Offisiell SVS SBS-01 -tråd! - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 15 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 297
    Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Elementene beveger seg lite ja. Sett de som LARGE å uten SUB, så vil du fort merke hvis du kobler feil på + og - . Til vanlig bør de stå som SMALL ha deling på f.eks 80Hz. Under dette vil SUB'en gjøre en mye bedre jobb enn det SBS'ene vil klare.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir det ikke høyt nok? De er 85dB så de er ikke verdens mest lettdrevne høyttalere, men nokså normale. Har de selv og jeg syntes de spilte høyt nok, men sjekket aldri excursion. Deling på 80hz fungerte greit hos meg med disse og en Yamaha 663.

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Elementene beveger seg lite ja. Sett de som LARGE å uten SUB, så vil du fort merke hvis du kobler feil på + og - . Til vanlig bør de stå som SMALL ha deling på f.eks 80Hz. Under dette vil SUB'en gjøre en mye bedre jobb enn det SBS'ene vil klare.
    Kjørte stereo i Pure direct eller hva det heter. Da blir de jo kjørt som LARGE (trodde jeg? Alt blir jo skrudd av i forsterkeren, men uansett prøvde de som large også).. Jeg kunne ikke høre noen særlig forskjell. Diskanten var kanskje litt mer skrikete når det var feil på + og -, men egentlig LITEEN forskjell..

Joda de spiller høyt nok, men på musikk når jeg nærmer meg -2 dB på forsterker, blir det vondt i ørene og vet jeg at jeg har mer og gå på når det gjelder sub´en.. Kjører jo EQ gjennom Audessey som fjerner en del, og etter litt EQ på PC (bare for å sweepe gjennom og høre hvilke frekvenser det er som er veeldig vonde) fant jeg ut at ved ca. 4 kHz er det veldig EKKELT!

Prøv å ta av "coveret" til høyttaleren, så spiller du på normalt volum og tar hånden din foran diskanten. Tar du øret da oppfor langs høyttaleren vil du høre en vond diskant.. Slik høres det ut for meg :P

Er ikke sikker på om Onkyoen leverer nok strøm eller ikke, men ville nå tro at de ikke skulle være så skrikete.. Jeg spillte høyere med Klipsch F1 (men det ble vondt til slutt det også pga. horndiskant)...

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må huske at dette er noen små, og tildels tungdrevne høytalere. Krever ikke all verden for å få mye lyd, men krever MYE for å få veldig mye lyd + det er begrenset hva disse småtassene klarer å levere.

Kjørte mine også i stereo uten SUB, å synes ikke det var så galent med bass jeg da. Tar selvsagt da hensyn til at dette er noen veldig små høytalere. Hørte ihvertfall lett forskjell hvis jeg hadde feil på + og -. Kjør en sang med litt trøkk i så bør du merke at bassen forsvinner helt når du kjører feil. Mener forsåvidt på at forsterkeren sier ifra hvis du har koblet feil når man kjører auto oppsettet, det gjør ihvertfall min Onkyo.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må huske at dette er noen små, og tildels tungdrevne høytalere. Krever ikke all verden for å få mye lyd, men krever MYE for å få veldig mye lyd + det er begrenset hva disse småtassene klarer å levere.

Kjørte mine også i stereo uten SUB, å synes ikke det var så galent med bass jeg da. Tar selvsagt da hensyn til at dette er noen veldig små høytalere. Hørte ihvertfall lett forskjell hvis jeg hadde feil på + og -. Kjør en sang med litt trøkk i så bør du merke at bassen forsvinner helt når du kjører feil. Mener forsåvidt på at forsterkeren sier ifra hvis du har koblet feil når man kjører auto oppsettet, det gjør ihvertfall min Onkyo.
    Stemmer.. Har kjørt audessey ja og fikk ikke opp noe feilmelding da så jeg har de nok rett Får bare spare meg noe penger og får en emotiva effektforsterker og høre da =)

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hokeyh
    Stemmer.. Har kjørt audessey ja og fikk ikke opp noe feilmelding da så jeg har de nok rett Får bare spare meg noe penger og får en emotiva effektforsterker og høre da =)
    Bare huske at uansett hvor mye effekt du mater de med, så er de uansett noen små høytalere

Funket utmerket i filmsammenheng, men følte de ble for små til mitt bruk til musikk ihvertfall.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg spilte mye musikk på SBS'ene uten sub og det fungerte bra så lenge det ikke var syp bass eller mye basstrykk. For det begrenser seg selv med så små høyttalere. Men de overrasket meg med ytelsen.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Jeg spilte mye musikk på SBS'ene uten sub og det fungerte bra så lenge det ikke var syp bass eller mye basstrykk. For det begrenser seg selv med så små høyttalere. Men de overrasket meg med ytelsen.
    Ja alle sier jo så :S Forstår ikke hvorfor jeg oppfatter dem som mer skrikette enn Klipsch til og med.. Må være noe virkelig galt :P

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer an på hvilket volum du føler de er skrikete. Hvis det bare er når du gnur skikkelig på så er det nok enkelt å greit fordi du er over smertegrensen av hva høytalerene klarer. Da vil alt skrike........... Kan godt være du kunne spille høyere med Klipschene (meget sannsynlig) før du var i nærheten av smertegrensen til de. Klipsch er jo kjent for å kunne spille skikkelig høyt før de begynner å gi seg.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg brukte SBS'ene rett på en Yamaha 663 og det var ikke noe problem med å få de til å skrike. Om det var grensen til receiveren eller grensen til høyttalerne skal jeg ikke si. Men holdt jeg meg under skrikegrensen så var det veldig bra. De trykker skikkelig på film. Mer enn man skulle tro var lov å håpe og på musikk så overrasket de meg med fin lyd. Hadde vært artig å prøvd de på Rotel'en for å se hva som virkelig bor i de. Kanskje jeg gidder det en gang.

EDIT: Jeg pratet forresten med Lsound angående effekt til SBS'ene og de anbefalte mer enn 663'en klarer å gi. Rotel RMB-1562/65/1077 var det de nevnte. Mulig fordi de selger Rotel, men effektmessig skulle disse passe godt med 100w/kanal. Jeg endte opp med nye fronter og annen effekt, men det er fortsatt SVS og Rotel.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg brukte SBS'ene rett på en Yamaha 663 og det var ikke noe problem med å få de til å skrike. Om det var grensen til receiveren eller grensen til høyttalerne skal jeg ikke si. Men holdt jeg meg under skrikegrensen så var det veldig bra. De trykker skikkelig på film. Mer enn man skulle tro var lov å håpe og på musikk så overrasket de meg med fin lyd. Hadde vært artig å prøvd de på Rotel'en for å se hva som virkelig bor i de. Kanskje jeg gidder det en gang.

EDIT: Jeg pratet forresten med Lsound angående effekt til SBS'ene og de anbefalte mer enn 663'en klarer å gi. Rotel RMB-1562/65/1077 var det de nevnte. Mulig fordi de selger Rotel, men effektmessig skulle disse passe godt med 100w/kanal. Jeg endte opp med nye fronter og annen effekt, men det er fortsatt SVS og Rotel.
    Jeg kjører dem jo bare på Onkyo 707, men skulle nå tro den klarer og gi ut like mye som 663'en din? Det som er litt bajs er jo at de ikke støtter Bi-amp Så får jo ikke prøvd det da..

Jeg er ikke sikker på hvor høyt jeg spiller, forsterker ligger på ca. -5 / -10 dB når det begynner å gjøre vondt, og da skikkelig vondt.. De er blitt satt som -2.5 dB gjennom Audessey også.. Får vel kjøpe meg en Radioshack når jeg har penger og måle i dB heller..

Det jeg mente når jeg sammenlignet med Klipsch er jo det at Klipsch er veldig skrikette i diskanten og derfor spillte jeg ikke aaaaltfor høyt på dem heller.. Derimot føler jeg at SBS er BEDRE enn Klipsch F1 når det kommer til mid/mid-bass.. Føler at Klipsch'ene blir veldig tynne der når jeg deler på 80Hz.. Så det er jeg fornøyd med

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo også prøve å slå av Audessey romkorreksjonen, å kjøre Pure eller Direct eller hva det heter på Onkyo. Mulig romkorreksjonen øker toppen i ditt rom. Koster ihvertfall ingenting å teste.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører dem jo bare på Onkyo 707, men skulle nå tro den klarer og gi ut like mye som 663'en din? Det som er litt bajs er jo at de ikke støtter Bi-amp Så får jo ikke prøvd det da..

Jeg er ikke sikker på hvor høyt jeg spiller, forsterker ligger på ca. -5 / -10 dB når det begynner å gjøre vondt, og da skikkelig vondt.. De er blitt satt som -2.5 dB gjennom Audessey også.. Får vel kjøpe meg en Radioshack når jeg har penger og måle i dB heller..

Det jeg mente når jeg sammenlignet med Klipsch er jo det at Klipsch er veldig skrikette i diskanten og derfor spillte jeg ikke aaaaltfor høyt på dem heller.. Derimot føler jeg at SBS er BEDRE enn Klipsch F1 når det kommer til mid/mid-bass.. Føler at Klipsch'ene blir veldig tynne der når jeg deler på 80Hz.. Så det er jeg fornøyd med
    Jeg var nok ikke ofte over -10 med 663'en jeg heller. Hvis receiveren din har pre-ut så kan du jo prøve å få lånt en effekt for å se om det er noe å hente der. Det mener jeg bestemt at det er.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sant nok det Gurba. Ved -5 på min Onkyo så begynner også ting å bli skikkelig høyt. Er VELDIG skjeldent jeg over 0 på forsterkeren, å jeg kjører effektforsterker utenom på Front og Center.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ligger gjerne på 0 på BD-filmer med høy lydkvalitet, men det er slett ikke alle filmer jeg kan det på. Da begynner det å bli rimelig høyt. Det hadde vært umulig med bare 663'en, men Rotel'en bare fôrer på det høyttalerne klarer å ta imot og det er overraskende mye. På de nyeste filmene jeg har på BD, G.i. Joe, T:S og Star Trek er lyden, i mine ører, ren og klar og da går det fint på 0. Jeg har lånt bort dB-måleren min så jeg vet ikke hvor høyt det er, men ørene klager ikke.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ligger gjerne på 0 på BD-filmer med høy lydkvalitet, men det er slett ikke alle filmer jeg kan det på. Da begynner det å bli rimelig høyt. Det hadde vært umulig med bare 663'en, men Rotel'en bare fôrer på det høyttalerne klarer å ta imot og det er overraskende mye. På de nyeste filmene jeg har på BD, G.i. Joe, T:S og Star Trek er lyden, i mine ører, ren og klar og da går det fint på 0. Jeg har lånt bort dB-måleren min så jeg vet ikke hvor høyt det er, men ørene klager ikke.
    Jeg kan også ligge på ca. 0 - +2 dB når jeg ser på film River litt på "toppen av dynamikken" da får å si det sånn, men ellers greit..

Jeg har prøvd og skru av og på Audessey, og Audessey gjør faktisk lyden mykere! Den reduserer faktisk toppen..

Kjenner ingen som har effektforsterker dessverre så får ikke testet det før jeg evt. kjøper selv

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror rett å slett du da spiller høyere enn det høytalerene eventuelt forsterkeren klarer uten å "forvrenge" Derfor høres det hardt ut, og derfor vil du antagligvis ende opp med en sprengt diskant eller to hvis du ikke roer deg litt ned

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror rett å slett du da spiller høyere enn det høytalerene eventuelt forsterkeren klarer uten å "forvrenge" Derfor høres det hardt ut, og derfor vil du antagligvis ende opp med en sprengt diskant eller to hvis du ikke roer deg litt ned
    Joda, eller så trenger de bare mer enn Onkyo´en min klarer og levere.. Sier vel egentlig kanskje seg selv da audessey må redusere på toppen på referansenivå (har ingen peiling på hvor mange dB referansenivå er?)

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sier vel egentlig kanskje seg selv da audessey må redusere på toppen på referansenivå
    Audessey gjør en kalibrering når man kjører auto oppsettet, men dette er likt om man spiller 60 eller 120 decibel.

Uansett, jeg har ingen anelse om hvor høyt du spiller, jeg hører bare du sier det blir litt "skrikete" når du spiller på det høyeste. Dette er som regel alltid fordi enten forsterker eller høytalere sliter.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Audessey gjør en kalibrering når man kjører auto oppsettet, men dette er likt om man spiller 60 eller 120 decibel.

Uansett, jeg har ingen anelse om hvor høyt du spiller, jeg hører bare du sier det blir litt "skrikete" når du spiller på det høyeste. Dette er som regel alltid fordi enten forsterker eller høytalere sliter.
    Det jeg mente er jo at på Audessey kalibreringen (som er relativt lav altså i volum når den sjekker HT osv.) og den da må stille ned på diskanten, så er den jo skarp i seg selv..

Onkyo skal jo høre til og være ganske myk da.. Det kan jo godt være at mine SBS-01 ikke er skikkelig innspillt da.. Har dere peiling på ca. hvor mange timer de trenger? Jeg har jo brukt dem mest som bakhøyttalere og har ikke sitt såå mange filmer i det siste

Side 14 av 15 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •