Offisiell SVS SBS-01 -tråd! - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 15 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15
Viser resultater 281 til 297 av 297
    Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har en Yamaha RX-V861 sammen med svs 5.1 sett og 10" sbs. For min del syns jeg at Yamaha'en har litt ekstra å gå på. Leste forøvrig de fleste norske testene av settet før jeg gikk til innkjøp. svs+10" sub ble testet sammen med lillebroren til V-661, og det var anbefalt som en god løsning. Skal være nok kraft mener nå jeg hvis du har V663

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte meg 4x SBS-01, 1x SCS-01 og 2stk NorStone Stylum 2 gulvstativer brukt i går.. 1 år gamle, fyren jeg kjøpte de av hadde passet på org. eskene og naturligvis kvittering, og høyttalerne var dønn strøkne.. Ikke en ripe eller slitasje å se på de! Alt for den fine sum av 3000kr! Er positivt overrasket over hvor mye lyd det kommer fra disse små høyttalerne! Eneste som jeg er skuffet over er at det er langt bedre og fyldigere lyd i mine 8-9 år gamle Proson reality 62 høyttalere! Så blir vel til at jeg er klin nødt til å kjøpe sub, med mindre jeg selger 1 par av SVS høyttalerne og bruker de gamle høyttalerne som fronter!

Nå hadde jeg ikke forventet all verden av noen små stativhøyttalere, men etter å ha lest all skryten disse høyttalerne har fått så skal jeg innrømme at jeg ble litt skuffet!

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thomzi
    Kjøpte meg 4x SBS-01, 1x SCS-01 og 2stk NorStone Stylum 2 gulvstativer brukt i går.. 1 år gamle, fyren jeg kjøpte de av hadde passet på org. eskene og naturligvis kvittering, og høyttalerne var dønn strøkne.. Ikke en ripe eller slitasje å se på de! Alt for den fine sum av 3000kr! Er positivt overrasket over hvor mye lyd det kommer fra disse små høyttalerne! Eneste som jeg er skuffet over er at det er langt bedre og fyldigere lyd i mine 8-9 år gamle Proson reality 62 høyttalere! Så blir vel til at jeg er klin nødt til å kjøpe sub, med mindre jeg selger 1 par av SVS høyttalerne og bruker de gamle høyttalerne som fronter!

Nå hadde jeg ikke forventet all verden av noen små stativhøyttalere, men etter å ha lest all skryten disse høyttalerne har fått så skal jeg innrømme at jeg ble litt skuffet!
    Kjøp deg en sub, enten svs pb 10 " ellet xtz 10" da blir det liv....

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SVS lager alle sine høyttalere for å brukes sammen med sub.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny/oppdatert SBS-01, samt helt ny SSS-01 dipol

Har funnet et bilde av den nye SBS-01. Har forstått det slik at det er nye elementer samt off-set diskantplassering som er de viktigste forandringene. Ser ut som størrelsen er den samme, men grillen er ny.

Har også funnet den nye dipolen til SVS, SSS-01. Samme elementene som ellers i S-serien. På svsound.com koster SSS-01 nesten dobbelt så mye som SBS-01.

Vedlegg 61021

Vedlegg 61016

Intermediate TheNatural sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

SVS PB13-Ultra vs. SVS PB12-NSD

I min hjemmekino som er under utvikling har jeg begynt å tenke på subwoofer. Ennå har jeg bare Tannoy 611 fronter, men vil ha mere dypbass for bruken nå og selvfølgelig til utvidelsene senere til 5 og 7 kanaler.

Jeg har et rom på ca. 28 kvadrat (se linken) og spekulerer på hva ekspertisen mener om hva som er best; 1 stk. SVS PB13-Ultra eller 2 stk. SVS PB12-NSD?
    Prisen for første er jo 14.500,- mens sistnevnte er 6.300,- (evt. x 2).

Tenker å ha dem utenfor frontene der det er god plass til slike størrelser.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen her inne som har satt opp SCS-01 som fronter i steden for SBS-01? Tenkte å sette 2x SCS-01 som front, så har jeg 2xSBS-01 som side- og 2xSBS-01 som bakhøyttalere (7.1). Som ren senter kjører jeg min gode gamle Klipsch KSF-C5 (som er bare helt fantastisk sammen med SVS).

Men noen erfaringer rundt SCS-01 som fronter hadde vært interessant
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må vel bli SSS-01 etterhvert da. Men det JEG ønsker meg er en ny senter i S-serien basert på STS-01. 4x6" hadde vært kjekt.

EDIT: Har sendt forespørsel om STS-basert senter til SVS.

Newcomer hvar sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Men noen erfaringer rundt SCS-01 som fronter hadde vært interessant
    Jeg har kjørt 3x SCS i front i noen uker nå, og det funker som fy til film! Har 2x SBS i surround. Jeg har også en ekstra SCS som jeg ikke vet helt hva jeg skal gjøre med... serie/paralell-koble som ekstra center kanskje? Evt som bakhøyttaler i 6.1-oppsett.. her er det kun madammen som setter grenser

EDIT: Trykkleif

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Må vel bli SSS-01 etterhvert da. Men det JEG ønsker meg er en ny senter i S-serien basert på STS-01. 4x6" hadde vært kjekt.

EDIT: Har sendt forespørsel om STS-basert senter til SVS.
    Er vel bare å doble opp med Center kanaler vel? Kanskje ikke like kult som 1 stk stor scenter, men tror nok det ville funket bra fordet. :-)
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hvar
    Jeg har kjørt 3x SCS i front i noen uker nå, og det funker som fy til film! Har 2x SBS i surround. Jeg har også en ekstra SCS som jeg ikke vet helt hva jeg skal gjøre med... serie/paralell-koble som ekstra center kanskje? Evt som bakhøyttaler i 6.1-oppsett.. her er det kun madammen som setter grenser

EDIT: Trykkleif
    Det hadde vært fett om du kunne prøve den som ekstra senter. Har lekt med tanken selv.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Er vel bare å doble opp med Center kanaler vel? Kanskje ikke like kult som 1 stk stor scenter, men tror nok det ville funket bra fordet. :-)
    Hva mener du?

Newcomer hvar sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hadde vært fett om du kunne prøve den som ekstra senter. Har lekt med tanken selv.
    Ja, det frister litt det. Ikke sikkert det blir så populært å ha i stuen, men noen dager bare for å teste burde gå bra. Har du/dere noen formening om hva som er best av serie- eller paralellkobling? Receiveren min er ikke den kraftigste, men har ikke råd til å bytte på en stund..

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva mener du?
    Akkurat det du skrev i poster over. Å teste å kjøre med 2 stk SCS som Centerkanal.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Akkurat det du skrev i poster over. Å teste å kjøre med 2 stk SCS som Centerkanal.
    Nettopp. Jeg får se. Jeg har egentlig andre ting å bruke pengene på for tiden.

Intermediate JAMES HOWLET sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen av dere svs folk som har testet de sss 01? de bi pol høytalerne for vegg montering

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JAMES HOWLET
    noen av dere svs folk som har testet de sss 01? de bi pol høytalerne for vegg montering
    De kom vel for 2 dager siden så det spørs om det er litt tidlig. Men jeg er spent på tilbakemeldingene selv.

Side 15 av 15 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •