Erfaringer med Jamo D590?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Erfaringer med Jamo D590?

Sitter nå og hører på et par Jamo D590 på en H/K AVR-3000 (5x55w) reciever.
    Har hatt dette oppsettet i .. 3 år, blir det vel.
    Er egentligt ganske fornøyd, men har lite og sammenligne med, så vett ikke helt.
    Tror kanskje jeg har litt liten forsterker. Hva tror dere, eksperter?

Lurer også på hva andre har og si om disse høytalerene.
    Jeg kjøpte de på "halv pris" til 6000,-. Var det bare lureri at de kostet 12k når de kom? Alle solgte de jo på kampanje like etter på, til halve prisen.
    Og er disse høytalerene egentlig verdt 12.000 kr?

Har nettopp kjøpt meg senter- og bakhøytaler(e) fra Dynabels HK serie, men har ikke prøvd de enda. Noen andre som har?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    D590 spiller veldig rent og nøytralt, tunge som fy er de også som sier litt om stivheten i kabinettet. Selve konstruksjonen skal være av det dyreste Jamo noensinne har lagd.

Høytaleren krever mye strøm. Har selv en kammerat som kjører en Pioneer 1015 som han må biampe for å få utnytta høytaleren skikkelig. Spilte mye bedre da.

Grunnen til at man så den her og der til 6000+ var rett og slett fordi høytaleren var på vei ut fordi jamo syntes den var alt for dyr å produsere. Faktisk kostet den ikke bare 12 000 i sin tid men hadde en veiledende pris på 16 000. Omtaler her og der på nettet er også veldig positive og har ikke funnet noe negativt om de. Dette sjekket jeg mye da jeg vurderte å kjøpe de selv en periode. Pene å se på er de også.

Stikk på en butikk og kjøp med deg en kraftigere og bedre forsterker og spør om du kan få levert tilbake om du ikke merker forskjell. Prøv så. Evt ta de med deg til butikken og avtal demo tid. Annet alternatvi kan også være å sjekke andre høytalere i samme prisklasse og se hva du synes.

Active Sildo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sjøl D590 og kjører Av2Ax på dei, biamp. Men føler dei kan klare meir, so eg sitter og venter på ein effektforsterker. Er veldi fornøyd med dei eg Fekk dei til halv pris eg og, men såg i 2006 katalogen at dei selges endo

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De står nok i katalogen men har vært umulig å skaffe fra Jamo siden tidlig ifjor høst. Iallefall var det beskjeden jeg fikk fra Jamo Norge da jeg forsøkte å bestille for en kunde.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har de selv. Driver de med en Marantz SR7200, 2x110w. Føler jeg har for lite effekt på de, har lyst å skaffe meg en Harman Kardon for og tune lyden litt "tyngre". Hos meg spiller det litt "lyst" i forhold til min smak. Men høytalerene spiller veldig bra, ikke minst bassen er meget bra.

Man får fremdeles tak i Jamo D590, jeg bestilte selv for bare noen få uker siden. Snakk med William hos Jamo, så skaffer han nok.

Plasser de i vinkel, med siktet litt utenfor sitteplassen din. Da spiller de best.

Newcomer dat sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    176
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eg og har dei, og er strålande fornøgd!!! bruker NAD 218, og d spela som ****!!! naboen blir sur, og eg bur ikkje på d mest tettbebygde strøket her i fylket. viktigatse med dei er at dei trenge mykje krefter! fekk dei og for halv pris, men har sett at på oslo hifisenter så blir/blei dei solgt for 12.000,-..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jamo D590 og Rotel RB993

Har selv Jamo D590, som jeg kjørte direkte på en Pioneer VSX-D2011 med Bi-amp som fungerte meget tilfredsstillende....

Frem til jeg mata dem med litt Rotel magi, da skal jeg love dere at de våkna fra "dvale", så disse tåler en del...

http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/Indig0

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter med et par Jamo D590 4 meter i fra meg. Jeg syns disse er rett og slett fabelaktige! Jeg fikk de og jamo E530 brukt for 7lapper, helt kurant!

Blir særlig imponert over hvor god den mellomtonen er, spesielt i skytescener (altså, jeg er ikke noe super duper hifinerd, så hvis noen mener at den suger o.l så driter jeg i det. Men jeg syns hvertfall den låter utrolig bra, og det er jo egentlig det viktigste)

Noen som forresten vet om noen forhandlere som selger jamo, skulle gjerne ha oppgradert resten av systemet, center og bakhøyttalere.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lil-H
    Noen som forresten vet om noen forhandlere som selger jamo, skulle gjerne ha oppgradert resten av systemet, center og bakhøyttalere.
    Var nettopp innom Expert Bonus og der hadde de et ganske bra utvalg av Jamo høyttalere.

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Indig0
    Har selv Jamo D590, som jeg kjørte direkte på en Pioneer VSX-D2011 med Bi-amp som fungerte meget tilfredsstillende....

Frem til jeg mata dem med litt Rotel magi, da skal jeg love dere at de våkna fra "dvale", så disse tåler en del...

http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/Indig0
    Hvilken Rotel-amp har du på de?
    Kikker litt etter en effektforsterekr jeg også, etter å ha lest denne tråden.
    Men har ikke så mye og avse.. Har funnet en gammel RB956 som jeg er litt interessert i, men den er bare 6x30W / 3x90W. Blir kanskje litt lite det og?

Sett litt på NAD, får mye mer effekt for pengene der, men har hørt endel si det høres på lydkvaliteten.

Har ikke mulighet for og høre noen av de før evt kjøp. Kunne få låne en kompis sin effektforsterker,bare for å se om forskjellen var stor nok til og kjøpe. Men er redd for at forskjellen skal bli FOR stor, siden har ikke akkuratt har low budget utstyr.

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker Rotel RB981 bridged til bassen min. men såklart prøvde jeg effektforsterkern på Jamo D590 også. Det spiller temmelig bra=)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •