SVS PB10-ISD mot PB12-Plus

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 28
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

SVS PB10-ISD mot PB12-Plus

Åssen er SVS PB10-ISD kontra PB12-Plus?? For meg er det ikke pengene imellom som avgjør, det er heller lyd kvaliteten....og litt design... Er de brukenes til musikk også, eller bør jeg teste ut noen annet da?

NB! Noen som har en sort Primare DVD30 til salgs?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PB12 Plus parkerer nok PB10 ganske greit på film hvertfall.

Om den ene er mye bedre enn den andre til musikk skal jeg ikke svare på, men det kommer vel ann på hva du er ute etter. Tror nok jeg hadde valgt PB12 om det ikke sto på pengene.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om det ikke står på penger så velger du Plus. Begge to fungerer utmerket til musikk, Plusen er et bittelite hakk vassere der også en PB10.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipsene!

Ser ut til at Manic Miner og kenti har litt erfaring med disse! Vil nok gå for Plusen nå...

Har noen av dere erfaring med å få lånt med seg en slik hjem fra Lsound, ser at de må bestilles! Det blir litt tungvint hvis de ikke passer inn hos meg!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om jeg ikke tar helt feil er det 45 dager åpent kjøp, det burde være tid nok til å bestemme seg :)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting til med Plusen, den variable tuningen gir deg muligheten for å påvirke lyden av subben til musikk meget. Så uansett om du foretrekker en Bølle Bob (20hz), eller Pusekatt med klør sub (12hz), eller kanskje noe mitt i mellom så er muligheten der.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og 12èrn er vel noe større i kassen .... Men har du plass er det jo intet å nevne :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes mindre subwoofere Helt sikkert

Intermediate tommy_sn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville nok gått for Plusen ja. Ha den selv, og er meget godt fornøyd med den!

Intermediate Perminator sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting er at PB Plus banker en PB10, men hvordan blir det når man sammenligner PB Plus mot to stk PB10?
    Ser i hvert fall for meg at det blie lettere å plassere to stk "tiere", og få jevnere kurve... Eller?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Manic Miner
    En ting til med Plusen, den variable tuningen gir deg muligheten for å påvirke lyden av subben til musikk meget. Så uansett om du foretrekker en Bølle Bob (20hz), eller Pusekatt med klør sub (12hz), eller kanskje noe mitt i mellom så er muligheten der.
    Hmmm.... viktig informasjon, høres ut som det er noe slikt jeg er ute... :-D men hvordan fungerer den variable tuning i praksis? Høres kansje ut som mye jobb? Men det er en del av "morroa"!

Uansett så justerer jeg bass nivået uavhengi på film eller musikk (en genial løsning på min SPA20)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Perminator
    En ting er at PB Plus banker en PB10, men hvordan blir det når man sammenligner PB Plus mot to stk PB10?
    Ser i hvert fall for meg at det blie lettere å plassere to stk "tiere", og få jevnere kurve... Eller?
    Du har kansje rett i det...! Er det noen med erfaring fra dette da? Jeg ser for meg at jeg ikke vil blande to forskjellige subber, feks en 10" og 12", selv av samme produsent, da de ikke er helt like i lydbilde...

Plassen begynner å bli litt liten med 2 stk, fram med meter-stokken nå... :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tuningen er så enkel som det kan bli, stikk en, eller to av de medfølgende skummgummi proppene i portene, og vri en bryter til 16, eller 12hz

Jeg lekte litt med det i går, og i 20hz har den høy gøy faktor nok pga en svakt stigende kurve fra 40hz ned til 20, mens detaljeringen blir bedre i de lavere tuningene.

I 16, og 12hz tune kan Evidencene slett ikke henge med med tanke på detaljering, de mudrer lyden til, detaljer forsvinner, og har så pass mye heng at man ikke alltid kan skille ad to ulike anslag på bassen

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har 2stk PB10 og kurven min er nesten perfekt - De spiller noe helt vanvittig :-)
    Men har ikke sammenlignet mine 2stk PB10 med 1 stk 12

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I et vanskelig rom hadde jeg også gått for 2xPB10, det er helt utvilsomt. PB10en er også fysisk mindre, så det kan også være lettere å gjemme vekk 2xPB10, enn 1xPB12

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zatz
    Du har kansje rett i det...! Er det noen med erfaring fra dette da? Jeg ser for meg at jeg ikke vil blande to forskjellige subber, feks en 10" og 12", selv av samme produsent, da de ikke er helt like i lydbilde...

Plassen begynner å bli litt liten med 2 stk, fram med meter-stokken nå... :-D
    Jeg forsøkte 10en, og 12en sammen. Til film var det som en tur med bergogdal-bane, til musikk foretrakk jeg at de spilte hver for seg.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MrProducer
    Jeg har 2stk PB10 og kurven min er nesten perfekt - De spiller noe helt vanvittig :-)
    Men har ikke sammenlignet mine 2stk PB10 med 1 stk 12
    Hvor stort rom har du da, Mr Producer?
    Mitt er 13kvm. Har en PB10, men er svært usikker på hva jeg skal gjøre for å få mer bass. Prisen blir jo omtrent den samme uansett om jeg går for en PB Plus eller kjøper en tier til. Og det spiller vel like høyt..?
    Eneste er de lekre finishene på Plus som matcher Kappa'ene:-)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor stort rom har du da, Mr Producer?
    Mitt er 13kvm. Har en PB10, men er svært usikker på hva jeg skal gjøre for å få mer bass. Prisen blir jo omtrent den samme uansett om jeg går for en PB Plus eller kjøper en tier til. Og det spiller vel like høyt..?
    Eneste er de lekre finishene på Plus som matcher Kappa'ene:-)
    Grovt sett tror jeg de vil spille like høyt. Skal man tro målingene vil 2xPB10 ha the upper hand med vedvarende toner i de øvre registrene, men med dynamiske anslag vil en Plus ha en bitteliten ledelse

I praksis tror jeg de vil oppfattes som like, men spør Jan Ove, han har sikkert prøvd.

Jeg kan se at du har Kappa surround, har du også tidligere hatt en Kappa Sub?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, Kappa-suben har jeg aldri hatt, selv om jeg har hørt at den ikke skal være så verst. Den har jo også en slags form for rom-korrigering om jeg ikke husker helt feil. Uansett frister det mest med en Cherry-Plus:-)

Sender en mail til Lassesen jeg, tipper han har noen tips...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Manic Miner
    I et vanskelig rom hadde jeg også gått for 2xPB10, det er helt utvilsomt. PB10en er også fysisk mindre, så det kan også være lettere å gjemme vekk 2xPB10, enn 1xPB12
    I mitt tilfelle er nok letter å plasser 1 stk Plus, selv om den er større... kansje kurven blir litt dårligere! Vil ikke de to 10" oppta mer plass enn en 12"?

Har du følt at kansje du skulle hatt 2 like subber noen gang? Selge en av dem??? Eller er det et ikke tema?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •