Klipsch KSF 10.5 treger Center og Bakhøytalere, finnes det noe som matcher disse ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate killroy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Klipsch KSF 10.5 treger Center og Bakhøytalere, finnes det noe som matcher disse ?

Hei Lydfreakere, jeg har en utfordring som jeg håper å få noen ideer til mht. anskaffelse av "tilleggs" høytalere til mine gamle front høytalere.
    Mine KSF 10.5 er veldig godt innspillt :smile: og benyttes til både film og musikk.

Musikk: Pioneer av-668 analog kabel til en selvlagd ECI-4.1 (preamp) og videre til en selvlagd krell kav300i (også solid modda mht. powersupply etc.) To kanal stereo med masse detaljer og fjellstø lyd utem imponator effekter.

Film: Pioneer av-668 via coax til Yamaha rx-v550rds (skal byttes til Pioneer vsx-915 snart). Har gjort endel endringer med 550 og laget en linjeutgang til front kanaler og benytter krell til denne jobben. Tone kontroller i 550 er fjernet og sub utg (line ut) forer en aktiv ELTEK kasse med selvbygd 300w forsterker og et "shiva" filter (hever de laveste frekvensene for å utligne fallende ytelse ved lave frekvenser fra bass elementet). Denne subben får kåken til å riste :wink: .

Dagens center er en eltek løsning, men faller helt igjennom mht. diskant og spredning. Her er horn fra Klipsch helt enestående bra :-?

Bakhøytalere er selvsagt også noe selbygde greier (spiller fantastisk bra), men også her mangler jeg Klipsch lyden :-x .

Mine KSF 10.5 låter overbevisende bra til tross alderen. Mye er blitt prødv mht. utskifting, men jeg liker "oppriktig" og avslørende høytalere, så dersom ingen har noen bedre forslag, så blir de værende.

Noen forslag som matcher disse gode gamle slitere ?????

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv å få tak i en Klipsch KSF-C5 senter. Fikk kjøpt denne demo-brukt fra Rolfs en gang for noen år siden. Den er dynamisk så det holder og matcher godt kvaliteten til f.eks Klipsch RC35. Du kan lese om denne på audioreview.com. Men har du Klipsch i front; er min mening at du ikke kommer utenom en Klipsch senter.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det må bli Klipsch, det er jeg nok enig i, problemet er nok å få tak i noe som er OK dvs. pent brukt. Er lydsignaturet til KSF-C5 identisk med de noe større 10.5 tror du ?
    Si fra dersom du vet om et sted som selger slikt

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    KSF-C5 hører til KSF 10.5. Den har 2x6,5" bass/ mellomtone og Tractrix horn. Følsomhet på 96db. Jeg kjører den sammen med mine RF3, selv om denne senteren ikke hører til disse. Men, jeg lar meg fortsatt imponere over senterens evne til trøkk og dynamikk; og for en stemmegjengivelse...

Tror kanskje det er vanskelig å få tak i akkurat denne senteren, og jeg selger den i alle fall ikke Når filmrommet i kjelleren er ferdig i løpet av høsten, setter jeg KSF-C5 bak og kjøper meg en RC35 (6.1 oppsett). Den er nokså lik i lydsignatur, men RC35 er nok hakket vassere, ja. Du kan jo evt se etter en brukt RC3.

Skal si i fra dersom jeg kommer over noe av interesse.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørtes spennende ut m/en RC 35, noen peil om hvem som selger Klipsch i Oszlo området ? (Tror Rolf`s på jernbanetorget er borte, der jeg kjøpte mine ksf 10.5).

Ca. pris for RC35 ====?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av killroy
    Hørtes spennende ut m/en RC 35, noen peil om hvem som selger Klipsch i Oszlo området ? (Tror Rolf`s på jernbanetorget er borte, der jeg kjøpte mine ksf 10.5).

Ca. pris for RC35 ====?
    oslo hifi center selger klispch, har kanskje ikke så mye inne men kan nok bestille det meste.. oslohifi.no

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, har peila inn en RC-35 ferdig pruta til 2500,-
    Tror jeg går for den

Takk for info og bistand.
    Noe du lurer på om elektronikk/DIY Forsterkere/Forforsterkere etc.så er dette min "greie"

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis! Skriv et par linjer når du får testet den Bare hyggelig dersom det var til hjelp.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •