Rett bak sofagruppen på kortveggen, eller på siden av sofagruppen på langveggen. Og henger jeg de bak sofagruppen, skal de da vinklest nedover eller innover?

Hmmmm..... Vil ha det best muligt(Y)

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmmm, jeg har selv Dali r0.8, men ikke så lett å forklare ;-) jeg har iallefall festet mine på langveggene, altså på siden av sofaen litt bak lytteposisjon litt over hodet ( ca 30 cm ). høytalerene vinkles da fremmover. dersom du må plassere de høyt eller lavt må de vinkles deretter. ( du må da snu høytaleren om du forstår hva jeg mener ;-) )
    håper noe var forståelig iallefall

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis de er på bakveggen skal de vinkles nedover. Hvis de står på sideveggene skal de vinkles framover. Bildeserien på http://www.dali.dk/int/page191.aspx?sub=213&prod=57 viser et eksempel på montering på bakveggen.

Har nettopp bestillt slike bakhøyttalere selv. Skal sette dem på bakveggen, men er litt i tvil om hvor langt til siden og hvor høyt man skal sette dem i forhold til hodehøyde. (Sitter temmelig nært bakveggen)

Noen?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •