Offisiell SVS SBS-01 -tråd! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 15 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 297
    Newcomer Emilste sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sendte i dag epost til min forhandler, for å høre hvor tung en stk SBS er, for evt å planlegge oppheng til vegg! Har da lite lyst til å kjøpe oppheng fra lsound til etter min mening, blodpris!

"En stk SBS-01 høyttaler veier rundt 5,5kg."

Dette passet da supert! Høytalerfeste fra Biltema koster kr 150 for ett par, og er egnet til ca 5 kilo, mao en liten halvkilo for lite! Dette fikser jeg sikkert med hard skruing! Har tenkt meg til å kjøpe 3 par, bruke to fester(1par) på centeren, noe som forhandleren anbefaler!

Bare noen tanker fra meg

Intermediate killroy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Trenger en rask avgjørelse ???

Heisan,
    Er veldig nysgjerrig på disse kontra et XTZ oppsett. Vurderer et 5.1 oppsett med Center og sub fra SVS. Når det gjelder Sub, er jeg ikke i tvil, men hva med Center. Er denne god tror dere ?

Kunne tenke meg å slå til før 1 feb...

Mvh

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror centeren er bra, svs har høstet mye skryt på avsforum.com for hele anlegget, kjempemye av handlingen i en film kommer jo gjennom centerkanalen.(Denne centeren er svær) Har ikke sett en negativ tilbakemelding på avsforum.com på dette anlegget, folk mener det er latterlig billigt med tanke på pris/kvalitet/egenskaper.

Det du evt kan gjøre er å bestille anlegg fra svs, for så å sende det tilbake hvis du ikke liker det, lsound tilbyr 45 dager retur(".... kan du returnere den til oss innen 45 dager fra leveringsdato med full refusjon av kjøpsprisen...."), sier vel litt om hvor stor tro de har på anlegget

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    folk mener det er latterlig billigt med tanke på pris/kvalitet/egenskaper
    Altså i tråd med alt annet SVS lager. :-D
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt jeg har lest om de gjør meg bare mere nyskjerrig. Det ser ut til å herske stor enighet om at de kan spille høyt størrelsen tatt i betraktning, og at de ikke er slitsomme å lytte til over tid/ved høye volum.

En annen ting som går igjen er at matchingen mellom side, og senterhøytaler fungerer godt. Det er noe som ofte går galt for mange produsenter når de laver en senter som først er vesentlig mindre enn sidehøytalerene, også for å toppe det bruker de andre elementer.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SBS-01 ble teste i lyd&bilde ! Fikk bladet i dag! 9+/10 mulige poeng! Dette sammen med elektronikk fra Yamaha! Nå gleder jeg meg bare enda mer!

Gorm: Ja, dette begynner å bli SVS sitt varemerke nå! Dette får meg til å tenke på at kanskje det ikke er SVS som er "kjempebillig", men at mye annet er overpriset? Bare jeg som tenker den tanken?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, en del andre produsenter bruker penger på å utvikle utseende litt også, og på det budsjettet har jo SVS virkelig spart mye penger.
    På den annen side gjør de ikke kompromisser som går utover effekt, og akkurat der har jeg inntrykk av at mange andre produsenter har svin på skogen.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å avgøre om man kan like, eller om man i alle fall kan leve med SVSs design burde være rimelig hurtigt gjort. Der er ikke altfor mange detaljeringer, eller radikale konsepter man først skal studere, og bli vant med. Etter at jeg hadde levd med min PB10 en stund ble jeg svært glad for dens design. Den er meget enkel, og tiltrekker seg minimalt med oppmerksomhet til tross for at den er en voksen sub.

Det er det samme enkle formspråket som går igjen i SBS-01, og jeg tror lett at jeg kunne henge et par på veggen, og et par uker senere ikke kunne få øye på de lengre. Det eneste jeg synes er trist er at man har tatt T-Ford holdningen "du kan få den i hvilken farve du vil så lenge det er sort" til seg. En hvit SBS-01 ville forsvinne fullstendig på en hvit vegg, og jeg kan også se en trend i markedet hvor hvite høytalere blir mere vanlig. Det er fremdeles tidlig i SBS-01s karriere, så jeg håper at vi siden vil få se en hvit modell.

Jeg vil også mene Ron har sagt at når SVS designer et produkt så er det lyden som er første prioritet, også kommer WAF et stykke ned på listen. Ingen steder er det så tydlig som når man ser på deres subwoofere. Jeg mistenker litt mange andre produsenter for å starte med et design fokusert på utseende, også forsøker man å presse best mulig lyd utav det innenfor et gitt budsjett. Hos SVS tror jeg man designer med lyden i førersetet, og deretter forsøker man å pakke det inn så pent som mulig.

Det jeg har oppdaget er at mine øyne er langt mere tilpassningsdyktige enn mine ører. Med det mener jeg at jeg ble vant med PB10ens størrelse, men jeg kunne aldri leve med mine tidligere subwooferes mangefulle lyd. Selvfølgelig er utseendet et viktigt argument, det er vel ingen av oss som jager etter damene med penest personlighet når vi er ute på byen. Men har dere som meg forsøkt å våkne opp med en strømlinjeformet blondine etter en fuktig lørdagsaften, for å så finne ut at alle forsøk på meningsfull konversasjon er fullstendig meningsløse, da vet man at de indre kvalitetene er de som gir stayer egenskaper, og legger grunnlaget for et langt, og lykkeligt liv sammen

I tilfelle min kjæreste skulle komme til å lese dette: Jeg sier på ingen måte at du er stygg, og du er minst like strømlinjeformet som noen blondine jeg noensinne tilfeldigvis har kommet til å hvile øynene på, ikke det at jeg en gang liker blondiner, jeg liker kun deg jeg

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg faller også for det kanskje manglende designet på SVS, kraftige kasser med futt i!
    Gleder meg bare så sykt til å få de nå!

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tiden er kommet!

Vel, da er vi inne i 3. uka i februar, noe som betyr levering av SBS !

Tenkte da jeg skulle bumpe denne tråden, så folk passe på å lese/skrive førsteinntrykk! Håper jeg får mitt i morgen!

Update: Utsatt til 24feb!!!! ARGG!

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Emilste
    Update: Utsatt til 24feb!!!! ARGG!
    Ikke langt unna nå, noen som gleder seg....?;-)

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JA! men kontaktet lsound i dag å spurte om leveringen finner sted fredag, etter planen. Fikk svar at de satset på levering mandag, men vet ikke om jeg skal ta det for god fisk =] Begynner å bli frytelig utolmodig!
    Var å hørte på mine gamle høyttalere i går(JBL e-100), det hjalp ikke spesielt på lysten etter høyt volum på film og musikk!

Newcomer nlhenrik sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva ligger prisen på?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Avhengig av antall høyttalere og med/uten sub. Sjekk www.lsound.no. Det kan jeg vel skrive siden det ikke er en prisjakt tenker jeg...

Newcomer nlhenrik sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok Gleder meg til å se noen tester. Lurer på å kjøpe jeg også, eller kanskje jeg skal vente på SVS MTS-01? Noen som vet noe om den? Eller må jeg finne meg en annen tråd?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror det er lite informasjon ute om MTS enda! Skal skrive en test så snart jeg får høyttalerene, kommer vel kanskje i løpet av neste uke!

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer vel også en test av dette settet i april-nummeret (ikke det som kommer) av DVD & Hjemmekino, hvis jeg ikke tar feil.

Active OhmRecs sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enda ingen som har fått dem? Er selv innehaver av ett par 10 år gamle klipsch kg 4.5, sammen med noe søppel fra jamo til surr. og center, men må si jeg fikk lyst på denne pakka... Er jo VELDIG skeptisk til små høytalere da, men ettersom jeg begynner å bli drittlei dragens klaging på størrelsen på de gode gamle, er kanskje dette ett alternativ... Har heller aldri hatt noen sub, annet enn på PCen, og bor jo i blokk i oslo... Men det er jo særs fristende.... Og kanskje gjøre som en nevnte her, etterhvert bygge ut til 7.1 system når MTS, eller kanskje LTS-01 dukker opp... (trenger da bare å overtale dragen igjen da... ;-) )

Gleder meg til å høre resultatet deres!!

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

tro det eller ei,

men leveringen er blitt utsatt enda en gang! Fikk mail om at jeg forhåpentligvis kunne ha høyttalerene før helgen, lsound får de inn på lager onsdag.

SE : Melding fra lsound.no

UPDATE:

-Da, mine damer og herre, ser det faktisk ut som om lsound har fått de på lager, lagerstatusen på SBS-01 hos lsound.no indikerer i hvertfall dette!
    Strålende, håper bare de har fått send babyene mine dag da Hvis de er sendt i dag kan jeg håpe på å få dem før helgen, evt i helgen, BARE ikke neste uke for da er vinterferien over for denne gang!

SE : Lagerstatus for SBS-01 hos lsound.

/E

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lsound.no bekreftet ovenfor meg på epost i dag at de har fått kjørt ut mesteparten av leveringen i dag, så nå er det opp til DFDS!

Som den plageånden jeg er, ringte jeg like så godt til DFDS. Han kunne fortelle meg at han stod ved pakkene mine der. Videre fra DFDS arendal skal den til skedsmo i morgen tidlig. Her fikk jeg super service, og han skulle prøve å få sendt de med Kirkestuen , så kanskje jeg får de i morgen kveld!! Håpe håpe

Side 2 av 15 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •