Focal.JMlab Chorus SW700 S

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Focal.JMlab Chorus SW700 S

Noen som kan si noen ord om denne? er den verdt prisen? Andre fra hifi huset mente denne var bedre enn SV Subber.. Den går jo ikke så dypt da, men den var vist veldig rask og bra punch.. Noen som har hørt denne?

Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bare hørt den en gang på Hifi Huset, så skal ikke utale meg noe særlig om sub'n.
    Ikke et vondt ord om Andre, men husk at han er en goood selger da.
    At den er bedre enn svs sub'r tviler jeg vel litt på. Kanskje Akto har noen visdomsord? Han har sikkert hørt SW700, og har handla mye med Andre ettersom jeg har skjønt.

Intermediate Snooky sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd både 7, 8 og 900 sub'ene til JMlab. Helt ok sub'er alle som en synes jeg, særlig 900'n. Men synes ikke noen av de er verdt å sammenligne med SVS PB12+/2 som var det jeg endte med å kjøpe. Mulig denne modellen fra SVS er urettferdig som sammenligningsgrunnlag, men det er den eneste derfra jeg har prøvd..

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han prøver jo å lure på meg en sub også, men jeg er helt 100% sikker på at SVS PB10-ISD gruser sub'ene fra Focal.

Det er inntrykket mitt i alle fall etter mye informasjonssøk. Akto er en av kildene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hørt en demo av 700, og uten å for mange referanser på sub, så synes jeg denne virket veldig bra (spesielt til den prisen) Det sto flere subber i samme rommet, uten at jeg kunne lokalisere hvilken som spilte, og det er vel et godt tegn. Har nå en SW800 hjemme som er bra til film, romler godt, men synes 700 punch`a mer og er nok noe bedre til musikk.

Har desverre ikke hørt SVS ennå :-(

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det må sies at jeg har hørt SW800 og syntes den var veldig bra, og at denne fungerer til musikk er helt soleklart. Men den går bombesikkert ikke like dypt som SVS. Det er lett å lese av spec'en. Tror en først og fremst merker forskjellene i litt tøffe filmscener.

Jeg har heller ennå ikke hørt SVS, men kommer til å handle en pga alt som er å lese om denne over alt. Mulig jeg er idiot som handler noe uten å ha hørt det først, men jeg velger å stole på en masse mennesker jeg har lært å kjenne på forumet her etter hvert!

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når demorommet er stappfult a utstyr så er det ikke rart man ikke skjønner hvem som spiller... Uansett virker som han har sagt mye av det samme til meg som han sa til dere andre. Uansett det han mente var at med Sv'er så mister man mye av punchen og heller får litt mer dypbass, og han mente hvertfall at det var bedre med ikke så dyp bass og heller litt mer punch.

Grunnen til at jeg lurer er fordi jeg var med en venninde som skulle kjøpe seg en subb til surroundanlegget hun endre opp med den subben, hun "måtte" handle der pga hun hadde noe yamaha utstyr som hun hadde kjøpt der tidligere som hun fikk en grei pris for tilbake. Men uansett jeg synes at den subben virket bra nok, men håper virkelig at Svs isd 10 elle hva den heter er bedre og spiller høyere.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er enig med folket her i at SVS helt sikkert spiller høyere og dypere enn SW700S gjør. Men spiller de penere? Er de mere musikalske?
    Jeg har en SW700 som jeg hadde tenkt å bytte ut, men etter litt "snickers-is" magic ble det bra. (plasseringen) Nå vurderer jeg på ny å bytte den ut da jeg skal flytte kinoen til mitt lille rom, og jeg vurderer også SW700S siden det er mulig å få en grei byttedeal.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal være litt forsiktig med å uttale meg, men det ene av de merkene dere prater om er bedre på ALLE måter. Uten snev av tvil

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal være litt forsiktig med å uttale meg, men det ene av de merkene dere prater om er bedre på ALLE måter. Uten snev av tvil
    Det er vel ikke heller tvil om hva du mener Lyst til å utdype litt?

Intermediate Snooky sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg opplevde PB12+/2 som mer musikalsk og med mer punch enn sw900 når jeg i en kort periode hadde begge i hus. Var ikke bare dybde og volum som gjorde utslaget for min del. Men vil si nok en gang at samtlige av sub'ene til JMlab er bra i mine ører. SVS er bare bedre :lol:
    Men fryktelig subjektiv uttalelse det da.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •