Focal JMlab Profile 918 eller Audio Pro Bravo FX10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate Roger sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Focal JMlab Profile 918 eller Audio Pro Bravo FX10

Har fattet litt interesse for et par høytalere av typen Focal JMlab Profile 918. Problemet er at jeg ikke har mulighet for å prøvelytte disse da jeg dessverre bor for langt unna Bærum (tror det er der disse blir solgt) Jeg har i dag Audio Pro Bravo FX10 som jeg forøverig er fornøyd med. Som signalkilde har jeg Yamaha DSP-Z9, den største receiver de har produsert (tror jeg). Er det noen som har hørt begge disse høytalere? Noen som kan fortelle meg for -og i mot et bytte. Hva vil jeg savne/miste i forhold til APBFX10? Hva vil jeg få gjennom å velge Focal JMlab Profile 918 som APBFX10 ikke har?

Intermediate jonia sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble ikke Focal Profile serien testet i siste DVD & Hjemmekino? Tror det var ansoere på forumet her som skrev testen faktisk, og han har APFX10 selv også. Jeg vil tro han kan gi deg et godt svar på dette.

Mener å huske at testen nevnte at mellombassen er bra på disse Focal-høyttalerne, men at dypbassen er relativt beskjeden. Vil anta dette er en klar forskjell fra APFX10, som har en slank mellombass og en relativt kraftig dypbass.

Men jeg har ikke hørt disse Focalene, så jeg kan ikke gi deg noe mer info enn det jeg har lest. Har APFX10 selv, og jeg merker til forskjell fra andre Focal'er jeg har hørt at AP'ene er mer lystklingende enn Focal, men dette trenger ikke gjelde for Profil-serien.
    Hvis du er fornøyd, hvorfor vil du bytte? :???:

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jonia
    Hvis du er fornøyd, hvorfor vil du bytte? :???:
    Hesann jonia. Du har hjulpet meg noen ganger med mine AP10, he,he! Det har vel bare med at jeg synes Focalene var pene og se på + at jeg tror på et lite kvalitetshopp i forhold til AP10. Jeg spiller musikk 60 % av tiden jeg tilbringer i stua, 20 % til tv-titting og restrerende til dvd-filmer der AP10 endelig kommer til sin rett. Jeg synes ikke AP10 en noe dårlig høytaler, faktisk de beste jeg har hørt, men jeg får litt problemer med bassen. Synes den ved enkelte tilfeller blir litt ullen. Jeg har ca 70 cm til bakvegg, stilt de inn på kl 12 og 9 uten at jeg blir helt fornøyd. Synes også det er kjedelig å måtte dra ut ledningen bak der hver gang jeg skal spille musikk.

En annen årsak er at verdien på disse detter, synes prisene er lave nok nå (8-10.000,- ser jeg de går for).

Tredje årsak er at jeg blir litt lei "møbelet" i disse. Men det vet jeg forandrer seg fra uke til uke. Ene dagen dritlei, den andre forelsket igjen

Intermediate jonia sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det stemmer det. Jeg ga deg vel noen tips for en tid siden. :grin:

Synd du ikke får det til å låte da.

Lykke til i søken etter nye høyttalere!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lenge siden jeg har lest forumet nå, så tilgi at jeg svarer på et gammelt innlegg.

Jeg byttet hele anlegget mitt i fjor, og brukte veldig lang tid på å finne de rette høyttalerene for meg. Ble tidlig småforelsket i JmLab Focal Profile 918, både med tanke på lyd, design og pris. Man skal virkelig betale mye for å slå de på tydelighet i øvre mellomtone og diskant. Og setter du på Yello oppdager du at de har en meget fin og presis bass, som faktisk rister kåken skikkelig.

For meg var uansett en sub selvsagt, siden både film og musikk er viktig for meg.

Før jeg fikk bestemt meg var Profile 928 kommet, så da endret bildet seg litt. Samme øvre mellomtone og diskant som 918, men en god del kraftigere nedre mellomtone og bass.

I finalen stod det mellom Dali MS4, B&W 803S, AP Virgo III og Profile for meg. Da med tilhørende senter, sub og surround. Det kan kanskje høres helt rart ut, men valget ble utrolig enkelt.

Da jeg fikk satt opp og hørt på Profile 928 med CC908 og SW908, og 908 stativere som surround ble jeg "blåst unna". Dette var det klart billigste oppsettet av disse, men også det jeg synes spilte best, både på hifi og film. SW908 er en perle av en sub, så utrolig kraftig men samtidig så vanvittig presis. Den er meget enkel å blande sømløst inn i oppsettet, og jeg bruker den som regel også til hifi (med stereo input, ikke LFE). Om Profile noensinne skulle mangle bass (noe jeg egentlig ikke synes) er det løst en gang for alle med en SW908, uansett hva du skal spille.

Nå var alle disse innenfor mitt budsjett, men det er jo aldri noen ulempe å spare penger. Men jeg hadde ikke valgt Profile om jeg ikke seriøst mente at de var minst like bra som de andre. Jeg tør påstå den serien virkelig er noe i nærheten av et kupp, prisen tatt i betraktning. STRÅLENDE fornøyd!

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingenting er bedre enn fornøyde hi-fi entusiaster. Det ble dessverre ikke noe kjøp av disse høytalerene. Jeg fikk et bra tilbud på JM Lab Electra 936 som jeg sa ja til. Har ikke fått disse ennå og gleder meg veldig

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dette Var En Nytelse å Lese!!!

Sitat Opprinnelig postet av KjellA
    Lenge siden jeg har lest forumet nå, så tilgi at jeg svarer på et gammelt innlegg.

Jeg byttet hele anlegget mitt i fjor, og brukte veldig lang tid på å finne de rette høyttalerene for meg. Ble tidlig småforelsket i JmLab Focal Profile 918, både med tanke på lyd, design og pris. Man skal virkelig betale mye for å slå de på tydelighet i øvre mellomtone og diskant. Og setter du på Yello oppdager du at de har en meget fin og presis bass, som faktisk rister kåken skikkelig.

For meg var uansett en sub selvsagt, siden både film og musikk er viktig for meg.

Før jeg fikk bestemt meg var Profile 928 kommet, så da endret bildet seg litt. Samme øvre mellomtone og diskant som 918, men en god del kraftigere nedre mellomtone og bass.

I finalen stod det mellom Dali MS4, B&W 803S, AP Virgo III og Profile for meg. Da med tilhørende senter, sub og surround. Det kan kanskje høres helt rart ut, men valget ble utrolig enkelt.

Da jeg fikk satt opp og hørt på Profile 928 med CC908 og SW908, og 908 stativere som surround ble jeg "blåst unna". Dette var det klart billigste oppsettet av disse, men også det jeg synes spilte best, både på hifi og film. SW908 er en perle av en sub, så utrolig kraftig men samtidig så vanvittig presis. Den er meget enkel å blande sømløst inn i oppsettet, og jeg bruker den som regel også til hifi (med stereo input, ikke LFE). Om Profile noensinne skulle mangle bass (noe jeg egentlig ikke synes) er det løst en gang for alle med en SW908, uansett hva du skal spille.

Nå var alle disse innenfor mitt budsjett, men det er jo aldri noen ulempe å spare penger. Men jeg hadde ikke valgt Profile om jeg ikke seriøst mente at de var minst like bra som de andre. Jeg tør påstå den serien virkelig er noe i nærheten av et kupp, prisen tatt i betraktning. STRÅLENDE fornøyd!
    Dette innlegget berga dagen min

Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Profile 918 og uten å ha hørt de andre høyttalerne vil jeg si at lyden i 918 i alle fall er ren og pen. Knallhøyttalere! Mellomtone og diskant er noe for seg selv, bassen er ikke veldig kraftig, men den gir et lite trykk som holder til ganske mye. SW 904 er rett rundt hjørnet og verdt å sjekke ut!

Vetteman: SR 908 er next!

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mattman
    Jeg har Profile 918 og uten å ha hørt de andre høyttalerne vil jeg si at lyden i 918 i alle fall er ren og pen. Knallhøyttalere! Mellomtone og diskant er noe for seg selv, bassen er ikke veldig kraftig, men den gir et lite trykk som holder til ganske mye. SW 904 er rett rundt hjørnet og verdt å sjekke ut!

Vetteman: SR 908 er next!
    Vræææææææl!!!! Da tror jeg VISA-kortet kommer og deiser meg over kjeften, kjøpte meg ny sub også igår Men det blir nok SR 908 etterhvert også:-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •