Offisiell SVS SBS-01 -tråd! - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 15 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 297
    Newcomer Emilste sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    DA ER SBS-01 DELVIS PAKKET OPP! =]

kommer tilbake med test senere i dag!

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Emilste
    Sendte i dag epost til min forhandler, for å høre hvor tung en stk SBS er, for evt å planlegge oppheng til vegg! Har da lite lyst til å kjøpe oppheng fra lsound til etter min mening, blodpris!

"En stk SBS-01 høyttaler veier rundt 5,5kg."

Dette passet da supert! Høytalerfeste fra Biltema koster kr 150 for ett par, og er egnet til ca 5 kilo, mao en liten halvkilo for lite! Dette fikser jeg sikkert med hard skruing! Har tenkt meg til å kjøpe 3 par, bruke to fester(1par) på centeren, noe som forhandleren anbefaler!

Bare noen tanker fra meg
    Hvis det er dette opphenget med et slags kule-ledd så kan jeg bekrefte at de tåler enormt mye mer enn 5kg hvis du fester dem skikkelig til veggen.

Jeg hadde et par mission 760i hengende fra slike for noe år siden, ca 1,4meter over gulvet. Rett over denne, i en høyde på ca 2,3m hadde jeg en tung gammel 14" skjerm. Da denne skjermen bestemte seg for å ta seg en tur ned til gulvet mens jeg var på jobb så traff den først midt oppå stakkars mission høyttaleren og lagde et saftig hakk der før den fortsatte sin ferd nedover, den var innom en hel del andre ting før den landa :razz:
    Poenget var at høyttaleren hang like godt etter å fått ca 15kg i fra rundt en meters høyde rett oppå seg, så disse festene er meget solide og kan helt garantert holde mer enn ynkelige 5 kg ;-)
    Veggen var en eller annen type veggplater, tror ikke det var spon, men den var tynn og lett.

Beklager hvis det var OT, men tenkte kanskje dere kunne dra nytte av min uflaks...

Are

Newcomer nlhenrik sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DA ER SBS-01 DELVIS PAKKET OPP! =]

kommer tilbake med test senere i dag!
    Passe klar for den testen nå :grin:

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe!
    Kan ikke si annet enn at dette settet er virkelig bra! På film er det sinnsykt, samt at jeg liker godt lyden i stereo og! Anbefaler dette settet STERKT! PB-10en min ble skadd under frakt men lsound har ordnet opp, nytt element er på vei i posten!

Kommer med en fyldigere test! Spør meg gjerne om noe, hvis du har noen spm!

Newcomer nlhenrik sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe!
    Kan ikke si annet enn at dette settet er virkelig bra! På film er det sinnsykt, samt at jeg liker godt lyden i stereo og! Anbefaler dette settet STERKT! PB-10en min ble skadd under frakt men lsound har ordnet opp, nytt element er på vei i posten!

Kommer med en fyldigere test! Spør meg gjerne om noe, hvis du har noen spm!
    Det jeg egentlig er mest spent på er lyden til musikk, siden jeg kommer til å bruke anlegget 90-80% til musikk og 10-20% til film. Lurer på om kanskje frontene er litt for "pinglete" til musikk og om du evt. vil anbefale innkjøp av andre fronter?

Newcomer raytak sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe nytt her??

Var dette bra greier eller?
    Har lyst på sånne...................

rt

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja! Dette er virkelig bra greier Har ikke fått skrevet noen anmeldelse enda, da Pcen er til service, men kan absolutt anbefale dette anlegget!

Både Lyd&Bilde og DVD&hjemmekino har anmeldt det, og begge er enige i at dette er "bang for the bucks", selv er jeg kjempefornøyd, låter knallbra på film og bra på musikk

Sjekk forresten G-h og min hjemmekino for bilder

Newcomer Kaptein Kok sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått koblet opp mitt 5.1 sett.
    Var til og begynne med ikke imponert når jeg kjørte uten romkorrigering.

Så kjørte jeg hele oppsettet med min Denon 4306, og alt smeltet sammen. Her var det virkelig åpenbart hva magi den Audussey funksjonen kan gjøre.

Hadde tidligere B&W 603/600/601 og da var det lite forskjell på med og uten korreksjon, det skapte faktisk tildels problemer med musikk.

Har nå hørt et par dager og etter som jeg venner meg mer til den nye klangen er jeg meget fornøyd, og ikke bare litt imponert av ytelse sammenlignet med pris. Det er åpenbart at kombinasjonen av høytalere er skapt for hverandre, og samspillet mellom sub og høytalerer er nå sømmløst.

Det er ikke problem å høre at høytalerne er mindre, spessielt da centeren sammenlignet med B&W LCR 600, men alt i alt er konklusjonen at det er imponerende.

Etter to dager med lytting kommer jeg frem til at alt i alt passer dette bedre til mitt problemfyllte rom.

Konklusjonen er at eksperimentet er vellykket, og jeg står i kø for å kjøpe MTS frontsett når det kommer og flytte disse bak. Akkurat nå er det kun mer kraft i frontene som er savnet, selv om jeg da kanskje får de problemene jeg hadde med B&Wene igjen.

Kok

Intermediate g-h sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kaptein Kok
    Da har jeg fått koblet opp mitt 5.1 sett.
    Var til og begynne med ikke imponert når jeg kjørte uten romkorrigering.

Så kjørte jeg hele oppsettet med min Denon 4306, og alt smeltet sammen. Her var det virkelig åpenbart hva magi den Audussey funksjonen kan gjøre.

Hadde tidligere B&W 603/600/601 og da var det lite forskjell på med og uten korreksjon, det skapte faktisk tildels problemer med musikk.

Har nå hørt et par dager og etter som jeg venner meg mer til den nye klangen er jeg meget fornøyd, og ikke bare litt imponert av ytelse sammenlignet med pris. Det er åpenbart at kombinasjonen av høytalere er skapt for hverandre, og samspillet mellom sub og høytalerer er nå sømmløst.

Det er ikke problem å høre at høytalerne er mindre, spessielt da centeren sammenlignet med B&W LCR 600, men alt i alt er konklusjonen at det er imponerende.

Etter to dager med lytting kommer jeg frem til at alt i alt passer dette bedre til mitt problemfyllte rom.

Konklusjonen er at eksperimentet er vellykket, og jeg står i kø for å kjøpe MTS frontsett når det kommer og flytte disse bak. Akkurat nå er det kun mer kraft i frontene som er savnet, selv om jeg da kanskje får de problemene jeg hadde med B&Wene igjen.

Kok
    Vil du ta turen så skal jeg demonstrere lyden med og uten effekt på frontene. Det er en VERDEN i forskjell, og alt mindre enn 150W Effektforsterkerwatt er for lite for disse om du virkelig skal ha trykk.

Har 3x200RotelWatt på frontrekka, og det var først da det virkelig begynte å imponere meg

g-h

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint å høre at du også er fornøyd ,Kaptein Kok! Har ganske lik erfaring som deg ser jeg, skal ha MTS som fronter jeg også! Det er det eneste jeg savner med høyttalerene, samt har Glenn god erfaring med mer effekt på frontene, så kommer nok en effektforsterker snart også!

Intermediate Per Thomas sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei dere som har fått SVS høytalerene,

Kan dere fortelle hvordan dere har valgt å sette disse opp. mener iforhold til delefrekvens, small eller large, rom størrelse osv..

Aldri hatt så god lydgjengivelse i heimen siden min Magnepan tid må jeg bare innrømme. Kjører 7.2 anlegg nå med 2 stk svs pb12plus/2 og da et 7.0 sett med sbs01.
    Deler på 80hz i receiver disabler crossover på subbene og alle høytalere er da satt til small.

Integrering med subbene er null problem, glir perfekt over i hverandre uten noen som helst faseproblematikk. Kan spille bælhøyt noe jeg er glad for;-) var litt redd for at dette settet skulle bli litt vel pinglete, men det er som SVS pleier å være rimelig brutalt å tåler juling i bøtter å spann, så sant jeg setter dem opp som small og deler på 80hz.

Senterhøytaleren er spesiellt imponerende. Stemmer, spytt og effekter generellt kommer meget godt fram i lydbildet.

Noen ganger er mindre bedre:-) Rommet mitt er 26 kvadrat og jeg har ingen problemer med å fylle dette med lyd...!!

Ha en fin kveld

PT

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer rimelig bra med mine betraktninger også det....;-)

Intermediate g-h sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Stemmer rimelig bra med mine betraktninger også det....;-)
    Hmmm,

Jeg har hatt en litt rar opplevelse av SBS-01 kan en si...Det har vel gått i 4-5 stadier.

1. Opppakking og første lytteinntrykk: Meget imponert over diskanten, oppløst fin og engansjerende. Spilte bredt, og nokså utrolig til prisen. Mellomtonen manglet litt trykk, men det skylder vi på manglende innspilling. Diskanten hadde en tendens til å bli litt skarp (komprimerte) når jeg ga på, men nå er dem en gang målt til 85dB i følsomhet så forsterkeren slet nok litt (H/K 630).

2. Ak kommer på besøk med en eldre Yamaha amp. En ny verden av SVS utfolder seg, de spiller med større lydbilde og trykk enn noen gang, med nok kraft (180W i 8ohm). Diskanten var aldri i nærheten av å bli skarp på på "normale" lyttenivå, måtte godt over 100dB for at det skulle gjøre vondt, mellomtonen mangler ennå litt synes jeg, men høytalerne er ikke helt innspilte ennå. Jeg innså at disse små tassene måtte ha effekt for å våkne...

3. Kjøper en Rotel RB-993 (3x200W) som jeg setter til å jobbe med frontrekken. Det meste åpenbarer seg, diskanten blir heller aldri skarp her, men jeg setter høytalerne på 70 timer innspilling for å vekke mellomtonen til live. Når jeg kom hjem sist helg, og de var nokså innspilte så satte jeg meg ned for å se film. Meg og dama koste oss igjennom "Into the Blue" (ingen kremfilm, men Jessica i badedrakt i 2 timer er godt nok på en søndag for meg), og følte at her var det liv, og trøkk og det som bedre var. Jeg koste meg virkelig med lyden.

4. Jeg sitter meg ned torsdag for å høre på litt musikk etter en hektisk uke. Afterglow av Sarah Maclachlan går i spilleren (DVD konsert). Midtveis igjennom Fallen (som er første spor) er det noe som mangler. Da jeg hørte den hos Ak så var det betydelig mer trøkk og moro. Jeg tester litt frem og tilbake for å høre at alt er som det skal, at ikke dvd spilleren kutter noe signal. Neida, alt stemmer, men noe mangler virkelig. Etter å ha hørt igjennom en del referanse musikk så er det tydelig at på musikk så mangler det rett og slett mellomtone. Øvre er ok, men nedre er faktisk bortimot fraværende.

5. Jeg har lenge kikket på et par Mi1 Signature som en beskjent har villet solgt. Jeg sendte han en melding og før Idol var ferdig var handelen i boks. Han bor i nærheten, og de ble hentet rett etter Idol. Sammen med en AV3Ci Signature fant de plassen sin i HK'en. Dessverre var det akkurat som jeg da hadde forventet, en VERDEN i forskjell. Ak fikk nesten hakeslepp. Først når vi hørte de innså vi hvor mye mellomtone SVS faktisk mangler på musikk.

Når alt dette er sagt, så må jeg så nyansere litt. Det Anfield skrev i D&H sist om settet stiller jeg meg helt bak, de er utrolige til prisen og på film er de uslåelig. Mitt rom suger generelt mye mellomtone, og siden SVS er laget for å ha flatest mulig frekvenskurve så kan det være at det er det som gjør at jeg opplever mangelen som så stor. Nå skal det samtidig sies at alle som er på sine første par anlegg sannsynligvis ikke vil bry seg om at mellomtonen gjerne ikke sprudler på musikk siden alt det andre er så til de grader positivt med disse høytalerne, men for meg ble det utslagsgivende dessverre. Forresten vil jeg legge til at diskanten imponerer meg daglig og er et varp til prisen.

Har ingen problemer med å anbefale andre til å kjøpe dette settet, men prøv å hør det først å finn ut om de passer i ditt rom, eller i forhold til din smak Sånn sett er Lsound utrolige på service når de tilbyd 45 dagers returrett på SVS.

Newcomer Kaptein Kok sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av g-h
    4. Jeg sitter meg ned torsdag for å høre på litt musikk etter en hektisk uke. Afterglow av Sarah Maclachlan går i spilleren (DVD konsert). Midtveis igjennom Fallen (som er første spor) er det noe som mangler. Da jeg hørte den hos Ak så var det betydelig mer trøkk og moro. Jeg tester litt frem og tilbake for å høre at alt er som det skal, at ikke dvd spilleren kutter noe signal. Neida, alt stemmer, men noe mangler virkelig. Etter å ha hørt igjennom en del referanse musikk så er det tydelig at på musikk så mangler det rett og slett mellomtone. Øvre er ok, men nedre er faktisk bortimot fraværende.

... siden SVS er laget for å ha flatest mulig frekvenskurve så kan det være at det er det som gjør at jeg opplever mangelen som så stor.
    Dette var hva jeg oppdaget med en gang, men etter å ha kalibrert med Audyssey ble det andre boller. Vi må jo fremdeles ta pris med i betraktning her. Som jeg skrev tidligere var det minimal forskjell med og uten romkorrigering på min B&W, men på SBS er det et hav av forskjell. Kan være at teknikken redder noe her.

Kok

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte selv et sett med 7.0 SBS-01. Jeg klarer ikke gi et objektivt inntrykk av høyttalerne i stereo, da forskjellen mellom dem og mine gulvstående er altfor stor.

Men, jeg har montert dem som surroundhøyttalere, og der gjør de en særdeles god jobb. Som nevnt før i denne tråden så har SBS-01 en relativt lav følsomhet, så dersom man har en "vanlig" receiver til å drive dem så får man ikke utnyttet potensialet i disse småtassene.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har a/b testet mye i mot Dali Evidence 470, og Evidencene står nå bak sofaen:-D SBSene er åpnere, og en anelse mere detaljerte i diskanten. Stemmegjengivelsen finner jeg likeverdig med Evidence. Jeg kan ikke si at jeg savner noe i mellomtonen. Jeg har hatt flere høytalere som ikke strakk til i det området, så jeg kjenner til fenomenet.

Det skal dog sies at jeg har testet SBS med sub, og Evidence uten.

Følsomheten tror jeg er som oppgitt, jeg målte 5db forskjell mellom SBS og Evidence, noe som stemmer bra overens med specs. Det er nok til at Pioneeren min kan dra de over 100db, og det burde være mer enn nok for langt de aller fleste, med unntak av Cerwin Vega publiken.

Newcomer darkdog sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal gå til innkjøp av SBS-01 5.1 system snart, og lurer på om noen har anbefalinger på kabeler.

Hva er minimum tverrsnitt?

Vurderer denne Supra 2x4mm2
    http://www.ljudia.no/cgi-bin/no/onli...52%20&cart_id=

Eller holder det med 2mm2

Noen som bruker Better Cables Silver Serpent Sub fra Lsound?
    Regner med at jeg bestiller en 8m sammen med høyttalerene.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt hyggelig melding til de som ønsket disse i hvitt/sølv:

Nyheter

* Nye finisher tilgjengelig i september:
    - Cream White
    - Sterling Silver
    (fra lsound.no)

Håper de ser litt penere ut i andre farger

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva tror dere som har sbs01 om å bruke disse som bakhøytalere i et generellt oppsett? Enten det blir klipsch, dali eller b&w? Blir vel kjørt som 5.x oppsett til å begynne med på en denon 2106

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tiger her på forumet kjører disse i et oppsett ellers bestående av Audiovector, og det funker, sist jeg hørte, veldig bra det.

Side 3 av 15 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •