SVS PB10-ISD mot PB12-Plus - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg hadde en Kappa før PB10en, god til musikk, men ikke særlig god til film.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Perminator
    Hvor stort rom har du da, Mr Producer?
    Mitt er 13kvm. Har en PB10, men er svært usikker på hva jeg skal gjøre for å få mer bass. Prisen blir jo omtrent den samme uansett om jeg går for en PB Plus eller kjøper en tier til. Og det spiller vel like høyt..?
    Eneste er de lekre finishene på Plus som matcher Kappa'ene:-)
    Mitt rom er ca 22Kvm med det er ca 5 m til taket... Det som er bra er at det ikke er en rett vinkel i hele rommet

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MrProducer
    Mitt rom er ca 22Kvm med det er ca 5 m til taket... Det som er bra er at det ikke er en rett vinkel i hele rommet
    Det er ca det samme som mitt rom, og jeg har kun 1 sted hvor subwooferen kan stå om jeg vil ha en jevn kurve Taket er høyt, og skrått, også er det også en trappenedgang der for å gjøre ulykken komplett

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zatz
    Vil ikke de to 10" oppta mer plass enn en 12"??
    Det vil de nok. Men poenget er at det er sikkert lettere å finne 2 "små" plasser i forhold til en stor plass. Men det er jo ingen fast regel, så det vil nok variere.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger man 2 subber må man jo bare lage plass... Skal man ha et perfekt resultat nytter det ikke å tenke på utseende på stua, kona, naboen eller andres meninger--- Krev innpass for din audiofile verden og skru opp volumet :evil: ! Lyden kommer først, meningene kommer etter... hehehe..

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal man ha et perfekt resultat nytter det ikke å tenke på utseende på stua, kona, naboen eller andres meninger--- Lyden kommer først, meningene kommer etter... hehehe..
    Helt enig med deg MrProducer! Lyden kommer først, har kaste ut kjerringa så nå er det høy prioritering på LYD.... :lol: men prøver å få det til å SE bra ut også da, uten at det går utover lyden.....

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger man 2 subber må man jo bare lage plass... Skal man ha et perfekt resultat nytter det ikke å tenke på utseende på stua, kona, naboen eller andres meninger--- Krev innpass for din audiofile verden og skru opp volumet :evil: ! Lyden kommer først, meningene kommer etter... hehehe..
    Jeg tar alltid min kjære med på råd, også lar jeg henne bestemme hvilken farve utstyret skal ha. Og så lenge det er i lyst tre, så ser det ut for at hun aksepterer det aller meste.

Naboer tar jeg hensyn til med at jeg ikke spiller høyt når det er sovetid, eller dundrer høy musikk over langt tid. Film ser jeg høyt, og det synes de ikke er så galt fordi filmlyd tross alt er dynamisk, og de høye partiene varer maksimalt noen minutter av gangen, og som oftest bare noen sekunder.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    8-) 8-) 8-) Sant at man skal ta hensyn, og det var vel ment som en liten fleip at man ikke skal ta hensyn til utseende. Men Plasseringen er så viktig at man får nesten plassere andre ting i forhold til dette...... Også er det viktig at kona er fornøyd, men det er hun jo uansett dersom hun kan ha glede av at ektemannen har et bredt glis rundt munnen fordi han har en så super lyd hjemme 8-) 8-) 8-)

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •