Er Proson noe dritt - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 27 av 27
    Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Trollet
    Jeg presonlig har proson til 2000.- skal skifte de ut nå, men det var **** meg en greit start. har vært dritfårnøyde i de snart 2 årene jeg har hatt de. (proson hfc10mk2). uansett hvor lenge du leter får du ikke noe som kan måle seg i lydtrykk til under 2000.-!! fikk høre forskjellen på proson hfc-10mk2 og proson R69SA. proson R69SA spillte selvfølgelig finere og litt mer trykk.

Jeg sprenge sikringene i Cerwin-vega LS-15 høytalerne som var i kinosalen på skola ifjor, noe som gjorde at jeg måtte hjemm og hente mine prsoson'er. og det viste seg at prsoson'ene spillte helt utrolig mye bedre og høyere enn LS-15.

men står på mitt om at Proson er helt perfekt til "nybegynneroppsett".

Skyldes helt sikkert for liten forsterker.. Ikke noe annet.. Jeg nekter å tro at de billige prosonene spiller bedre enn 15" fra CV. Jeg har hørt de med 2x10" fra proson og jeg syntes det var helt greit.. Ikke så mye mer!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil ikke si at Proson er noe dritt nei, men har to kamerater som har proson høytalere og vil si at Cerwin-Vega er et eller to hakk bedre enn Proson.
    Du får som oftest det du betaler for sånn er det.

Du kan se litt på Dali og litt derigården og da. Buskjett ca?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kommer litt sent inn i diskusjonen her,men hadde d ikke vært en ide og tipset lyd&bilde eller et annet blad, om å kjøre en seriøs test mellom proson og CV?eller r dette alrede gjort?

Intermediate Elemental Studios sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg finner det litt rart at folk sammenligner CV og Proson. 70-80% av høyttalerene til proson er basert på høyttalere med 6,5" basser, og i forrhold til CV standard små kabinetter.

Jeg syns at dog proson ikke er nirvana, så låter det LANGT bedre enn CV, men min referanse for god lyd er Jazz, og jeg hater diskotek!

Hadde jeg vært 16 år og/eller en dB rytter med smak for Hardcore hadde jeg mest sannsynelig syns at CV var ekstremt mye bedre.

Poenget mitt er at Proson og CV er produsert etter totalt forskjellige filosofier, og blir derfor helt feil å prate om hvem som er best.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De enkleste utgavene til Proson holder nok ikke så høy standard, men så koster de jo så godt som ingenting heller. Selv har jeg satt opp et par anlegg med Proson Reality-serie. Disse gir etter min mening veldig mye for en rimelig pris. Eneste ankepunkt er subene. Gå heler for en enkel sub fra Klipch eller noe
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation

Ja Det Er Konfirmant Hifi

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte for moroskyld en surroundpakke fra proson på qxl. Det var www.elsalg.no som hadde auksjon. Måtte betale 3200.- tror jeg for et komplett sett. Slang på et par stativer til bakhøytalerne og det havnet på totalt 3600.- De fraktet pakken gratis innen Oslo/Akershus. De leverte til en kompis av meg i Akershus. Flott service egentlig. Ordinærpris på denne pakka var 4400.- inkl. stativer.

Høytalerpakken het Proson twin 5.1 set. Frontene var bestykket med diskant, mellomtone og 10" bass på siden. Denne kunne ha godt av egen liten forsterker.

En kompis av meg kjøpte dette settet av meg og bruker det på min gamle NAD T-770 (5x80w). Det låter helt OK, men ikke noe å rope hurra for. Men med tanke på prisen kan jeg ikke skjønne annet at dette er et kupp. Lyden er nok ikke så "hard" som i et CV! oppsett. Det finnes tilsvarende CV! sett faktisk (sjekka akkurat). V-5M, V-5C og V-10F havner på 4400.- riktignok uten stativer. Men jeg tør påstå at det blir mer "smell og futt" i hjemmekinoen med denne pakka. Frontene er meget lettdrevne.

Når det kommrtil design er Proson penere å se på og med høyere WAF. Dybden på frontene er noenlunde likt, men bredden på proson er nok mer tiltalende i en stue. Finish går også i Prosons favør for de som må ta hensyn til det. Altså mye synsing fra min side her nå.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •