Offisiell SVS SBS-01 -tråd! - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 15 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 297
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Det sier vel mer om kvaliteten på Evidence?
    Jeg stiller meg bak de som mener sbs fungerer godt til filmbruk(prisen tatt i betrakning), men at de ikke er det helt store til musikkbruk. Hører man mest på musikk, burde man gå for noe annet.
    Jeg tror aldri at SBS var ment for de som kjøper høytalere i prisklassen 50k+ hvor dine JM Lab ligger. :-D

Som sagt så lyttet jeg virkelig etter den manglende mellomtonen uten å kunne registere det. Jeg har tidligere eid Audio Pro Avantek Nine, Blue Diamond og Image 44. Hvis du har hørt en av disse høytalerene så vet du hva manglende trykk i mellomtonen er.

SBS er ment for å skulle spille sammen med en sub, så det gir ingen mening å bedømme dens bassegenskaper. Så om vi ser bort fra den delen, hvilke høytalere i dens prisklasse fungerer vesentlig bedre til musikk, og hvorfor?

Av alle andre høytalere jeg har lyttet til minner SBS'ene mest av alt om DLS R50. jeg har desverre ikke tilgang på et par, men jeg har invitert en med et par R60 på besøk slik at vi sammen kan se om noen svakheter med SBSene blir åpenbart. DLSene har et rykte for å kunne spille sammen med meget dyrt utstyr uten å virke bortkommen så om SBS skulle ha alvorlige mangler burde det bli meget tydelig.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Vesentlig bedre" i den prisklassen? det blir vel fort å ta hardt i... Nå er ikke jeg bevandret i den prisklassen, men etter å ha hørt sbs-01 har jeg vanskeligheter med å tro at det ikke finnes andre høyttalerkanditater som spiller bedre på musikk. Epos ELS 3 er mitt forslag.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, for å ha en sikkerhetsmargin for smak og behag så er man nesten nødt til å kunne peke på et produkt som er vesentlig bedre. "Litt bedre" kan ofte skyldes ens egne preferanser og ikke produktenes kvalitet.

Epos er ikke en høytaler jeg har hørt, men når den har aludiskant burde den lyde ganske så forskjellig i fra SBS. Det at ulike mennesker liker ulike diskantløsninger kan nå ikke komme som noe sjokk for noen, oddsene for at du vil finne en høytaler med metaldome hos meg er heller små.

Jeg har hatt en hel del mennesker på besøk for å lytte til Plusen etter at jeg fikk SBS'ene. Når de allerede har vært her har jeg benyttet sjangsen til å fritte de ut om deres inntrykk av høytalerene. Alle kommentarer har så langt vært meget positive, om det skyldes at høytalerene er gode, eller om jeg ser truende ut vet ikke jeg :-D En av de som var her bestilte selv et set straks han kom hjem igjen, så bare løgn kan det umulig ha vært.

Jeg har virkelig lyttet etter det manglende trykket i midbassen, som sagt har jeg hatt en del Audio Pro og om du leser testen i Lyd&Bilde hvor SBS og Image44 er med vil du se at Image 44 helt korrekt blir trukket for manglende trykk i det registeret. SBS blir ikke trukket. Jeg har brukt bla spor 4 fra gullutgaven av The Wall som inneholder mye dynamikk i midbassen og som alltid avslørte AP høytalerene. SBSene passerer denne testen med flagget på full stang.

Skal jeg kritisere SBS for noe så blir det ikke designet, det er helt ok og burde ikke kunne skremme noen. Det som skuffer meg, men som så langt ikke har blitt nevnt i en eneste test er terminalene. Spør du meg ser de ut som om de er bygget på en verna bedrift i Uganda :-D Nå skal man heldigvis som oftest bare tukle med de en gang også på nytt igjen når man får et nytt par høytalere, så det er til å leve med

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt utrolig! Du fant en ting du ikke var 100% fornøyd med på et av SVS sine produkter, du kommer til å slite litt med nattesøvnen fremover nå da?

SBS-01 er en høyttaler som er meget god til prisen, men plukk ut de beste stativhøyttalerene i 5K klassen og det er da snakk om høyttalere som spiller "vesentlig bedre" på musikk. Fortsatt så er det ikke snakk om rare beløpet for et høyttalerpar hvis man først er interessert i Hi-Fi.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har testet SBS-01 hjemme hos meg selv med passe heftig elektronikk, og det spilte meget bra hos meg. Har du hørt SBS-01 andre steder enn i det gedigne rommet i Arendal Audiomur?

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når et par koster kr. 2.490,- og 5.0-settet kr. 6.490,- - da har man ikke mye å klage på, spør du meg. Hvert påfølgende par kommer deg på 2k ekstra, så prisen må da være svært gunstig?

Det er heller ingen vits i å diskutere et høyttalerpar til 5k, noe som i denne sammenheng er minst det dobbelte av prisen på et par SBS-01.

SBS-01 er kosntruert for å fungere SAMMEN med en av deres suber, og kanskje aller helst tunet mest mot PB10-NSD.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Jeg har testet SBS-01 hjemme hos meg selv med passe heftig elektronikk, og det spilte meget bra hos meg. Har du hørt SBS-01 andre steder enn i det gedigne rommet i Arendal Audiomur?
    Nei, der låt det jo helt forferdelig av åpenbare grunner, men jeg skriver allikevel at jeg tror sbs-01 er et meget god høyttaler til prisen. Den har fått gode skussmål av skribenter rundt om, så da velger jeg å stole på disse og at sbs-01 fungerer meget bra til prisen i mer egnede omgivelser enn det jeg fikk hørt de i.

Men for meg virker som om enkelte tror at sbs-01 kan hamle opp med nesten hva som helst av andre høyttalere.
    RoKo: Da er det vel naturlig og sammenligne med dyrere høyttalere?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, der låt det jo helt forferdelig av åpenbare grunner, men jeg skriver allikevel at jeg tror sbs-01 er et meget god høyttaler til prisen. Den har fått gode skussmål av skribenter rundt om, så da velger jeg å stole på disse og at sbs-01 fungerer meget bra til prisen i mer egnede omgivelser enn det jeg fikk hørt de i.

Men for meg virker som om enkelte tror at sbs-01 kan hamle opp med nesten hva som helst av andre høyttalere.
    RoKo: Da er det vel naturlig og sammenligne med dyrere høyttalere?
    Ehh..det har jeg hvis aldrig sagt, og heller ikke tenkt. Den eneste høytaleren jeg har sammenlignet den med er Evidence 470, og hvis du da mener at 470 er en så suveren høytaler at den kan brukes som eksempel på "hva som helst av andre høytalere", da er det din personlige vurdering.

Kanskje du også da burde vurdere å bytte ut dine JM Lab med et par 470?

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men for meg virker som om enkelte tror at SVS kan hamle opp med nesten hva som helst av andre høyttalere.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Manic Miner
    Ehh..det har jeg hvis aldrig sagt, og heller ikke tenkt. Den eneste høytaleren jeg har sammenlignet den med er Evidence 470, og hvis du da mener at 470 er en så suveren høytaler at den kan brukes som eksempel på "hva som helst av andre høytalere", da er det din personlige vurdering.

Kanskje du også da burde vurdere å bytte ut dine JM Lab med et par 470?
    Ok, da beklager jeg utsagnet mitt! Men da er du enig i at sbs-01 ikke når opp til de beste stativhøyttalerene i 5K klassen?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn er det, SVS sine woofere er utrolig gode! Jeg har hørt mye, også DD og REL, men jeg kunne ikke tenkt meg å bytte til noen av de. Derimot høyttalerne har jeg hørt mange som overgår SBS-01, men kun et par i nesten samme prisklasse.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, da beklager jeg utsagnet mitt! Men da er du enig i at sbs-01 ikke når opp til de beste stativhøyttalerene i 5K klassen?
    Jeg har ikke prøvd de, så det har jeg litt vanskelig for å svare på. Men på grunnlag av å ha hørt Ikon 6 vil jeg tro at Ikon 1 til 4700kr helt sikkert vil ha en bedre diskant.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn er det, SVS sine woofere er utrolig gode! Jeg har hørt mye, også DD og REL, men jeg kunne ikke tenkt meg å bytte til noen av de. Derimot høyttalerne har jeg hørt mange som overgår SBS-01, men kun et par i nesten samme prisklasse.
    Hvilke høytalere var det?

Intermediate PiXeL sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan vil SVS SBS-01 spille med en någet større sub en SVS sine subber?
    Vurderer disse i en dedikert kino, sammen med Magnat Omega 530..

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn er det, SVS sine woofere er utrolig gode! Jeg har hørt mye, også DD og REL, men jeg kunne ikke tenkt meg å bytte til noen av de..
    Subjektive meninger er det selvfølgelig lov å ha, og det er nok av andre som også har hørt på overnevnte modeller og ikke deler samme mening som deg, inkludert meg. (annet enn at de selvfølgelig er utrolig gode ift film og gode til musikk).

Skal ha en egen uhøytidelig shootout (hvis jeg får det til) med blant annet SVS snart. TrallTrall har spurt om å være med, så da kan vi teste litt. Kanskje jeg forkaster mine tidligere erfaringer ang. SVS. Hvem vet, men den erfaringen jeg har i dag er at det finnes bedre musikkformidlere enn SVS. Har du hørt på Rel under nøyaktig samme omstendigheter, med like bra kalibrering og samme forutsetninger som SVS? Nei, forresten glem det spørsmålet, det blir off-topic.

SVS SBS-01 er sikkert knallbra til prisen.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Visonik Revo 2 til 2600,- spilte bedre i mitt rom. Litt dyrere, men ikke mye. Det som skal sies er at de faktiske egenskapene til høyttalerne er ganske like, men Revo 2 sleit litt med ubalanse i diskantområdet, men hadde en sterkere mellomtone. Jeg følte jeg fikk bedre holografi med SBS-01, og det konkluderer jeg med er et resultat av diskanten til Revo 2. Dette er dog viktig for meg. Utenom disse har jeg ingen andre konkurrenter som kan ta opp hansken i denne prisklassen.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt REL hjemme i et par mnd nå, så for å svare på OT-spørsmålet ditt; ja, jeg har gjort mitt beste for at den skal spille bra. Jeg skal skrive om den, så det må jeg. Den får samme kjærlige behandlingen som mine SVS.

Å sammenligne REL og SVS blir uansett helt feil. De er tiltenkt forskjellige målgrupper, og de har totalt forskjellige egenskaper.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt REL hjemme i et par mnd nå, så for å svare på OT-spørsmålet ditt; ja, jeg har gjort mitt beste for at den skal spille bra. Jeg skal skrive om den, så det må jeg. Den får samme kjærlige behandlingen som mine SVS.
    Så bra. Hvem Rel har du hatt hjemme? Da kan vi vel lese om dine inntrykk og erfaringer i Hjemmekino om ikke lenge?
    Å sammenligne REL og SVS blir uansett helt feil. De er tiltenkt forskjellige målgrupper, og de har totalt forskjellige egenskaper.
    Nettopp! Og derfor mitt tidligere utsagn.....:
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Men for meg virker som om enkelte tror at SVS kan hamle opp med nesten hva som helst av andre høyttalere.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    R-305, deres nyeste tilskudd på stammen.

Den kan snart leses om i Hjemmekino.

Når jeg prater om SVS, prater jeg om deres subwoofere. Jeg har mine klare meninger, og du har dine. Vi blir nok aldri enige. Men jeg skulle virkelig ønske du tok deg en tur for å høre hvordan en skikkelig oppsatt SVS-sub spiller Hadde jeg funnet noe bedre, hadde jeg kjøpt det for lenge siden :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Visonik Revo 2 til 2600,- spilte bedre i mitt rom. Litt dyrere, men ikke mye. Det som skal sies er at de faktiske egenskapene til høyttalerne er ganske like, men Revo 2 sleit litt med ubalanse i diskantområdet, men hadde en sterkere mellomtone. Jeg følte jeg fikk bedre holografi med SBS-01, og det konkluderer jeg med er et resultat av diskanten til Revo 2. Dette er dog viktig for meg. Utenom disse har jeg ingen andre konkurrenter som kan ta opp hansken i denne prisklassen.
    De høytalerene har jeg ikke en gang hørt om. Grunnen for at jeg bestilte et par SBS var mere av nyskjerrighet enn noe annet. De var aldri ment for å skulle erstatte mine Evidence, men jeg ville bare vite om SVS virkelig hadde fått det til på første forsøk.

De er heller ikke ment som en permanent løsning. Jeg hadde lenge vært på utkikk etter avløsere for Evidencene, en gang endte det med at jeg solgte de, gikk runden hos alle byens forhandlere med et budsjett på ca 12.000kr og i skuffelsen endte opp med å kjøpe et par brukte Evidence. Ikon 6 var det nærmeste jeg kom, men jeg ville ikke kunne ha levd med design og finish over lengre tid. Jeg er heller ikke 100% sikker på om den ikke ville ha blitt slitsom ved lange sesjoner.

Jeg venter derfor på MTS med stor spenning, oddsene for at jeg vil kunne like dens design og finish anser jeg som meget gode. SBS har vist at de kan lave høytalere, og at jeg godt kan like deres ide om hvordan en høytaler skal lyde, så derfor håper jeg at MTS vil fortsette den fine trenden.

Side 5 av 15 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •