Offisiell SVS SBS-01 -tråd! - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 15 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 297
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har ikke så god greie på dette jeg ,men er ikke helt fornøyd.

Har 5.1 systemet koblet opp (med annen sub )

Denon 3805
    Nad 216 på frontene

Jeg klarer jo ikke spille høyt ? er det noe riv ruskende gale med receiveren ?
    Full guffe på denon vil si greit lydnivå, men ingenting som tilsier det ikke skulle gått an spille endel høyere. Ingen dårlige toner fra høytalerne vertfall.

Mener jeg kan spille høyere med yamaha jeg brukte før som var endel svakere ( byttet pga mic kalibreringen til denon)

Er det noen som har tips til meg?

Ble kanskje litt feil siden det sikkert ikke er svs ene det er noe gale med.

Mvh
    Erik

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan høres ut som Recieveren har valgt ett for lavt volum på alle høytalerne. Den gamle Pioneer'en min gjorde det samme. Endte opp med å øke volum til alle høytalerene og SUB med 5db for å bli fornøyd.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er rimelig sikker på at jeg kjøper meg slike bakhøytalere.. kan du slenge ut en link til de biltema-festene?

Sitat Opprinnelig postet av Emilste
    Sendte i dag epost til min forhandler, for å høre hvor tung en stk SBS er, for evt å planlegge oppheng til vegg! Har da lite lyst til å kjøpe oppheng fra lsound til etter min mening, blodpris!

"En stk SBS-01 høyttaler veier rundt 5,5kg."

Dette passet da supert! Høytalerfeste fra Biltema koster kr 150 for ett par, og er egnet til ca 5 kilo, mao en liten halvkilo for lite! Dette fikser jeg sikkert med hard skruing! Har tenkt meg til å kjøpe 3 par, bruke to fester(1par) på centeren, noe som forhandleren anbefaler!

Bare noen tanker fra meg

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er SBS-01 systemet fortsatt meget bra til prisen, eller er det begynt å bli utdatert i forhold til evt andre ht ?

Spiller SBS-01 med sofistikert lyd(hvis tilsvarende receiver og kilde) ?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke receivere matcher best sbs-01, Pioneer eller Yamaha ?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John2100
    Hvilke receivere matcher best sbs-01, Pioneer eller Yamaha ?
    Begge kan benyttes.

Som nevn har sbs en mørk klang.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Begge kan benyttes.

Som nevn har sbs en mørk klang.
    Ok, noen formening om hvilken jeg bør velge til sbs-01 av VSX-1018AH og RX-V663 ?

Er evt også interessert i andre forslag av Pioneer eller Yamaha til sbs-01..

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, noen formening om hvilken jeg bør velge til sbs-01 av VSX-1018AH og RX-V663 ?

Er evt også interessert i andre forslag av Pioneer eller Yamaha til sbs-01..
    Selv har jeg Yamaha som jeg syns leverer varene til film

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv har jeg Yamaha som jeg syns leverer varene til film
    Har du fullt sbs-01 sett koblet til Yamaha..?

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du fullt sbs-01 sett koblet til Yamaha..?
    Har klipsch koblet til en rx-v3800.
    Broren har kjøpt seg en 663, men jeg har ikke vært og hørt på den enda.

Du kan også vurdere Onkyo.

Eller og kjøpe en brukt reciver som er litt større.
    sbs trenger litt effekt inn for og yte sitt beste.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har klipsch koblet til en rx-v3800.
    Broren har kjøpt seg en 663, men jeg har ikke vært og hørt på den enda.

Du kan også vurdere Onkyo.

Eller og kjøpe en brukt reciver som er litt større.
    sbs trenger litt effekt inn for og yte sitt beste.
    Jeg tror receiver/høyttaler-match er svært essensielt, det er ikke sikkert en receiver-modell som låter bra på noen høyttalere låter bra på andre høyttalere.

Hvis broren din har fullt sbs-01 sett er jeg veldig interessert i å vite hvordan det låter på 663 og evt andre receivere han har hatt på sbs-01. Håper du evt kan gi en tilbakemelding når du har hørt på den.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En reciever som er bra på en type høytaler trenger ikke være bra på en annen nei. Men hvis man har en viss ide av hvordan høytalerene låter så vil man ofte vite om de vil være en bra match eller ikke. Hvis man f.eks vet at SBS-01 funker best på en reciever som er mørk i klangen, så kan man fint anbefale å kjøre en Yamaha reciever på disse selv om man selv ikke har hørt akkurat det oppsettet, da man vet at Yamaha er mørk i lyden. Har forøvrig hørt SBS-01 på både Yamaha og Pioneer recievere, og der gikk Yamahaen seirende ut ihvertfall i mine ører.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    En reciever som er bra på en type høytaler trenger ikke være bra på en annen nei. Men hvis man har en viss ide av hvordan høytalerene låter så vil man ofte vite om de vil være en bra match eller ikke. Hvis man f.eks vet at SBS-01 funker best på en reciever som er mørk i klangen, så kan man fint anbefale å kjøre en Yamaha reciever på disse selv om man selv ikke har hørt akkurat det oppsettet, da man vet at Yamaha er mørk i lyden. Har forøvrig hørt SBS-01 på både Yamaha og Pioneer recievere, og der gikk Yamahaen seirende ut ihvertfall i mine ører.
    Mener du at SBS-01 faktisk funker best på recievere som er mørk i klangen ? SBS-01 er jo selv mørk i klangen..det var en som valgte Pioneer pga dette..

Husker du spesifikt hvilke receivere du hørte SBS-01 med ?

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener du at SBS-01 faktisk funker best på recievere som er mørk i klangen ? SBS-01 er jo selv mørk i klangen..det var en som valgte Pioneer pga dette..

Husker du spesifikt hvilke receivere du hørte SBS-01 med ?
    Husker ikke spesifikk hvilkne det var nei. Som jeg sa. JEG likte det bedre. Men jeg liker at ting er litt mørke i lyden. Hater skrikende å masete diskant. Rommet kan også ha masse å si. Skal legge til at forskjellen var veldig liten etter det jeg husker. Mindre enn jeg hadde trodd forskjellen skulle være mellom disse to merkene.

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk testet mine sbs-01 bakhøytalere litt med musikk og må si meg enige i at de er mørke i klangen, er glad jeg har en forsterker med lys klang (Denon), men det er vel en smakssak da jeg liker lyden av plekter på på strengene osv.

ellers synes jeg det er noen knallhøytalere til prisen og de spiller bedre enn de gamle bakhøytalerne mine (Patos Basic 310MK2)
    Deler på 80hz og det er umulig å høre når høytalerne gir seg og sub'en overtar

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Husker ikke spesifikk hvilkne det var nei. Som jeg sa. JEG likte det bedre. Men jeg liker at ting er litt mørke i lyden. Hater skrikende å masete diskant. Rommet kan også ha masse å si. Skal legge til at forskjellen var veldig liten etter det jeg husker. Mindre enn jeg hadde trodd forskjellen skulle være mellom disse to merkene.
    Veldig interessant informasjon du kommer med ihvertfall. Jeg blir nok rett og slett nødt å prøve Yamaha og Pioneer på SBS-01. Men spørsmålet blir også om receivere som VSX-1018AH og RX-V663 er godt nok, eller om det bør være litt dyrere saker.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg bestilt et par SBS-01 og en SCS-01. Skal drive de med en RX-V663 som jeg også har bestilt. Har ikke helt bestemt om jeg skal bruke SBS'ene som front eller bak. BOSE'ene jeg har nå spiller utrolig bra på film, men for homogen lyd bør jeg vel ha det likt foran. Da får jeg samtidig fullrange bakhøyttalere siden BOSE'en har sub. Blir nok nødt til å prøve meg litt frem.

Og bare så det er sagt: JEG GLEDER MEG IKKE SOM EN LITEN UNGE PÅ JULAFTEN!!! Neida. (Lurer på om noen kjøper den.)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Nå har jeg bestilt et par SBS-01 og en SCS-01. Skal drive de med en RX-V663 som jeg også har bestilt. Har ikke helt bestemt om jeg skal bruke SBS'ene som front eller bak. BOSE'ene jeg har nå spiller utrolig bra på film, men for homogen lyd bør jeg vel ha det likt foran. Da får jeg samtidig fullrange bakhøyttalere siden BOSE'en har sub. Blir nok nødt til å prøve meg litt frem.

Og bare så det er sagt: JEG GLEDER MEG IKKE SOM EN LITEN UNGE PÅ JULAFTEN!!! Neida. (Lurer på om noen kjøper den.)
    Har du fått tingene nå Gurba ? Håper på en evaluering fra deg..

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag kom både høyttalere og forsterker. Har sett Kung Fu Panda. Og spilt litt musikk. De er ikke så skarpe i toppen som BOSE'ene, men håper allikevel at de roer seg ned litt med innspilling. Har en Yamaha RX-V663. Jeg kommer ikke til å trenge noe større så lenge jeg bor her ihvertfall. Det spilte høyt nok på 0dB. Med en SVS PC12-NSD i hjørnet fikk pandaen liv. Men en NSD til hadde vært noe...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    I dag kom både høyttalere og forsterker. Har sett Kung Fu Panda. Og spilt litt musikk. De er ikke så skarpe i toppen som BOSE'ene, men håper allikevel at de roer seg ned litt med innspilling. Har en Yamaha RX-V663. Jeg kommer ikke til å trenge noe større så lenge jeg bor her ihvertfall. Det spilte høyt nok på 0dB. Med en SVS PC12-NSD i hjørnet fikk pandaen liv. Men en NSD til hadde vært noe...
    Ok, gratulerer Er du kjempefornøyd med lyden med komboen sbs-01 og RX-V663, eller er det noe å sette fingeren på ? Hvordan er f.eks diskanten i sbs-01 med den Yamahaen..du mener de er litt skarpe i toppen ?

Side 9 av 15 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •