Pioneer VSX-1015 eller nye/brukte B&W 603/604 ??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer Zero sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Pioneer VSX-1015 eller nye/brukte B&W 603/604 ??

Hei!

jeg sitter altså her å lurer på om jeg skal skaffe meg et par nye høytalere, eller en ny reciever. når det er sagt, har jeg "nettopp" skaffet meg nye høytalere, men ble veldig keen på å skaffe meg B&W Ht'ene. siden personer her på forumet skryter veldig mye av B&W. er det så bra? betaler du ikke veldig mye for merket, (selvfølgelig teknologien, patentene osv osv også ...) men jeg lurer på om dette vil lønne seg når jeg har yamaha- ns 555 ht'lere og 2-kanals forsterker fra yamaha.. ikke mer enn 75w x2...kanskje mindre..(derfor jeg skrev 604/603)

har alltid hatt lyst på B&W, men lommeboken har ikke blitt stor nokk til det...
    men til sommeren, (forhåpentligvis) får jeg 5000 kroner. jeg kan enten prøve å selge mine Jamo x-870 ht'er (eller kansje ns-555' ene??) hva vil dere anbefale?

skal jeg altså kjøpe ny reciever, eller B&W ht'er`???

se linken for å se hva jeg skriver om pioneer'en...

http://avforum.no/forum/produkt-og-prisjakt-audio/29541-pioneer-vsx-1015-a.html

se hjemmekinoen min om dere lurer på noe...gjerne gi kommentarer til den også

takker for alle innspill og råd :P

MHV
    Claus

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med 2x75w kan du glemme 604, det vil nok også bli litt lite for 603, men spille helt ok.
    Jeg har 120 Yamaha Watt på mine 603 og er fornøy med det. Det burde ikke være særlig mindre om du skal få full utnyttelse av de, med du kan alltid oppgradere forsterkeren senere.

Kjenner ikke Yamaha høytalerne så godt, men tror kanskje å bytte til B&W vil være det som gir deg den beste/mest oppgraderingen.

Newcomer Zero sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile =)

Sitat Opprinnelig postet av bbiman
    Med 2x75w kan du glemme 604, det vil nok også bli litt lite for 603, men spille helt ok.
    Jeg har 120 Yamaha Watt på mine 603 og er fornøy med det. Det burde ikke være særlig mindre om du skal få full utnyttelse av de, med du kan alltid oppgradere forsterkeren senere.

Kjenner ikke Yamaha høytalerne så godt, men tror kanskje å bytte til B&W vil være det som gir deg den beste/mest oppgraderingen.
    hehe, ja eg vett:P 2x 75 e jo alltfor lite...det visste eg fra før av :P

men 2x135 w da? har det på recieveren min... =) (vet ikke hvor reelt det er da, men...)

ja, som du sier kan jeg jo alltids oppgradere forsterkerene siden

:grin:

Newcomer Zero sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

:)

Ingen flerre så vil svara asså? :P

Newcomer linser sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

tror kansje 75 watt er lit lite ja,

men å bytte til b&w er altid lurt,, jeg for min del skal ha 800 serien til min surround,, jobber med saken til oppgraderingene nå for øyeblikket, Jeg har hørt på 604 , og er imponert over vor dritbra de spiller,, masser av trøkk. Jeg hadde et par Jamo Bx200 høytallere for noen år tilbake,, disse skulle ha maks 350 watt om jeg ikke husker feil, og jeg hadde da en reciver på 4 X 85 watt, og jeg lover deg,, det spilte faentameg høyt,, kunne sikkert ha dobla lydvolumet i dag med midgarene, men jeg tror ikke du skal henge deg opp i watt, husk at Rørforsterkere på 50 watt spiller DRIThøyt på høytallere, så man må ikke henge seg formye opp i wattene, men oppgrader til til B&w, det vil jeg annbefale , så kan du senere oppgradere og kjøpe reciver eller for forsterker og efektforsterker.Lykke til videre.
    Foresten hvor i norge befinner du deg?

Newcomer Zero sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

=)

Sitat Opprinnelig postet av linser
    men å bytte til b&w er altid lurt,, jeg for min del skal ha 800 serien til min surround,, jobber med saken til oppgraderingene nå for øyeblikket, Jeg har hørt på 604 , og er imponert over vor dritbra de spiller,, masser av trøkk. Jeg hadde et par Jamo Bx200 høytallere for noen år tilbake,, disse skulle ha maks 350 watt om jeg ikke husker feil, og jeg hadde da en reciver på 4 X 85 watt, og jeg lover deg,, det spilte faentameg høyt,, kunne sikkert ha dobla lydvolumet i dag med midgarene, men jeg tror ikke du skal henge deg opp i watt, husk at Rørforsterkere på 50 watt spiller DRIThøyt på høytallere, så man må ikke henge seg formye opp i wattene, men oppgrader til til B&w, det vil jeg annbefale , så kan du senere oppgradere og kjøpe reciver eller for forsterker og efektforsterker.Lykke til videre.
    Foresten hvor i norge befinner du deg?
    Takk for svar :P

ja, enige i det du seie...

har nå nylig fått øynene opp for SA 1550 tror eg dei hette...dei ska viss værra ganske gode...men eg får se ka eg finne på :P

Eg bor i Haugesund, så det ekje noken Hifiklubben butikkar her nai..:P
    men det e hificenter her då

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •