Thermosikringer!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Thermosikringer!

Kan Thermosikringer bli "dårligere" etter de har blitt koplet inn flere ganger?

Thermosikringene mine kopler lettere inn nå enn før syns jeg...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av espenwangj

jeg tror nok ikke det er thermosikringen som blir dårligere, men elementet..

(dette er bare noe jeg tror..)

Intermediate Ole18 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må begynne å spille lavere Espen, eller så må du få deg mere effekt. THD er hifientusiastens skrekk

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er det slike bimetalls sikkringer som sitter i serie med diskanten på f.eks enkelte CV høytalere du mener?

Jeg tror du kan ha noe rett i at slike sikkringer kan bli dårligere eller forandre karakteristikk etter hvert, det er forøvrig også min erfaring fra de CV høytalerene jeg har hatt tidligere, og de ble ikke spesiellt hardt kjørt heller.

Grunnen til at disse sikkringene kan forandre karakteristikk, tror jeg kommer av at kontakt punktene etter hvert vil kunne oksydere eller få noen forurensinger etter tidligere utkobblinger og dermed introdusere et ytteligere spenningsfall med mer oppvarming av bimetalls fjærene som resultat , samt at materialene som holder de oppvarmede bimetall fjærene er som regel laget av plast, og kan derfor over tid forandre litt på geometrien og hvor hardt presset kontaktpunktene er sammen før de løser ut, noe som vel igjen kan påvirke temperaturen når termosikkringen løser ut og hvor god kontakt man har i de litt mer forurensede kontaktpunktene .

Ellers er jo forslagene med stor nokk forsterker så man unngår å kjøre med forvrengnings komponenter i diskant området noe man kan ta med seg som et godt råd hvis man generellt er plaget med å få utkobbling av diskant området eller deffekte diskant elementer.

og til slutt var det det evindelige hørsels aspekteret da. ingen termosikkringer eller mulige utskiftinger av komponenter med samme ytelse der desverre...

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Helt klart! Sikringer som er "tynt" flere ganger vil bli slitt og enten gå lettere eller ikke gå i d hele tatt!

Er det bimetall sikring så sier det seg selv at belastningen over tid med inn og utkobling blir dårligere, men det bør vare lenge... se bare på en termostat som går på samme prinsippet....

Til og med automatsikringer blir dårlige over tid...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •