Offisiell SVS SBS-01 -tråd! - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 15 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 297
    Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tror nok HK'en må ta endel av skylden for skarpheten, Men de blir også skarpe når du nærmer deg grensen for det de tåler.

Jeg har Rotel på SVS og synes at det fungerer veldig bra, men høyttalerne har fortsatt en grense der de blir skarpe når grensen er der.

Newcomer wakka sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Parasound

Jeg har Denon 3808 med parasound effektforsterkere. Synes ikke at lyden i SVS SBS-01/SCS-01 blir for skarp selv når volumet skrus litt opp.

Hvor lenge har du hatt SVS høyttalerene? Jeg merket bra forskjell i bass/diskant etter litt innspilling.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det spørs vel hvor mye som er litt volum. Jeg brukte bare Yamaha 663 på SBS'en og den fungerte bra en stund oppover.

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wakka
    Jeg har Denon 3808 med parasound effektforsterkere. Synes ikke at lyden i SVS SBS-01/SCS-01 blir for skarp selv når volumet skrus litt opp.

Hvor lenge har du hatt SVS høyttalerene? Jeg merket bra forskjell i bass/diskant etter litt innspilling.
    Jeg har vel ikke hatt de lenger enn 2-3 uker ca.. Venter enda på oppheng da, så de er ikke satt opp helt skikkelig enda heller.. De er blitt spillt på relativt høyt volum, med mye bevegelse slik at de skal forsåvidt være godt innspilt.. Men det kan godt være det går ned, men som sagt.. Jeg syntes Klipsch F1 var temmelig skarpe også, og de er mye "mykere" i lyden på en måte enn hva jeg føler SBS-01 er..

Hvordan tror dere det blir med SCS-01 + F1 fremme? Veldig rot?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hokeyh
    Jeg har vel ikke hatt de lenger enn 2-3 uker ca.. Venter enda på oppheng da, så de er ikke satt opp helt skikkelig enda heller.. De er blitt spillt på relativt høyt volum, med mye bevegelse slik at de skal forsåvidt være godt innspilt.. Men det kan godt være det går ned, men som sagt.. Jeg syntes Klipsch F1 var temmelig skarpe også, og de er mye "mykere" i lyden på en måte enn hva jeg føler SBS-01 er..

Hvordan tror dere det blir med SCS-01 + F1 fremme? Veldig rot?
    Innspilling gjør underverker. Jeg bruker Pioneer VSX-1018AH på de og de er ikke skarp i det hele tatt hos meg, de er vel kjent for å ha en behagelig litt mørk lyd som man ikke blir lyttetrett av. Du bør se på innstillingene i receiveren din, jeg kan få mine til å låte skarpt hvis receiverinnstillingene er feil. Så vidt jeg vet har ikke AVR255 auto-innstilling av eq i romkorreksjonen, så du må stille eq selv. Hvis du ikke gjør det kan det gjerne bli skarpt? Noe særlig dybde får du ikke med SBS/SCS-01 alene, du bør ha sub i tillegg. Skal du ha mer dybde uten sub må du ha ht med større kasse/element.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John2100
    Innspilling gjør underverker. Jeg bruker Pioneer VSX-1018AH på de og de er ikke skarp i det hele tatt hos meg, de er vel kjent for å ha en behagelig litt mørk lyd som man ikke blir lyttetrett av. Du bør se på innstillingene i receiveren din, jeg kan få mine til å låte skarpt hvis receiverinnstillingene er feil. Så vidt jeg vet har ikke AVR255 auto-innstilling av eq i romkorreksjonen, så du må stille eq selv. Hvis du ikke gjør det kan det gjerne bli skarpt? Noe særlig dybde får du ikke med SBS/SCS-01 alene, du bør ha sub i tillegg. Skal du ha mer dybde uten sub må du ha ht med større kasse/element.
    Er automatisk romkorreksjon og EQ ja.. Vet at de ikke har en særlig dybde, men de er satt til crossover på 80hz der pb10 slår inn.. Men det jeg savner er at det relativt lite midt i dem.. Og selvfølgelig det at de river når jeg drar på.. Nå skal det vel sant og sies at jeg liker å dra på en del og da.. Ligger vel på ca. -8dB på forsterkeren etterhvert..

Begynner å mislike H/K nå..

EDTI: Skrudd av EZset/EQset nå.. Låter mye bedre (har manuellt skrevet inn plassering og +- på høyttalerne) slik at det er kalibrert, bare uten den crappy EQen.. Det jeg lurer på er om det hadde lønnet seg med en Rotel/Parasound/Emotiva effektforsteker på enten SBS-01 eller Klipsch? Vil ikke dette gjør lyden annerledes?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ser ut til at det blir sbs01 5.0 på meg også snart . hvordan tror dere matchen blir med en gammel denon surround forsterker?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hey! Er ute etter høytalere til Yamaha RX-V465.. Kan jeg bruke SVS SBS-01 5.0 settet på den? Og vil det settet spille bra sammen med en XTZ W10.16 sub? Brukes mest til film.
    Takk for svar

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De er ikke lyse i toppen så SVS SBS er greie nok til det meste av receivere. De hang fint med en SVS PC12-NSD så XTZ'en går nok greit.

Newcomer HI-FInepse sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Nordmøre
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av evorkahn
    ser ut til at det blir sbs01 5.0 på meg også snart . hvordan tror dere matchen blir med en gammel denon surround forsterker?
    Jeg har SVS.01 front og bak og SCS.01 senter (+ to PB10). Jeg bruker en Denon 1905 på de, det funker veldig bra Denon og de SVS'ene er veldig bra kombinasjon.

(Har bestilt Denon 1910, den kommer ut i neste uke eller til neste helg).

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vinkling mot lytteposisjon?

Er det noen som har noen tanker om hvorvidt SBS skal vinkles inn mot lytteposisjonen? I min stue vil de stå ca 4 m fra hverandre, og ca 4 m fra sweetspot, og rent instinktivt ville jeg vinklet de ihvertfall litt innover. Noen som har prøvd?

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonL
    Er det noen som har noen tanker om hvorvidt SBS skal vinkles inn mot lytteposisjonen? I min stue vil de stå ca 4 m fra hverandre, og ca 4 m fra sweetspot, og rent instinktivt ville jeg vinklet de ihvertfall litt innover. Noen som har prøvd?
    Jeg bruker de som bakhøyttalere og har de ikke vinklet innover mot sweetspot, men de er jo såpass nærme at det spiller jo egentlig ingen rolle :P

Som fronter ville jeg nok vinklet de, får nok kanskje lit mer trøkk da

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da jeg brukte de foran så hang de i keyhole så jeg har ikke prøvd.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Da jeg brukte de foran så hang de i keyhole så jeg har ikke prøvd.
    Dersom jeg skal vinkle de innover så skal jeg fortsatt ha de hengende i keyhole, må bare lage en fiffig løsning for å vri de!

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I flge brukerveiledningen skal de vinkles.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonL
    Dersom jeg skal vinkle de innover så skal jeg fortsatt ha de hengende i keyhole, må bare lage en fiffig løsning for å vri de!
    Du kan jo lage en trekloss med rett vinkel og skru fast på veggen.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Smurfen
    I flge brukerveiledningen skal de vinkles.
    Takk for det!

Newcomer soka sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det var en tidligere her i tråden som lurte på hvordan de spiller sammen med andre subber enn svs sine? Så da tar jeg opp igjen det samme spørsmålet.

Må da være noen som kjører de sammen med andre subber?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ingen grunn til at SBS'ene ikke skal kunne fungere sammen med sub av et annet merke.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger SBS´ene mye forsterkerkraft for å få bevegelse på elementene eller? På min onkyo 707 så er det ganske lite begevelse, både i center og front selv om jeg spiller på nesten 0 dB (gaanske høyt)..

Jeg synes de er ganske tynne (og må ha sub´en ganske høyt for å kompensere).. Er kanskje meg som ikke er vandt til stativhøyttalere også, men jeg hørte ikke forskjell om jeg hadde + på + og - på -, enn + på -...

Forstår lite? :P

Side 13 av 15 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •