Er Proson noe dritt

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 27
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Er Proson noe dritt

Hei

Tenker på et budsjett surround anlegg, og har kikka litt på Prosons Black pearl serie.

Hvordan er høytalerene til proson???

Er ikke hi-fi freak, men vil gjerne ha noe som låter ok. Skal ikke koste skjorta heller.

Newcomer mitch sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm.. du kan jo kikke på dali concept serien

rimelig og velspillende i mine øyne

har den selv og er fornøyd.. suppler den med en sub så har du det mtp hjemmekino

www.hifiklubben.no

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her på forumet er det to leire.
    Camp proson og camp cervin wega.

Disse klarer ikke bli enig om hva som spiller finest/spiller høyest/trykkker mest osv. så vil nesten anta at det er mye samma greiene.
    Har inntrykk av at proson er noe man kjøper viss man vil spille høyt for en rimelig krone.

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten at jeg tror det har noe å si så har camp proson nok en lavere gjennomsnittsalder enn camp CV!. CV! leiren er egentlig fornøyd ,men det er noen personer fra cap proson som ypper til bråk og da går det galt =)

Proson har gode produkter,men jeg ville kanskje valgt XTZ sine produkter? De er meget gode til en lav pris

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Papp i Proson ?

Hadde en Proson sub på hjemlån og der var kassa laget av noe som lignet tykk papp. Bråkte fælt men det var mer slammring enn lyd.....

Newcomer Jens_Martin sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har proson selv og var veldig fornøyd, helt til det i går kom en ny reciver i hus. Da klarte jegå sprenge diskanten... ops:

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om Proson bare er noe dritt er vel opp til hver enkelt.
    Jeg mener at de ikke bare er dritt, men det er klart at man får det man betaler for Jeg har akkurat skiftet ut Proson R69SA til en høytaler som koster 10 000.- mer, det er ikke fordi jeg syns proson låt fælt, men var klar for å legge endel mer kroner i høytalere og da er det jo ingen tvil om at jeg får en helt annen lyd en hva Proson klarer å gjengi!

Klarer dama mi å høre forskjell på disse høytalerne? NEI, ho syns det er litt mindre bass! Hadde jeg bedt ho mor på besøk hadde heller ikke ho hørt noe forskjell, far hadde heller ikke hørt noe vil jeg tro! Greia er vel helt og holden hva en selv hører, dumt å legge 20 000.- i høytalere når man egentlig bare trenger å legge 5000.-

Vil også legge til at -ALLE- som har vært å hørt på Proson R69SA i biamp konfigarasjon hos meg har syns det har vært helt rått, og aldri hørt noe så "bra" før! Mange som har skrytt det anlegget opp i skyene! Det er jo folk som "ikke har peiling", selv om jeg syns det er et ganske så teit utrykk da du faktisk har god peiling på hva du selv hører!!

Intermediate Roger sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man har ikke peiling om man ikke har referanser. Hvis du setter noen høytalere til 20-30.000,- ved siden av Prosone ville de hørt STOR forskjell. En Lada er det beste man har kjørt hvis man ikke har kjørt annet

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt poeng Roger.

Jeg har selv Proson Reality 69 sd.
    Og for meg er de pluss suben min mer enn nok for meg. nå har ikke jeg hørt mye på CV! -eller er det W?- og har ikke mye peil på de, men jeg synes nå at proson har mer hi-fi feel enn cerwin.

Jeg vil si at hvis du vil ha helt grei lyd velger du proson, så kan du alltids selge de og kjøpe noe bedre hvis det ikke er godt nok for deg.
    Proson er et budsjett merke, og du får ikke den beste lyden i verden, men for å svare direkte på spørsmålet ditt: Nei proson er ikke noe drit

Lykke til med annlegget

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En fordel med CV er jo bruktprisene. Bruktprisene på CV er jo helt hinsides mye annet på markedet (SVS scorer også meget bra). Men nå kjøper man jo høytalere for å høre på dem en god stund og den orginale planen er vell ikke å selge dem så fort som mulig?

Men igjen vil jeg hinte frampå om XTZ. For 3000kr fra fyndborsen får du en høytaler som ser godt ut ,låter meget bra og du vil ha mer glede av. Skal du ha like mye bass som fra en proson høytaler må du kjøpe en subwoofer også.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg presonlig har proson til 2000.- skal skifte de ut nå, men det var **** meg en greit start. har vært dritfårnøyde i de snart 2 årene jeg har hatt de. (proson hfc10mk2). uansett hvor lenge du leter får du ikke noe som kan måle seg i lydtrykk til under 2000.-!! fikk høre forskjellen på proson hfc-10mk2 og proson R69SA. proson R69SA spillte selvfølgelig finere og litt mer trykk.

Jeg sprenge sikringene i Cerwin-vega LS-15 høytalerne som var i kinosalen på skola ifjor, noe som gjorde at jeg måtte hjemm og hente mine prsoson'er. og det viste seg at prsoson'ene spillte helt utrolig mye bedre og høyere enn LS-15.

men står på mitt om at Proson er helt perfekt til "nybegynneroppsett".

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trollet
    Jeg presonlig har proson til 2000.- skal skifte de ut nå, men det var **** meg en greit start. har vært dritfårnøyde i de snart 2 årene jeg har hatt de. (proson hfc10mk2). uansett hvor lenge du leter får du ikke noe som kan måle seg i lydtrykk til under 2000.-!! fikk høre forskjellen på proson hfc-10mk2 og proson R69SA. proson R69SA spillte selvfølgelig finere og litt mer trykk.

Jeg sprenge sikringene i Cerwin-vega LS-15 høytalerne som var i kinosalen på skola ifjor, noe som gjorde at jeg måtte hjemm og hente mine prsoson'er. og det viste seg at prsoson'ene spillte helt utrolig mye bedre og høyere enn LS-15.

men står på mitt om at Proson er helt perfekt til "nybegynneroppsett".
    Åssen Prosoner kom etter du sprengte LS-15 diskanten?
    Syntes å huske at du har sagt DC-15 før, men kan være det er meg som husker feil

Newcomer ChrisW sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min efaring med proson er ille....lekte meg litt med noen proson høyttalere med 2x10 tommere ,husker ikke hva de het`?Spillte helt ok i 10 min før diskantene røk til *******...Har ikke disse diskantene den funksjonen at de fader ut da de blir overbelastet?Tydelig vis ikke.... Til trollet: hadde ikke det vert lettere å skifte sikringer i ls15 enn å dra hele veien hjem for å hente nye høyttalere? Viss de prosonene du hentet var de med 2x10 tommere i ,så tviler jeg sterkt på at de spiller ifra ls15...Knuste driten utav de prosonene jeg lånte med ls12.......men men...

Active mr.Fahrenheit sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    425
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg hørte Proson Reality (usikker på om der var MK2)i fjor når jeg var på jakt etter budsjett hjemmekino, og jeg vil nå si at de er verdt pengene.
    Black pearl sakene har jeg ikke hørt, men går nesten ut ifra at de er i stand til å trykke fra seg. Reality serien kan i alle fall spille høyt, meget høyt, og basser greit til budsjett hjemmekino er de nok glimrende, men ikke til fele spill kanskje.

Forresten så er hele pakken, uten sub, på salg hos hificenterkjeden:
    http://www.hificenter.no/shop_item.c...h=7,109&id=783

Trenger nødvendigvis ikke sub med en gang til disse her, så spar opp litt penger igjen å kjøp en god sub senere. Svs og velodyne har noen rimelige og tøffe i denne kategorien. til sånn ca 4500-5000 kr.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei Proson er ikke noe dritt, men det sier seg selv at når man kan få en komplett pakke med høyttaler til ca. 6K og da med gulvstående fronter med dobble basser og bånddiskant så er det jo et eller annet som er litt muffens.
    Mitt tips vil vel vere å vente med senter og bakkanalene og heller legge litt mer i fronthøyttalerene, bruktmarkedet er vel det stedet det er størst sansynlighet for å gjøre et bra kjøp.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et par proson hfc10 og jeg syns ikke at det er så mye trykk i de. Men høyt spiller de. En annen ting er at det ikke er delefilter til bass elementene.... :?

Newcomer Jens_Martin sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ChrisW
    Min efaring med proson er ille....lekte meg litt med noen proson høyttalere med 2x10 tommere ,husker ikke hva de het`?Spillte helt ok i 10 min før diskantene røk til *******...Har ikke disse diskantene den funksjonen at de fader ut da de blir overbelastet?Tydelig vis ikke.... Til trollet: hadde ikke det vert lettere å skifte sikringer i ls15 enn å dra hele veien hjem for å hente nye høyttalere? Viss de prosonene du hentet var de med 2x10 tommere i ,så tviler jeg sterkt på at de spiller ifra ls15...Knuste driten utav de prosonene jeg lånte med ls12.......men men...
    Samme som skjedde med min diskant. er tydligvis en svakhet dette da. Var vel ikke tilfeldigvis et par stratego top10 sah mkII? :wink:

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ChrisW
    En kompis har 2 par Proson HFC10 eller hva dem heter å CV E-715 som han også har, spiller fletta av alle Prosonene

Newcomer budsjett_lars sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Proson reality

Morsomt å lese om "kampscenene" mellom de bitre fiendene "camp proson" og "camp cv". :wink:
    Jeg har selv proson reality i mitt oppsett og eneste erfaringer jeg har med cv er fra diskoteket da jeg var 12.
    Jeg kjøpte proson fordi jeg leste omtalene i lydogbilde. Der sto det ingenting om at de var bygget i papp, som noen her har nevnt. Tror faktisk at reality 63mkII stakk av med prisen: best bygde høyttaler i budsjettklassen.
    Jeg er veldig fornøyd og kan trygt anbefale disse til en hver budsjett-låst hjemmekino gjenger.
    Denne blackpearl serien står det ikke no om på proson.se og det er jo et tankekors hvis du hadde vurdert disse. Anbefaler reality på det varmeste. spiller åpent og går relativt dypt.

Newcomer endsiv sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Proson kan ikke lage forsterkere!

Min erfaring med proson er heller dårlig... hadde en proson reciver på 2 x 95 watt, men den sugde knagg! har aldri sett eller hørt en så dårlig reciver, ever! ikke kjøp proson...

Har en XTZ a - 100 nå, og den kan ikke sammenlignes en gang, selv om prisen ikke var veldig mye høyere. drit fornøyd med den. Anbefaler alle med stramt budsjett, som vil ha skikkelig lyd i 2 kanaler å kjøpe den...

www.pappeske.com

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •