Smelling i min nye SVS

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Angry Smelling i min nye SVS

Mottok min SVS PB12 Plus/2 for et par dager siden. Koblet den opp mot sub pre-out på surround-forsterkeren (Denon AVC A1 SE) og kjørte en rask test. Fikk umiddelbart problemer med at hver gang lyden ut klippes i forsterkeren(f.eks. hvis man bytter menyside på en dvd, eller skrur volumet til 0) så smeller det til i suben. Utrolig irriterende, og dette har jeg aldrig opplevd med andre suber. Er signalinngangene på denne suben ekstra følsomme? Noen som har vært borti noe lignende???
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, følsom og følsom... den går jo ekstra dypt da... ;-)

Har ikke hatt problem ifm. klipping, men dersom min forsterker er satt til å sende signal hele tiden (PCM), vil enkelte funksjoner forårsake et lite dunk. Dersom den står på AUTO vil signalet ut mutes når det ikke er noen data. Da er alt OK.

Avvent svar fra andre som kanskje opplever problemet med tilsvarende utstyr fra Denon.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, min Denon lager lyder når jeg skrur den på og bytter kilde. Men ikke så mye, det kommer ann på volumet.

Plager meg ikke, det har på en måte blir en systemsjekk for meg

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har samme sub og Denon 2805, men har aldri hørt noe slikt.

Må være en ny "funksjon" på de dyrere receiverene?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leverte forsterkeren inn til service for å se om de finner ut av det. Sjekket ikke PCM/Auto, men dette var ikke noe problem på CV-subene mine. Fikk låne en 2805 så lenge, så det blir interessant å se om problemet vedvarer med denne også.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner ikke de gjeldende komponentene så godt på detalj nivå selv, men går ut i fra at man har en følsomhets regulering/volum kontroll på inngangen på SVS sub.en og en utgangs nivå regulering på receeveren. Kalibrerer man med lav følsomhet på subb og høyt utgangs nivå på surround receeveren, tror jeg man kan redusere litt av problemet med slik mute støy som det beskrives her, kontra å sette høy følsomhet inn og lavt nivå ut. Har du ikke merket slik støy med andre Subwoofere på samme utgangen, kan det vel tyde på at forsterkeren i SVS er stillt litt vel høyt og forsterker selv små støyende switch signaler ganske mye mer enn de tidligere wooferene.

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har SVS PB12 Plus/2 selv, men har aldri opplevd 'popping' eller smelling fra den, med min Arcam AVR300. Har dog bare Gain på "kvart på tolv".

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med suben tilkoblet 2805 var det ingen antydning til disse smellene. Smalt bra derimot under test av Master and Commander. Sub-gliset satt løst
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate DypBassen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Mottok min SVS PB12 Plus/2 for et par dager siden. Koblet den opp mot sub pre-out på surround-forsterkeren (Denon AVC A1 SE) og kjørte en rask test. Fikk umiddelbart problemer med at hver gang lyden ut klippes i forsterkeren(f.eks. hvis man bytter menyside på en dvd, eller skrur volumet til 0) så smeller det til i suben. Utrolig irriterende, og dette har jeg aldrig opplevd med andre suber. Er signalinngangene på denne suben ekstra følsomme? Noen som har vært borti noe lignende???
    har/ hadde samme problemet med min denon reciever og energy suben min. hver gang jeg skrudde på eller kom borti en lampe på rommet mitt med dårlig kontakt i "switcheren" brommet og bulket det noe helt forferdelig. nå har jeg skiftet "switch" og fikset den dårlige kontakten. nå er problemet borte men den er fortsatt følsom for lamper som skrus av eller på

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet var at utgangskondensatoren på sub-utgangen var skadet. Ble byttet og alt var ok
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •