sv eller Dali???

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Newcomer oyvwen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

sv eller Dali???

Hva skal kjøpes av sub??
    Valget står mellom 15 tommeren til sv eller den som er dobbelt så dyr Dali sin 15 tommer ???

Jeg har prøvd sv, men ikke dali sin. Noen tips???

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av de 2 så er Dali lydmessig bedre, men om det er verdt 2,5x prisen tviler jeg på. Men alt er opptil hva anna snadder du har. Har du CV ellers, så er den CV subben meget fint. Mer bass for penga skal du lete lenge etter.

Regner med du mener CV når du sier SV .

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller kanskje SV subwoofers

Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han mener vel CV siden han nevner 15", men om han vurderer den dali'n som koster nesten 10k, så hadde jeg vel valgt SVS PB12-pluss i stede.

Var kanskje det du prøvde å hinte til Kenti?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det, men måtte bare leke meg litt med ordene siden det passet så bra

Jeg vet hvertfall hva jeg hadde valgt!

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager skrivefeilen, det kan gå litt for fort av og til. Av annet snadder har jeg concept 10 som er brokobblet med NAD c272 til front. concept 8 bak og dali ikon center..

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med di over her.. En SVS plus hadde gjort susen her . Men uansett, hvis du vil ha et av de 2 du nevner, så er egentlig begge rimelig gode. Men seff, prisforskjellen på 6000kr er ikke der for ingen ting. Dali subben spiller knallbra, men CV'en er et kupp til prisen.. sjekk lommeboka og kravene dine . Er du ikke ALLVERDENS kravstor, men vil ha skikkelig bassdrag på "dunk dunk" sanger, så er
    CV'en skikkelig god. Og den hjelper til endel i film også, selv om Daliene går rimelig dypt i bassen. (det er litt fint, fordi da kan du stille delefilteret på rundt 40-50hz, så subben slipper å jobbe med "ALT").
    Og er du ikke fornøyd, så blir ikke tapet så stort, siden du får iallefall 2000kr for den på brukt markedet. Dalien har større verditap regner jeg med.

Lykke til. Og ta turen innom HifiKlubben, men vær kritisk! Ikke stol helt på selgern.

EDIT: Husk å ta med forsikiring hvis du handler på hifiklubben, kjekt å ha . Kjøper du dali'en, så er forsikringa prutbar inn i prisen til subben.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er S1.5 det er snakk om så tror jeg SVS PB10 kan flytte mere luft. S1.5 har en slaglengde på 20mm sammenlignet med PB10s 50mm, gang arealet med slaglengde, og jeg tror du kommer opp med 2 svært like tall. PB10en vil så i tillegg få drahjelp av porten,

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har trådstarter sagt valget står mellom CV og Dali, kanskje holde oss til det da ? han kan umulig å oversett SVS i andre diskusjoner. Men det er min mening om den saken da.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror heller vi skal spørre hvorfor valget står i mellom akkurat CV, og Dali? Dalien kan sikkert spille ganske dypt, men i en lukket, relativt liten kasse, og uten en overdrevent stor forsterker vil den ikke kunne levere særlig mange db nede i det dype.

Når op allerede har et set med Concept 10 som nok leverer et pent nivå med bass ned til ca 40hz kan jeg ikke se at han vil få så utrolig mye utav å kjøpe en sub som stortsett kun leverer varen i et frekvensområde som allerede er dekket av høytalerene, med mindre subben kun skal brukes som 'loudness', eller kompensasjon for manglende forsterkerkraft.

Jeg tror den riktige subben for op er en Plus, eller en Plus/2, da de kan spille tilstrekkelig høyt til å holde følge med Concept 10, og tilstrekkelig dybt til at de har noe ekstra å bidra med.

Men før jeg skriver noenting i sten vil jeg gjerne vite hva op skal bruke subben til?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan nok svare på første spørsmål, fordi dette er subwoofere som hifiklubben selger, som ha kjenner godt til. Som han selv sier har han testa CV subben. Og hører han på litt, unnskyld uttrykket, fjorttiss musikk, så er den iallefall genial (med tanke på pris og ytelse).

SVS plus/2, da begynner vi å gå til prisklasser som er 50% over den dyreste trådstarter nevner. Finnes sikkert en sub til 20000kr også som passer.. Men enig med deg at han burde sjekke ut SVS plus12 om han vurderer Dalien. Men jeg vil ikke si at Dali subben er et dårlig valg, spessielt om han liker den.

Til trådstarter: Stikk å hør på Dali subben, og vurder selv: Er det verdt 6000kr for deg?! Er det det, så da burde du jaggu ta en titt på SVS'en og, men det kan være litt vanskelig å få demo av de da ...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal den mest bare brukes til discofis så ville jeg vurdert 2 x CLSC15, fremdeles billigere enn Dalien, og det trykker sansynligvis mer.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, takk for mange forslag. Sannheten er den at jeg er ganske ny i faget og har egentelig ikke anelse om noen andre suber en cv og Dali i og med at det er disse hifiklubben selger. Jeg synes egentlig at concept 10 med brokoblet Nad c272 leverer ganske bra. ( det er det jeg har i dag), men synes at jeg mangler de siste trøkket.
    Spesielt gjelder dette filmtitting. Til dere som lurer på om jeg hører på fjortismusikk, så er svaret NEI!! Jeg liker å se film med med mye lydtrøkk og av musikk hører jeg en god del på norsk rock, dire sraits, pink floyd, roger waters, madrugada, creed, nickelback and you name it.. Tror dette skulle fortelle litt om min lyttestil. Jeg er veldig åpen for andre alternativ til sub. Da jeg hørte på cv synes jeg den var ok til film, Den gikk ganske dypt men manglet desverre db. Til musikk synes jeg den var ræva!! Den hadde ikke sjanse til å følge bassen i concept 10, Den hang liksom lit etter. Kan dere sende meg noen linker til de subene dere nevner her? Hjertelig takk for god hjelp

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nevnte og si at jeg tenkte meg en i prisklassen rundt 10000,-

Intermediate Perminator sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som de andre sier; prøv en PB Plus fra Lsound. Finner du ut at du ikke liker den så er det bare å sende den i retur, og du får penga tilbake.
    Det har jeg tenkt å gjøre (men jeg er 95% sikker på at den blir værende);-)

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oyvwen
    Nevnte og si at jeg tenkte meg en i prisklassen rundt 10000,-
    Da kan du jo sjekke ut SVS plus12 hos lsound. De koster 10000kr. Spiller som rakkern de. Men seff, til musikk og disko så får du mer ut at 2x Cerwin Vega Classic 15S subbere. Har du plass, og spiller mye dunk dunk musikk. Så ville jeg sjekka sistnevnte kombon .

Skal du ha til film, og vil ha de "laveste" Hz'ene så er SVS greia.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Perminator
    Som de andre sier; prøv en PB Plus fra Lsound. Finner du ut at du ikke liker den så er det bare å sende den i retur, og du får penga tilbake.
    Det har jeg tenkt å gjøre (men jeg er 95% sikker på at den blir værende);-)

Hehe, tenkt å hente inn en PLus/2 selv til sommern, om jeg finner nytt sted å bo da. Fikk INGEN SVS'er til å spille noe bra der jeg bor nå. Men har hjulpet endel venner med SVS, og der har jeg fått de til å spille rimelig bra og tøfft.

Blir spennende . Men skjer bare om jeg gidder å gå for dedikert kino da.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Da kan du jo sjekke ut SVS plus12 hos lsound. De koster 10000kr. Spiller som rakkern de. Men seff, til musikk og disko så får du mer ut at 2x Cerwin Vega Classic 15S subbere. Har du plass, og spiller mye dunk dunk musikk. Så ville jeg sjekka sistnevnte kombon .

Skal du ha til film, og vil ha de "laveste" Hz'ene så er SVS greia.
    Sett en stor strek over musikk, og uthev disco OP har nå også sagt at han lytter til variert musikk, og også at han ikke likte lyden av CLSC15 til musikk. Dermed synes jeg at den utgår med skyhøye kneløft.

Han sier også at budsjettet er 10.000kr, og da vil jeg mene at han bør gå for en Plus. Plusen er også en så eminent musikksub at den nesten gir meg frysninger, den kan plukke frem detaljer i bassen som Evidencene mine pent ignorerer.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ah.. pokker snakk om å ikke lese hele tråden skikkelig .. sorry mac. Da burde han sjekke ut SVS'en vi har nevnt ja, og kanskje Veldyne CHT15R??

Velodyne finner han hos www.hificenter.no

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velodynen er desverre litt overpriset i Norge, hadde den kostet de ca 7000kr som den koster i feks Danmark hadde den vært et godt alternativ til de som ville ha en sub som spiller høyt. Men når den kommer opp i samme prisklasse som Plusen skal man prioritere fjernkontrollen høyt for å velge den.

Den starter med å rulle av allerede ved 40hz, og har sitt -6db ved 29hz.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •