Cerwin-vega clsc 215 og carver?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 25
    Active magnus14 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cerwin-vega clsc 215 og carver?

Hei eg har ein venn av meg som skall kjøpe cerwin-vega clsc 215.Så var spørsmålet det om att carver xi 850 klarer og drive dissen sån halvegs? eller om vi skal gå opp til xi1150? så også en spennende forsterker:http://www.raaudio.no/store/upload/v...duct=DBKUSD5N3 vordan hadde denne vert? eg har ikkje greie på pa forsterkere så spør dere.En annen eg kjenne har ein behringer som denne:http://www.mamut.com/nmd/subdet115.htm den driver 8 mgr 15" uten å bli varm!!! kunne kansje også vert interesang.

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nok veldig få som har testet de forsterkerne, ikke carver, men det andre merket. SKal man ha carver på clsc 215 burde du gå for xi2600, den holder bra til de høyttalerne, selv om man kan spille høyere og få en del mer bass med en enda sterkere forsterker.

Intermediate hansam sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Xi850 vil gjøre jobben, men den har ikke så veldig mye juice å by på. Lite poeng å go opp ett hakk. Heller kanskje kjøpte 2 stk Xi850 og kjøre de i mono.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei takk for svar har du noen andre merker og anbefale er bare 14 år å det blir litt dyrt med 15000 i bare forsterker.skulle tro det var noe galt med cv clsc 215 siden di må ha så VANVITI mye effekt det er jo helt syykt.Har du ikkje sjangs og drive dem med xi850 eller xi1150?på hifi klubben anbefaler dem jo nad c272 og 372 brokoblet men har hørt hær på forumet att det ikke er serli bra?

Intermediate hansam sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten om det så må jeg si at Carver har tapt seg... De leverer ikke lenger slike produkter de gjorde før, etter min mening. Hadde kanskje snust litt på Crown, LAB, og Ecler om jeg var deg. Stødige merker.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei syntes att disse crown forsterkerene så tøffe ut har dei noen norske forhandlere? og va prisklasse er dei i? behringeren er den bare noe dritteller?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lite poeng i å kjøpe 2 xi 850, da kan man heller få en xi2600 på bruktmarkedet. til langt under prisen av 2x850. Lite poeng i å ha så store høyttalere og ikke ha i nærheten av nok effekt.

Hadde jeg vært deg så hadde jeg spart opp 8-10 000,- og kjøpt en brukt Lab forsterker. Da får du skikkelig med power og sikkert en forsterker som låter bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnus14
    Hei takk for svar har du noen andre merker og anbefale er bare 14 år å det blir litt dyrt med 15000 i bare forsterker.skulle tro det var noe galt med cv clsc 215 siden di må ha så VANVITI mye effekt det er jo helt syykt.Har du ikkje sjangs og drive dem med xi850 eller xi1150?på hifi klubben anbefaler dem jo nad c272 og 372 brokoblet men har hørt hær på forumet att det ikke er serli bra?

vis du er DJ så holder ikke c272 og 372 de stemmer!
    men til hjemme bruk for en 14åring så tror jeg ikke du kommer tilbake til meg å klager nei :wink:

men nå kommer sikkert "fabian" å henge meg for å ha ambefalt NAD ijenn?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av X3M
    vis du er DJ så holder ikke c272 og 372 de stemmer!
    men til hjemme bruk for en 14åring så tror jeg ikke du kommer tilbake til meg å klager nei :wink:

men nå kommer sikkert "fabian" å henge meg for å ha ambefalt NAD ijenn?

Nei det skal jeg ikke, jeg ville heller hatt2x272 istede for en liten carver på 2x200 watt.. Det er nå helt sikkert.. hehe!! Man får faktisk musikk med 2x272/327 også.. Jeg har hørt på det så det vet jeg. hehe..

Men det "ukjente" franske merke aner ikke jeg om fungerer, tror heller ikke raaudio finnes lengre.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den behringer forsterkeren der har jeg testet mye, eller det ble veldig kort for den sluttet å virke, sammen med resten av behringer anlegget 2x12" topper+ 18" subb.. Det samme skjedde i 3 andre russebusser i år.. Kort sagt, har nesten ikke vært borti noe som suger så mye.. sorry.. Det er ikke min subjektive mening. Vi fikk ikke erstatningskrav engang, for det var så dårlig og gikk så fort i stykker på flere busser, så de som leide det ut skjønte at det bare var søppel.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener selvfølgelig i fjord.. Jeg glemmer helt at vi er i 2006..

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei takk for alle svarene eg tror vi får satse på clsc 15 da siden clsc 215 er så veldig effekt krevende.Men va forsterker er passende til dem da vill carver xi 850 passe på dem da? kom med andre forslag

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett hva du putter på CLSC-15 /215 vil det låte bedre på 215. Dette p.g.a høyere følsomhet og dobble 15" i hver kasse. Du tremger faktisk dobbel så stor forsterker for å få samme volum på CLSC-15. (Teoretisk)

Hifi-klubben bør seriøst skaffe seg en annen leverandør av effektforsterkere. NAD lager jo bare "pingle" effektforsterkere for tiden. Thule har vel en 2x200 til vel 10k, men det er også for lite til CLSC-215. For all del, det blir mye lyd for penga, men høytalerne har mye mer å gå på. Og hvis man ikke øsnker å bytte diskanter etter hver fest bør man satse på noe kraftigere. Diskantsikrigingen i CLSC serien er vel såpass bra at dette kanskje ikke er et problem lengre?

Til nå er det beste jeg har hørt på mine 1515 MA Oberon 6.1. Har også testet med 2 x 216, 1 x 218 og 2 x 218. Til nå har jeg ikke hørt Oberon gi opp, jeg er mer redd for at kassene skal bli runde p.g.a manglende avstivninger i 1515.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    N¨å motsier jeg meg selv, men jeg er egentlig helt enig med konrad..

Diskant sikringene fungerer som bare det... Jeg hadde nach på lørdag og det tok helt av hjemme hos meg, og volumet stod så utrolig høyt på, men selv om jeg skrudde ned så var det fortsatt øredøvene høyt.. De forsterkerne er helt utrolige as..

Active NADKRAFT sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med Konrad, at det NAD lager nå av effektforsterkere er noe dritt,når de på HI-FI Klubben sier at NAD C272 og C372 er noe av det beste på Cerwin-vega da må du stille spørsmål til "kunnskapene" demmes.Se på bruktmarkede der får du mye til en god pris.

Active da90el sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det med at hifiklubben anbefaler nad er fordi de vil selge mest mulig av sitt utstyr istedenfor å anbefale andre ting.. sier jo seg selv egentlig da :-?

Active da90el sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    og ja, NAD lager bare pingle efekktforsterkere nå for tiden :neutral:

hadde gjort seg med en oppgradert etterfølger til 218 eller noe sånt da :wink:

Active NADKRAFT sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jo NAD laget en integret forsterker med 2*180 watt i NAD Masters-serien som kommer i februar,men nå koster den 15000 mer enn 218 i sin tid

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnus14
    hei syntes att disse crown forsterkerene så tøffe ut har dei noen norske forhandlere? og va prisklasse er dei i? behringeren er den bare noe dritteller?
    Crown regnes vel for noe av det beste som finnes av PA-forsterkeri. Micro- og macrotech vel nesten legender(?)

Men de har rimligere saker også.

Tror www.konsertsystemer.no selger Crown.

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Midgard Audio sine blokker er jo dyre ,men ser man det på den positive siden er dette noe man kan ha i årevis uten å bli misfornøyd. Sparer litt på strømmen også =). Har desverre ikke hørt disse,men tviler ikke på at dette er gode produkter til 14000kr.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •