SVS PB12 Plus/2 testet

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 64
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    During those tests that resulted in the curves presented in Figure 6a & 6b, the PB12-Plus/2 would at times dissipate enough acoustical power into the room sufficient to cause blurred vision! That’s pretty loud

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Herlig :-D

Folk har faktisk påpekt på demo hos meg at de har opplevd synsforstyrrelser... Da drar jeg på skikkelig.

Active listen sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto

Folk har faktisk påpekt på demo hos meg at de har opplevd synsforstyrrelser... Da drar jeg på skikkelig.
    Herlig! Plutselig ble jeg veldig keen på en demo! Må slutte å lese tråder om SVS nå, har ikke penger til sånt! Spørs om det ikke blir spart opp til SVS etter ny forsterker er i hus. Feriepengene mine ligger meget tynt an :twisted:

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gleder meg til jeg får en slik

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg opplevde ikke det hos akto ,men jeg er kjent med fenomenet. Det var dog med et PA element og en Numark Dimension 4 som stå ganske høyt på. Og det på et lite rom på 15kvadrat. Det var ikke noe allverden dypbass ,men det var så høyt at det var skummelt.

Men det står all respekt av det akto har fått til (hvor mange ganger har jeg egentlig sagt det nå? Noen som holder telling? ) Jeg fristes dog til å kjøpe inn 2 kickass elementer å prøve å bygge noe bedre ,men det får først bli i mai/juni da jeg har tid

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

He He He

Så Flight of the Phoenix her om dagen, å når flyet styrter å PB12-Plus/2 min dro på for fullt, så synes jeg også synet mitt begynte å tulle. Trodde bare det var meg som var trøtt å sliten, men kult at det er andre også som merker det. Aldri hørt maken til dypbass før, det er ihvertfall helt sikkert.

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Da har de sikkert BOSE hjemme...

Newcomer Adyton sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Halleluja

..har vi ikke sagt dette i snart et år, eller???!!!!

Ulikt et stort norsk politisk parti - vi er mange, og vi har rett :-D :-D :-D

PB12 Plus/2 er KONGEN!!

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper det er PB12-Plus som er prinsen da... siden jeg har bestilt den uhørt...:wink:

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -Nå er den også testet av DVD&Hjemmekino (fikk bladet i postkassa i dag).

18/20 poeng.

Bra test, men jeg synes kanskje det blir litt mye fokus på bulder og brak, og husrivings-egenskapene til suben.
    Dette vil vel variere med oppsett og rom, men hos meg er det faktisk sånn at jeg ikke behøver å skru ned bassen noe når jeg går fra film til musikk; det er en helt annen bass fra CD enn fra film "ut av boksen", uten at jeg trenger å gjøre noe. Er det bare jeg som har det sånn? På musikk er den kjapp og stram og dyp, mens på film kan den være brutal. Virker som de fleste andre må skru ned mye på CD. Lurer på hva det kan komme av? Det skal sies at jeg spiller film på volum 65 (går fra 0 til 100 på min receiver), og film på volum 80. Men det er fordi subjektivt låter det da omtrent like høyt. Vet heller ikke helt hva det kommer av.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer an på hva man foretrekker. For min egen del, så har jeg ikke så høyt volum på film, men jeg liker å føle at det skjer noe i bunn, få en litt fysisk opplevelse, selv om det ikke er øredøvende høyt. På musikk må det være korrekt forhold mellom bass, mellomtone og diskant. Derfor; + 6 til 10 dB på film, og på musikk 0. Det er slik jeg foretrekker det, og jeg er sannsynligvis ikke den eneste :-D

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, men poenget mitt er at det blir ikke svulmende eller overdreven bass når jeg spiller musikk av den grunn. Jeg spiller forøvrig nå med sub -5dB både på film og musikk, og har skrudd Gain opp dit jeg vil ha bassen isteden for å skru opp på receiver. Grunnen til det var noe jeg leste om at det var lurt å skru litt under 0db på receiver for å unngå at et klippet signal ble sendt til suben.

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av meg er det lettare å skru ned litt på forsterkaren, for så og justere gain. Eg har kalibrert etter den beste musikk dvden eg har. Men eg må justere gain igjen når eg skal høyre på musikk. Det er ilag med Pioneer VSX-1015. Og eg vil tru den trenger rom som er dempa. Eg bur i eit hus fra 60 - tallet, og under visse frekvensar så går alt i huset. Får håpe Behringer kan hjelpa meg litt med med det.:-)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører fullstendig flatt til musikk, det vil si så flatt at om jeg skifter mellom small/large kan jeg ikke høre forskjellen med mindre det er noe dynamikk/dybde/kompleksitet i materialet som høytalerene ikke takler

Til film legger jeg på 3-4db hvis jeg er i humør til det

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

En kompis av meg komenterte at det under åpningssenen i Master og Commander føltes som om noen tok tak i skuldrene hans og ristet ham som en filledukke når min PB12 plus/2 sparket ifra
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fokus på bulder og bråk ja....

Sitat Opprinnelig postet av John P.
    -Nå er den også testet av DVD&Hjemmekino (fikk bladet i postkassa i dag).

18/20 poeng.

Bra test, men jeg synes kanskje det blir litt mye fokus på bulder og brak, og husrivings-egenskapene til suben.
    Enig. Noen har kritisert minitesten av XTZ 99 w12 subben til Lygren og Gorm men der var det i hvert fall noen frekvens kurver i tillegg til synsing. Her gikk det mest på synsing og telefoner fra en nabo.... Han har trolig fulgt med i SVS tråden her slik at han vet hva som selger. Trolig her jeg blitt så gammel at jeg er mer opptatt av lyd enn å rive ned huset og skremme vettet av naboen. SVS er sikkert bra subb for de som liker å løsne spiker i reisverket men tydelig ikke i min gate.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    SVS er sikkert bra subb for de som liker å løsne spiker i reisverket men tydelig ikke i min gate.
    Jo - men det var dét jeg mente med min kommentar; man får litt inntrykk av at disse SVSene kun er til bulder og brak. Men jeg har selv en SVS PB12-Plus/2, og har ikke dette inntrykket av suben. For all del; den kan buldre og brake om nødvendig, men jeg synes den følger med på musikk også. Derfor tror jeg kanskje alt snakket om bulder og brak kan få noen som kanskje ville likt lyden til å ikke gi SVS en sjanse. Men det er klart, det er jo som nevnt før her et spørsmål om smak også. Kan jo tenkes at noen vil synes den lyden jeg har på musikk er for 'buldrete' for dem. Men jeg har vokst opp med dansk og engelsk lyd, så jeg vil ikke si jeg er utpreget bassfantast. Bortsett fra på film da, for det er morro.

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror grunner til at bulder og brak, sprekker i grunnmur osv. blir nevnt fordi det er som regel det første du opplever med en SVS. Det er jo også så sinnsykt brutalt at det er vanskelig å ikke la seg overvelde, og derfor vanskelig å utelate når en skriver en omtale. At de spiller bra til musikk er et resultat av mye prøving, feiling og timer med kalibrering. Nå skal det sies at jeg ikke fikk integrert min sylinder på en akseptabel måte, hvordan det er med boksene vet jeg ikke.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er min utgave av DVD&Hjemmekino på plass i godstolen, bare DET er noe jeg har sett fram til i flere uker :grin:

MEN, så begynner jeg å lese "testen".............om SVS'n min ;-) Første reaksjon.......jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte? Alle fakta som virkelig betyr noe eks. porting, tuning, subsonisk filter osv..........er jo direkte feil ! Er det muuuuuuulig................?

Kvalitetssikring ???

Hva med kalibrering ? Det virker som noen av "opplevelsene" til testeren er basert på mangelfull kalibrering, slik jeg tolker teksten.

Ellers SYNES jeg at det er på tide å endre radikalt på "språkbruken" som har tiltatt i bladet's produktomtaler. "........føles som om jeg blir blåst rundt i sofa'n..." "........veggene revner........." ".........innvollene roterer............"

For min del er slike kommentarer morsomt, men bare 1. gangen.

Skulle ønske at bladet fikk "de verbale bena" litt mer ned på jorda, som eks. stilen til Fidelity ;-)

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •