Offisiell SVS SBS-01 -tråd! - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 15 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 297
    Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    jepp, har sett at de blir brukt flere plasser, men å ha de som fronter tror jeg ikke er noen suksess, men som bakhøytalere må de jo fungere fint.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til film funker det rimelig bra, gitt at de er matchet med kraftig nok elektronikk og en god sub....

Til musikk i stereo var jeg mindre imponert, men ok til prisen.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De vil jo ikke bli brukt til musikk, så det er et problem som er ute av verden, kun som bakhøytalere.

2106 bør være kraftig nok, er den ikke det så tror jeg snart jeg selger hele skiten. Hvis den ikke klarer å dra et par 5.25" elementer da anser jeg den som verdiløs ja

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Til film funker det rimelig bra, gitt at de er matchet med kraftig nok elektronikk og en god sub....

Til musikk i stereo var jeg mindre imponert, men ok til prisen.
    Var det ikke deg som skrev testen av SBS-01 for DVD&Hjemmekino, og der kom frem til en litt annen konklusjon?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Manic Miner
    Var det ikke deg som skrev testen av SBS-01 for DVD&Hjemmekino, og der kom frem til en litt annen konklusjon?
    I den testen skrev jeg at det ikke gjorde seg bort på musikk i stereo, allikevel er det nettopp til musikk i stereo at jeg hadde noe å innvende på det settet. Kombinert med sub er det greit til prisen, uten sub er det selvfølgelig store mangler. Når det kombineres med sub oppstår det et "rom" i nedre mellomtone mot subbens virkeområde, det kom forhåpentligvis også frem i testen.

Settets store styrke er uten tvil "filmegenskapene", og de kan godt (som stativhøyttalere ofte må) matches med nok "pudder". pahf's spørsmål var om de var bra bakhøyttalere, og til det bruket kan jeg bare si ja.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har skrevet noen mailer med lassesen på lsound nå, og han anbefalte de sterkt naturlig nok. Mente det skulle gå fint med min kombinasjon.

De har aldri vært aktuelle til musikk for min del, kun for filmvisning og bare det
    Så fram til jeg får sub får det holde med sbs01 som bakhøytalere vil jeg tro.

Tror dette kan bli en grei løsning, uansett fronter egentlig.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I den testen skrev jeg at det ikke gjorde seg bort på musikk i stereo, allikevel er det nettopp til musikk i stereo at jeg hadde noe å innvende på det settet. Kombinert med sub er det greit til prisen, uten sub er det selvfølgelig store mangler. Når det kombineres med sub oppstår det et "rom" i nedre mellomtone mot subbens virkeområde, det kom forhåpentligvis også frem i testen.

Settets store styrke er uten tvil "filmegenskapene", og de kan godt (som stativhøyttalere ofte må) matches med nok "pudder". pahf's spørsmål var om de var bra bakhøyttalere, og til det bruket kan jeg bare si ja.
    Ikke et eneste sted i testen står det at de kun fungerte "rimelig" til film, og at du "ikke var imponert" over lyden til musikk. Tvert i mot du roser både film og musikklyd og gir et lite minus for manglende trykk i nedre mellomtone, men understreker at dette er sammenlignet med langt dyrere høytalere.

Så når snakker du sant? Her på forumet eller i Hjemmekino? Hvorfor skal jeg gidde å betale penger for å lese din mening når jeg bare opplever å bli løyet for, og kan finne din egentlige mening helt gratis her på forumet?

Har du lengre noen troverdighet som kritiker? Hvorfor skal jeg tro den neste artikkelen du skriver?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke et eneste sted i testen står det at de kun fungerte "rimelig" til film, og at du "ikke var imponert" over lyden til musikk. Tvert i mot du roser både film og musikklyd og gir et lite minus for manglende trykk i nedre mellomtone, men understreker at dette er sammenlignet med langt dyrere høytalere.

Så når snakker du sant? Her på forumet eller i Hjemmekino? Hvorfor skal jeg gidde å betale penger for å lese din mening når jeg bare opplever å bli løyet for, og kan finne din egentlige mening helt gratis her på forumet?

Har du lengre noen troverdighet som kritiker? Hvorfor skal jeg tro den neste artikkelen du skriver?
    Men kjære Manic....

Jeg har da aldri sagt at settet er dårlig til musikk? I denne tråden har jeg sagt at jeg ble mindre imponert av egenskapene i stereo enn som et 5.1 filmsett, ikke at jeg "ikke var imponert" over egenskapene i musikk...:???:

I testen skrev jeg at det "ikke gjør seg bort på musikk i stereo", hvilket det vitterlig heller ikke gjør. Jeg skriver videre om to SBS-01 og PB10 ISD i stereo; "skal jeg være veldig kritisk, synes jeg det mangler litt volum og trykk i nedre mellomtone". Dette er det jeg prøver å formidle også i denne tråden.

SBS-01 i samspill med PB10 ISD gjør en god jobb i stereo (spesielt til prisen, som hele testen måles mot). Jeg har hele tiden ment at det først og fremst er som et filmsett dette virkelig er en killer til prisen. 2 SBS-01 alene i stereo mangler for mye i bunnen, naturlig nok. Derfor er musikk-kvalitetene vurdert etter samspill med sub, PB10-ISD.

Dersom jeg har kommentert noe som kan misforståes i denne tråden, er det beklagelig. Jeg står fremdeles for det som står i testen i "Hjemmekino", og det er at det er et godt kjøp til prisen.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du skal utgi deg for å være skribent bør du nok lese igjenom hva du skriver før du poster.

Du skriver at det fungerer "rimelig" til film, ikke "godt", ikke "utmerket", men "rimelig". Hvis du ikke vet det så betyr det det samme som "sånn passe" som i at det er godt nok men heller ikke mere.

Du skriver så at du til musikk "var jeg mindre imponert", altså at de fungerer dårligere til musikk enn film. Hvis de da kun fungerer sånn passe til film må jo det bety at de er dårlige til musikk.

Dette er en helt annen konklusjon enn i Hjemmekino hvor det eneste du kunne finne å trekke for i sammendraget var utseende. Så jeg spør igjen; hvilken av disse to konklusjonene skal jeg tro på? For de er forskjellige, og hvis du ikke selv kan se det har du ingen fremtid som skribent.

Jeg håper at hvem enn det er som leder Hjemmekino vil bli gjort oppmerksomme på denne tråden. Jeg kan ikke se at Hjemmekino kan være tjent med å ha en journalist som har to sett meninger, en for betalende kunder, og en annen for lesere av Avforum.

Jeg har aldri tidligere sett et værre eksempel på manglende profesjonalisme, og som leser er jeg rasende! Dine og dine kollegaers inntrykk er de som jeg og andre bruker som en del av grunnlaget når vi skal handle AV utstyr, og du har nettopp vist at din mening ikke er verdt papiret de er trykket på.

Intermediate HenningHG sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    606
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    folks evne til å polariser og vri andre folks utsagn. Er helt utrolig!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ærlig talt, Manic. Dette blir for dumt. Jeg har tilført en kommentar i denne tråden ut i fra det jeg har skrevet i testen i "Hjemmekino". Jeg har tilført at det er et bedre sett til film enn til musikk i to kanaler. Det kommer også frem i testen. Ikke et sted har jeg sagt at SBS-01 er dårlig på musikk, hverken i denne tråden eller i noen test.

At jeg har sagt at det er "mindre bra på musikk" enn film, får du altså til å bli "sånn passe på film"? (Ord jeg forøvrig aldri har brukt...:???: )

Dette blir å kløyve ord, legge ord i munnen på meg, og en fjær om til fire høns, alt på en gang.

Jeg er selvfølgelig klar over hva jeg har skrevet i både testen, og her i tråden. At jeg ikke bruker eksakt samme ord, forringer ikke at meningen min, bedømmelsen av dette 5.1 settet. Jeg står 100% ved den, og har hatt intensjonen om å formidle det samme i denne tråden. Dersom en leser det hele i sammenheng, er jeg sikker på at de fleste forstår dette.

I forhold til den lave prisen på dette settet, og som vi bedømmer etter i bladet, er det faktisk min konklusjon at det kun er utseendet å "ta for". Koblet sammen med PB-10 ISD oppnår en å få utrolig mye for pengene. Det spiller bra, både på film og musikk. Men er det noe å ta for lydmessig så er det det jeg har nevnt tidligere.

Om det er fordi du selv sitter med SBS-01, og at du mener deg forulempet, og tar så av vet jeg ikke.

Jeg velger å avslutte dette her, og til pahf: Jeg tror du kommer til å bli godt fornøyd med SBS-01 som bakhøyttalere. Send også en PM til Tiger og hør om hans erfaringer.

Hvis du skal utgi deg for å være skribent bør du nok lese igjenom hva du skriver før du poster.

Du skriver at det fungerer "rimelig" til film, ikke "godt", ikke "utmerket", men "rimelig". Hvis du ikke vet det så betyr det det samme som "sånn passe" som i at det er godt nok men heller ikke mere.

Du skriver så at du til musikk "var jeg mindre imponert", altså at de fungerer dårligere til musikk enn film. Hvis de da kun fungerer sånn passe til film må jo det bety at de er dårlige til musikk.

Dette er en helt annen konklusjon enn i Hjemmekino hvor det eneste du kunne finne å trekke for i sammendraget var utseende. Så jeg spør igjen; hvilken av disse to konklusjonene skal jeg tro på? For de er forskjellige, og hvis du ikke selv kan se det har du ingen fremtid som skribent.

Jeg håper at hvem enn det er som leder Hjemmekino vil bli gjort oppmerksomme på denne tråden. Jeg kan ikke se at Hjemmekino kan være tjent med å ha en journalist som har to sett meninger, en for betalende kunder, og en annen for lesere av Avforum.

Jeg har aldri tidligere sett et værre eksempel på manglende profesjonalisme, og som leser er jeg rasende! Dine og dine kollegaers inntrykk er de som jeg og andre bruker som en del av grunnlaget når vi skal handle AV utstyr, og du har nettopp vist at din mening ikke er verdt papiret de er trykket på.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å lage et sånt oppstyr for en slik filleting? Vet jo ikke om en skal le eller gråte. Det er nesten som om visse har et behov for å markere seg på ymse vis.

Men dere får diskutere til dere blir enige Hvis det er så store forskjeller på hva som blir skrevet i hjemmekino og hva som blir sagt på avforum, så får dere heller slutte å kjøpe bladet og holde kjeft.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HenningHG
    folks evne til å polariser og vri andre folks utsagn. Er helt utrolig!
    Har du lest Anfields test av SBS-01? Synes du at karakteren 18/20 er det samme som "rimelig" og "mindre imponerende"?

Dette er hva han sa om musikk ytelsen:

Hva med stereo?
    Jeg ønsker selvfølgelig også å finne ut hvordan to satellitter i front klarer seg alene, og i samspill med PB10-ISD på musikk. Denne subwooferen har fått et ry på seg for å være både kjapp og musikalsk, og bassgjengivelsen skulle sånn sett være i trygge hender.
    Jeg har etter hvert fått en god kolleksjon av faste følgesvenner på musikk, og Pat Metheny er en av disse. Albumet "The Way Up" er melodiøs jazz, som spenner på et stort frekvensspekter, og således utmerket å teste med. Sammen med subben fremstår lydbildet som godt mettet, med et solid grep nedover i frekvensene. Detaljene kommer bra frem, spesielt i de lyse partiene av musikken. Diskanten virker oppløst, men litt tilbakeholden. Den bare er der, nesten uten at en legger merke til den. Det bedømmer vi som positivt.
    Kari Bremnes virker nesten å være pensum for alle skribenter, og Kari må også til pers i denne testen. "Fyret ved Tornehavn" er første låt ut, og lydbildet er behagelig bredt, dypt og godt oppløst. Samspillet med PB10-ISD fungerer bra. Er jeg veldig kritisk, så synes at det mangler litte volum og trykk i nedre mellomtone. Riktignok sammenlignet med andre stativhøyttalere som ikke er i nærheten av denne prisen!
    Hvis du skulle oppsummere dette i en setning, ville det da være "mindre imponerende"?

Er karakteren 18/20 det samme som "rimelig"? Eller ennå værre; "mindre imponerende"?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du skulle oppsummere dette i en setning, ville det da være "mindre imponerende"?

Er karakteren 18/20 det samme som "rimelig"? Eller ennå værre; "mindre imponerende"?
    Du legger jaggu ord i munnen på meg, Manic :???:

Jeg har sagt "rimelig bra" og "mindre imponerende (enn filmegenskapene i 5.1)". Makan....

Jeg sa det i stad, men nå avstår jeg fra mer debatt rundt dette. Jeg tror jeg har gjort meningene mine tydelig for de som ikke ønsker å lete frem misforståelser og ordspinnerier.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ærlig talt, Manic. Dette blir for dumt. Jeg har tilført en kommentar i denne tråden ut i fra det jeg har skrevet i testen i "Hjemmekino". Jeg har tilført at det er et bedre sett til film enn til musikk i to kanaler. Det kommer også frem i testen. Ikke et sted har jeg sagt at SBS-01 er dårlig på musikk, hverken i denne tråden eller i noen test.

At jeg har sagt at det er "mindre bra på musikk" enn film, får du altså til å bli "sånn passe på film"? (Ord jeg forøvrig aldri har brukt...:???: )

Dette blir å kløyve ord, legge ord i munnen på meg, og en fjær om til fire høns, alt på en gang.

Jeg er selvfølgelig klar over hva jeg har skrevet i både testen, og her i tråden. At jeg ikke bruker eksakt samme ord, forringer ikke at meningen min, bedømmelsen av dette 5.1 settet. Jeg står 100% ved den, og har hatt intensjonen om å formidle det samme i denne tråden. Dersom en leser det hele i sammenheng, er jeg sikker på at de fleste forstår dette.

I forhold til den lave prisen på dette settet, og som vi bedømmer etter i bladet, er det faktisk min konklusjon at det kun er utseendet å "ta for". Koblet sammen med PB-10 ISD oppnår en å få utrolig mye for pengene. Det spiller bra, både på film og musikk. Men er det noe å ta for lydmessig så er det det jeg har nevnt tidligere.

Om det er fordi du selv sitter med SBS-01, og at du mener deg forulempet, og tar så av vet jeg ikke.

Jeg velger å avslutte dette her, og til pahf: Jeg tror du kommer til å bli godt fornøyd med SBS-01 som bakhøyttalere. Send også en PM til Tiger og hør om hans erfaringer.
    Jeg forstår at du har problemer med å forstå betydningen av ordet "rimelig", og utsagnet "mindre imponerende". Jeg legger ikke ord i munnen på deg, dette er nøyaktig hva du sa.

Din mening om denne SBS har ikke lengere noen betydning for meg da jeg selv har et par SBS og for lengst har gjort meg opp min egen mening. Men til forskjell fra deg har jeg kun 1 mening om SBS, ikke 2. Problemet er at jeg og andre lesere ikke lengere kan ta din mening på alvor da du ikke kan stå inne for den.

Siden din evne til å forstå ladningen av ord og utsagn er mangelfull gir det ingen mening i å diskutere dette med deg. Men ladning var pensum i 6 klasse, så det er mulig at du skal finne frem skolebøkene. Slå opp "positiv og negativ ladning av ord", les det og jeg tror du da vil forstå meg bedre.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er vel kanskje å overdrive en "smule" Manic?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Manic

Det du nå bedriver er på kanten til personhets. Dersom du fortsetter å poste i samme stil i denne tråden vil postene dine bli slettet. Ta dette som en "varsel".

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ønsker selvfølgelig ikke å bedrive personhets, men jeg er rasende siden jeg har blitt holdt for narr av en person som jeg har betalt for hans mening.

Det er mulig at det kan virke overdrevet, men når jeg har betalt for hans mening og på grunnlag av bl.a. den kjøpt produktet uten å kunne høre det først blir jeg alvorlig skuffet når jeg så plutselig så ser at den meningen jeg betalte for ikke nødvendigvis er hans egentlige mening

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du vil fortsette den delen av diskusjonen som omhandler hva Anfield har sagt/skrevet, så får dere enten ta det på mail eller PM.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har a/b testet mye i mot Dali Evidence 470, og Evidencene står nå bak sofaen:-D SBSene er åpnere, og en anelse mere detaljerte i diskanten. Stemmegjengivelsen finner jeg likeverdig med Evidence. Jeg kan ikke si at jeg savner noe i mellomtonen. Jeg har hatt flere høytalere som ikke strakk til i det området, så jeg kjenner til fenomenet.

Det skal dog sies at jeg har testet SBS med sub, og Evidence uten.

Følsomheten tror jeg er som oppgitt, jeg målte 5db forskjell mellom SBS og Evidence, noe som stemmer bra overens med specs. Det er nok til at Pioneeren min kan dra de over 100db, og det burde være mer enn nok for langt de aller fleste, med unntak av Cerwin Vega publiken.
    Det sier vel mer om kvaliteten på Evidence?
    Jeg stiller meg bak de som mener sbs fungerer godt til filmbruk(prisen tatt i betrakning), men at de ikke er det helt store til musikkbruk. Hører man mest på musikk, burde man gå for noe annet.

Side 4 av 15 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •