Proson Libra 1004B

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Proson Libra 1004B

Hei alle dere som leser dette innlegget ! Jeg kjøpte et par proson hfc10mk2 for 1 og et halvt år siden. var dritfornøyde med disse til denne prisen. Betalte 3900.- for de. En periode var de på tilbud til 1995.- ingen ting jeg har hørt til under 2000.- har kunnet måle seg med disse.

Nå vurderer jeg og kjøpe proson Libra 1004, var innom hi-fi centeret og hørte på disse her om dagen. De var ikke satt opp på noen av "lydrommene", de sto i nutikken på en Teac-forsterker. jeg hørte på de og synes at de spillte en del klarere i diskanten og mellomtonen, men fikk ikke testet trøkket noe særlig.
    prisen på disse høytalerne er 1995.-(kampanjetilbud)

Jeg har en harman/kardon avr1550 reciever på 5x40W 8ohm FTC.
    den var en smule får liten til hfc10'ene, men kunne spille det høytalerne tålte så lenge jeg ville uten at den ble spesiellt varm, men signalen var ikke av reneste slaget.(firkantpulser)

Proson libra 1004'ene har en 5.25" mellomtone istedet får en 6,5 og er på 250W 4ohm istedet for hfc10'ene som var på 350W 4ohm.

Så det jeg vil vite etter all denne bablingen er om dette vil være en "klokere" høytaler, eller om jeg kanskje burde finne noen Enda mindre?

hvis noen fler enn meg har hørt på de så vil jeg Gjerne høre deres meninger også

Håper på behjelpelige svar

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    om det vil være et klokere valg er temlig vansklig å si...legg heller pengene i et par proson pa150, de kan du koble rett inn på basserne på de du har nå, så du slepper å belaste reviceren din med dette, 2stk av de forsterkerne koster vel 3000.- på hfc - pruting

Lykke til!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe har vel egentlig bestemt meg for og kjøpe de... synes de spillte en del klarere i mellomtonen og diskanten enn mine.... pluss at jeg er litt lei av hfc'ene og vil gjerne ha nye

Tror ikke det finnes deiligere følelse enn og pakke de nye høytalerne ut av eska:=)

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trollet
    Tror ikke det finnes deiligere følelse enn og pakke de nye høytalerne ut av eska:=)
    Eller som dere sier der nordpå:
    "Det æ det bæste æ ha vært me om me buksan på" :lol:

- sitat Alta-trener i Fredrikstad..

Intermediate drkaos sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høyt spiller de iaffal, og er mye bedre enn de eldre Hfc10 når det gjelder det meste.

Bare litt vel mye boom-lyd for meg.

Active whitenr9 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hadde jeg vært deg ville jeg heller spart opp til det dobbelte og begynt å titte på bruktmarkedet.

og bytte ut et par billige totusen kroners høyttalere med et annet par billige totusen kroners høyttalere synes jeg er liten vits. i mine øyne og ører hvertfall.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jaja, jojo men er ikke av den typen som hører på jazz osv... Jeg er 16 år og spiller veldig mye høy musikk og mener derfor at jeg skal ha noen høytalere som jeg kan kjøre på med uten og være redd for de. hører mest techno, punk og trance. så skal kjøre på billighøytalere en stund til jeg:P

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Trollet! Jeg var å testa akkurat de samme høytalerne i går! og jeg tror jeg kommer til å kjøpe dem! syns de låt veeeldig bra til den prisen. Den jeg hørte var også koblet opp til en teac forsterker og fikk heller ikke testa på noe høyt volum, men spiller sikkert like bra høyt som lavt =)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hehe:)

okei ja jeg likte de også... men jeg tror ikke de kan måle seg med de jeg har nå i db. det ville være eneste ulempen... Venter bare på at han som skal kjøpe Hfc'ene får penger selv(mandag)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kunne tenke meg og lånt en db-måler og måle forskjellen

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eneste jeg vil ha ut av dem er god lyd når jeg ser film! en del trøkk osv :grin:

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det var hfc10ene perfekte får, men heller litt dårligere til musikk... Skal du se mye på film er proson og harman/kardon en ypperlig løsning.

Newcomer Anima sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    var faktisk innom hi-fi kjeden igår. Og jeg spurte om de hadde noen høytalere som ikke kostet halve kongeriket mitt :razz: så viste han meg Proson Libra 1004 og guffet litt med dem, var ganske god lyd i de, har tenkt på 7.1 surround en liten stund nå så det fikk meg til å ville kjøpe disse høytalerne. Jeg kjøper de på lørdag den 10feb altså imorgen, hvis du vil så kan jeg gi deg videre informasjon om hvordan de spiller hvis du ikke allerede har kjøpt dem.. ;-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •