Offisiell SVS SBS-01 -tråd! - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 15 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 297
    Active KydeX sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Anyone?

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den subben ville jeg ikke hatt om du hadde kastet den etter meg...

Active KydeX sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eXa
    Den subben ville jeg ikke hatt om du hadde kastet den etter meg...
    Gidder du å utdype litt for en stakkars amatør?

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jbl subbene er ikke akkurat de beste, gir seg meget tidlig og spiller ikke så bra generelt vistnok, ikke så mye å utdype egentlig.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Golfo
    Har nå kost meg med det nye anlegget mitt i noen uker og må si jeg er meektig imponert over hvor flott og engasjerende dette spiller på både film og musikk. Autokalibrerte med denon's Audessey-system og gjorde noen små endringer etterpå (satte delefrekvens til 80hz på alt og økte gain på LFE fra -12 til -3, da jeg syntes det ble litt svakt i bunnen). Har bare fått kjørt noen heftige små-demoer for meg selv frem til i går kveld, da fikk vi endelig fikk satt oss ned for å se en hel film. Det ble "The Matador" som fikk æren og personlig mener jeg lyden nå er på høyde med de beste kinosalene i Trondheim, om ikke bedre

I begynnelsen av filmen er det en bil som ekploderer og det var første gang i løpet av kvelden at dama skulle hoppe i sofaen :twisted: . Andre gangen var når det var ganske heftig torden og et lynnedslag som sendte et tre gjennom taket på et hus. Det hørtes ut som det kom ned over hodet på oss og da var det omtrent så hun dukket under bordet...

Jeg storkoser meg med dette oppsettet, synes det fungerer SUVERENT til film, og ganske bra på musikk også. For første gang føler jeg at det ikke mangler noe på lydgjengivelsen, hverken i bunn eller topp. Neste oppgradering blir vel DVD-spilleren, men må vente noen mnd til kontoen har kommet seg etter sjokket :cry:
    Etter dette blir det veldig vanskelig å ikke kjøpe svs Nå vet jeg ikke hvordan lydkvaliteten på kinoene i tr.heim er da:roll:

Vet du hvordan anlegget låter uten denon? Jeg vurderer nemlig å kjøpe den yamaha mod. som svs har (659 tror jeg den heter, ca 3300 eks.mva). Denne ligger vel et par hakk under kvaliteten på denon receiveren du har.

Newcomer Golfo sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hørt anlegget med andre receivere, men Lyd & Bilde eller DVD & Hjemmekino hadde vel en test med div sammensatte hjemmekinoanlegg hvor SVS og Yamaha (tror det var 759) kom best ut i testen.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Funker fint sammen med Pioneer 1016 og

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Svs Sbs-01 Vs Xtz 99 Wmt

Hej, e det nagon her som har hort SVS Sbs-01 og XTZ 99 WMT samt Canton Plus XL.

Jag har no Xtz 99 WMT som frontar, og center samt Canton Plus XL i surround.

Lurer pa hvor jag skulle uppleve skillnad mellom disse.

Takk!!

//Daniel

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer å kjøpe sbs-01 med pbs12 (5,1). Har fått tilbud om å kjøpe en hk 7000 for 5000,-. Er dette litt "overkill" for dette settet?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det disse omtalte høytalerne de samme som lsound kjører tilbud på?
    Welcome to L-Sound!

Kan kalles et røverkjøp eller?

Vurderer å gå opp fra mitt stereo oppsett (C430 og B&W DM603 S3) der jeg ønsker å bruke B&W som fronter og kjøpe en onkyo 605. Noen synspunkter?

Newcomer Emilste sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Har vært inaktiv på lydfronten om dagen jeg!

Ja, det der må vært et røverkjøp! Skambillig!
    Tror at det blir knall med B&Wfronter ja, er enest som fronter de mangler litt synes jeg!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    må si det er fristende med det setter til den latterlig lave prisen.. men syns nå subbene til svs var ganske dyre.

noen som kan anbefale en annen litt rimeligere sub som vil passe godt? (må kunne stå inntil vegg (ikke bakporta)

ser også at noen skriver at de ikke passer veldig godt til fronthøytalere.. hva skal jeg bruke der da? funker jbl e-90 bra?

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dyre...???

Jaja, du får finne deg noe billig, og så føle trangen for å oppgradere...
    Totalt sett blir vel den løsningen noe dyrere enn å gå for noe bra med en gang... ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er like før jeg kjøper disse høytalerne nå.. eneste jeg lurer på er om det er noe i veien for å "felle dem inn" i veggen. tenker å lage nisjer i veggen hvor de skal setter inn i.

på bakhøytalerne vi bare ca 10 cm bygges inn men tenkte å bygge inn nærmer 20cm av front og senter...

Vil dette gjøre noe negativt med lyden? bør de eventuelt på et par cm "pusterom" bak eller rundt?

luere også på om denne suben Velodyne VX-10 | Sub | Høyttalere | Hi-Fi Center Kjeden vil kunne bli bra med disse høytalerne, sånn i forhold til den rimeligste suben til svs (regner med at den ikke er like bra, men dette er jo bare mitt første ordentlige anlegg da.. er ingen eksper.. så spørs om jeg hører mye forskjell.) dessuten har jeg naboer, de foretrekker sikkert at jeg ikke legger så mye pæng i sub... hehe

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation

nå har jeg hatt SBS-01 m/PB10 i noen dager og er godt fornøyd, har ikke så mye å sammenligne med, men det knuser det gamle anlegget mitt! det jeg derimot lurer på er om det er noen som har kommet over noen høytalere + sub som er enda bedre enn SBS-01 m/PB10? til da film og musikk.

og sliter med en ting, men gidder ikke lage en ny tråd for det: hvordan får jeg justert subben på forsterkeren? har en pioneer lx50, men skjønner ikke hvor jeg skal gå inn for å justere subben? vet jeg kan skru bakpå den, men skulle gjerne justert den via forsterkeren også...

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KydeX
    Dette høres jo lovende ut, for ikke å si fristende. Er det noen som har noen formening om hvordan dette sette låter i forhold til f.eks. dette fra JBL: JBL Cinema Three høyttalerpakke - Hi-fi Center Kjeden

Det blir jo noe dyrere, men ikke så mye. Høyttalerne også er større, men det betyr vel ikke nødvendigvis bedre, eller?
    Jeg har hatt JBL høyttalere med en sub av annet merke. Har nå kjøpt ett 5.1 sett fra svs og skal komme tilbake på sammenligninger etterhvert.
    Hvis jeg skal tippe noe på forhånd;

jbl e60 + 10" sub + harman kardon = var meget godt fornøyd med dette til musikk, dårlig på film

svs pbs + yamaha v861 = vil tro settet imponerer stort på film og er litt over middels på musikk. Skal bli spennende å se, eh.. høre

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil dere si at SBS-01 i seg selv har et helt nøytralt lydbilde, eller heller de litt mot lyst eller mørkt ?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er sbs-01 kvass eller varm i toppen, eller nøytral ? ops:

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På tester har de fått omtale som varm

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, takker

I teorien vil de vel da låte best med gjerne pioneer, eller til og med Denon ? Men føler at de fleste mener i praksis at det er Yamaha som låter best på disse ?

Side 8 av 15 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •