Cerwin-vega clsc 215 og carver? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 25 av 25
    Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tror du skal lete lenge før du finner noe som gir like mye trøkk for penga. Og det med high-end prestasjoner.

Hvis man går noen år tilbake så måtte man ut med 20k for 2 x NAD 218. Bare en sammenlingning.

Den gamle "tommelfinger-regelen" med at høytalerne skulle koste like mye som forsterkeren gjelder ikke på så billige høytalere som CV! Tror det er det som henger igjen hos Hifi-Klubben.

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    www.lydrommet.no er norsk importør for Crown.

Frode

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    Nei det skal jeg ikke, jeg ville heller hatt2x272 istede for en liten carver på 2x200 watt.. Det er nå helt sikkert.. hehe!! Man får faktisk musikk med 2x272/327 også.. Jeg har hørt på det så det vet jeg. hehe..

Men det "ukjente" franske merke aner ikke jeg om fungerer, tror heller ikke raaudio finnes lengre.
    Jeg ville mye heller hatt Carvern til å drive 215 med. Har testet xi850 på clsc-215 og det spilte ikke så verst faktisk. Bedre enn fryktet.

RAAudio er visst lagt ned ja, så du får ikke kjøpt noe der lengre

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV-Gunnar
    Jeg ville mye heller hatt Carvern til å drive 215 med. Har testet xi850 på clsc-215 og det spilte ikke så verst faktisk. Bedre enn fryktet.

RAAudio er visst lagt ned ja, så du får ikke kjøpt noe der lengre
    Ja da er vi forskjellige, Nad lurer en jo ikke med watten og 2x272 gir 400 watt til hver høyttaler, og cerveren bare 200 så jeg ville nok hatt nad da.. Billigere for 2x272 enn 2x850

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et par Clsc215 - Dette har jeg testet på dem:

Nad 218 --- ALT for lite futt i denne, klipper med engang og diskantene kobler ut, spiller høyt men dog ukontrolert.

Carver ZR-1600 --- Begyner å ligne noe, denne får høytalerene til å sparke godt men koster 18000,- ny.

Embla Adela --- Krefter som carveren, spiller noe finere dog.

2xQSC RMX 1850HD i bro - Med disse spiller høytalerene helt jævlig høyt, forsterkerene mister liksom ikke futten uansett hvor høyt en spiller, så i forhold til hva jeg ga for QSC trinna (ca 15k nye tilsammen), er jeg veldig fornøyd. Har før hørt folk her på forumet mener Rmx og Plx serien til QSC er noe dritt, men etter hva jeg nå har erfart tror jeg ingen kan matche dem i ytelse pr. kr.

Equaliser er et must på disse høytalerene når en skal spille grisehøyt da diskant/mellomtone ikke har sjangs å følge med på hva bassene klarer å spy ut.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •