Offisiell SVS SBS-01 -tråd! - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 15 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 297
    Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nå har jeg vært ut med diskanten siden jeg ikke vet hvordan jeg skal ta ut mellomtonen. Jeg fant fortsatt ikke ut hvordan jeg skal ta ut mellomtonen, men det spiller ingen rolle lengre siden lyden er borte. Det kan se ut som om at Skalle hadde rett. Det var sikkert diskantledningen som lagde lyden.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SBS-01 er helt konge til surround. Takk SVS!

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må vel snart få prøvd de jeg óg. Problemet er at det er så få 7.1 filmer. Må vel se The Golden Compass eller Hellboy 2 i løpet av helga.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Må vel snart få prøvd de jeg óg. Problemet er at det er så få 7.1 filmer. Må vel se The Golden Compass eller Hellboy 2 i løpet av helga.
    Jeg bruker ikke de gamle surroundene. Har ikke engang ville prøve. Har aldri hatt så helhetlig bilde før. SVS all the way....8)

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugesynsar
    Jeg bruker ikke de gamle surroundene. Har ikke engang ville prøve. Har aldri hatt så helhetlig bilde før. SVS all the way....8)
    Jeg bruker fortsatt de gamle som surround pga jeg ikke får montert SBS'ene der de andre er. Mulig jeg kutter ut BOSE'ene, men foreløpig så fungerer de bra. Har gravd fram en gammel sub jeg skal prøve sammen med SBS'ene og.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

SCS-01 (M) og effektforsterker

Jeg kommer etter alle solemerker til å havne på SCS-01 i front, SB-12 og Yamaha 765 når jeg snart skal handle. Såvidt jeg forstår er det en fordel å ha en effektforsterker til disse høyttalerne, ihvertfall hvis receiveren ikke er av de kraftigste.

Så kom jeg over denne effektforsterkeren, til den nette sum av ca 1000 kr. Velleman nv

Er det noen som har erfaring med disse forsterkerne?

Og vil en forsterker av dette kaliberet egentlig utgjøre en merkbar forskjell?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonL
    Jeg kommer etter alle solemerker til å havne på SCS-01 i front, SB-12 og Yamaha 765 når jeg snart skal handle. Såvidt jeg forstår er det en fordel å ha en effektforsterker til disse høyttalerne, ihvertfall hvis receiveren ikke er av de kraftigste.

Så kom jeg over denne effektforsterkeren, til den nette sum av ca 1000 kr. Velleman nv

Er det noen som har erfaring med disse forsterkerne?

Og vil en forsterker av dette kaliberet egentlig utgjøre en merkbar forskjell?
    Du vet den forsterkeren er en del svakere en det Yamahaen har og fare med...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Du vet den forsterkeren er en del svakere en det Yamahaen har og fare med...
    Nå må det innrømmes at det rent tekniske ikke er min sterkeste side... Men man leser om forsterkere med såkalt "ekte" watt, som er betraktelig lavere enn det som er oppgitt i diverse AV-receivere, og det var derfor jeg lurte.

Men på hvilket nivå skal man legge seg for å høre noen forskjell? Er denne fra Rotel akseptabel?

http://www.bmh.no/shop/index.php?pag...mart&Itemid=15

Evt storebroren: Velleman nv

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville testet bare med Recieveren først var jeg deg. Føler du det er for lite hadde jeg sett meg om på bruktmarkedet etter en brukt 2x100w eller noe.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv SCS-01 senter og det fungerte fint med Yamaha 663 så prøv med receiveren først.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For 1000 kr får du ikke mye effekt for og si det slik.

Som Kane skriver så gå opp til 2*100.
    Og følg gjerne med på Torget der det dukker opp noen godbiter av og til.

Rotelen 1050 vil nok være like sterk eller litt over det som kommer ut av yamahaen

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da begynner jeg med bare receiveren, og ser hvordan det fungerer.

Takk for gode råd!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Høyttaler stativ

Har nå investert i nye høytalere fra SVS. Endte opp med oppsettet på 4xSBS-01, 1xSCS-01 og sub'en PB10-NSD. Gleder meg veldig til dette kommer, men spørsmålet er da hvordan jeg skal plassere disse.

Noen som har noen gode tips til høyttalerstativ for SBS-01. Gjerne noen som ikke koster så alt for mye?

Eventuelt, hvordan er det å montere disse på veggen. Noen som har noen erfaring om dette påvirker lyden i stor grad?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SBS og SCS har keyhole så du kan henge de rett på veggen med én og to skruer. Jeg gjorde det selv på frontrekka. Jeg prøvde å sette de på tv-benken, men JEG hørte ikke forskjellen. Nå har jeg SBS'ene på bakveggen som baksurround, men har ikke fått prøvd de på 7.1 ennå.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med keyhole så er det ikke umulig at fronthøyttalerene kommer rett opp på veggen.

Men er usikker på hva jeg skal gjøre med bakhøytalerene. Som så mange andre så har jeg soafen helt inntil bakveggen. Så da blir nok høyttalerene stående på siden. Men har dessverre ikke vegg på den ene siden så der må jeg ha stativ. Skulle derfor gjerne hatt ett enkelt stativ som i hvertfall den ene kan stå på.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten hylle på bakveggen da? IKEA har mye billig. Ellers så er det lett å lage en selv med en knekt og en plankestubb.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurerer å ha hyller, men er i tvil om det kommer til å bli noe fint. Er derfor jeg tenker på enkle stativer som ikke blir for dominerende.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JohnC
    Vurerer å ha hyller, men er i tvil om det kommer til å bli noe fint. Er derfor jeg tenker på enkle stativer som ikke blir for dominerende.
    Men de bør vel ikke stå for nærmt sweetspot? Hvis det ikke er så bredt rom du har er det gjerne best å montere de høyt?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John2100
    Men de bør vel ikke stå for nærmt sweetspot? Hvis det ikke er så bredt rom du har er det gjerne best å montere de høyt?
    Det er sant. Rommet er forsovidt ganske bredt, men sofaen er inntill et hjørne så på den ene siden er det ikke så mye plass. Lagt ved ett bilde av hvordan stuen ser ut. Ikke helt ideelt for god lyd men...

Kan nok ta sofaen litt ut fra veggen, men litt redd for at det kan bli litt smalt lydbilde hvis jeg gjør det. Veggen bak sofaen dekker nemlig ikke hele sofaryggen for å gjøre det hele mer komplisert.

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jeg den eneste som synes SBS-01 er ganske skarpe? :P Jeg sitter jo tross alt på en H/K avr 255 da..

I opsettet mitt har jeg:
    SVS SBS-01 (par)
    SVS SCS-01
    SVS PB-10 NSD New
    Klipsch F1
    H/K Avr 255

Foreløpig kjører jeg SVS foran, og klipsch f1 som bakhøyttalere (faktisk!) Jeg synes både Klipsch F1 og SBS-01 er jævlig skarpe i toppen og med liten dybde.. Lurer på om dette bare er forsterkeren fordi jeg digga lyden i Klipsch F1 på den gamle Yamaha forsterkeren, men den hadde liiiten / ingen effekt..

Så noen få spørsmål som: Vil jeg klare og få en bedre og renere (mindre skarp) lyd med mer fylde i med f. eks en effektforsterker? Rotel f.eks? Hvilken effektforsterker kan passe best?

Tror dere at det kan bli bedre med F1 framme sammen med SCS-01 så lenge jeg har en effektforsteker på F1 slik at det ikke blir for jævlig skarpt?

Så forresten G.I Joe på Blu-Ray i går på ca. -7 dB og har aldri hatt en så kino-følelse hjemme før Det trøkka som ****!

Side 12 av 15 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •