Jamo E 7Sub - duger !

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Jamo E 7Sub - duger !

Har en Jamo sub på hånden til relativt gunstig pris ca 3000,- da den selges til 4500,- på Fyndbørsen.

Er det noen som har erfaring med Jamo E 7Sub. Skal brukes til film og musikk. Har en Proson Conquest 1010 mk2 Sub på hjemlån men vet ikke helt om jeg liker den..... da høyt trykk ikke er det viktigste.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

EISA tittel

Ingen som har hørt de - de vant jo EISA kåringen her forrige året ?

http://www.jamo.com/Default.asp?ID=4067

http://www.jamo.com/Files/Billeder/R...7/E-7_EISA.pdf

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jamo E 7sub i hus

Ikke mye hjelp å få her på forumet I alle fall nå er Jamo subben i hus på 30 dagers hjemlån.

Dette var andre saker en Proson ja. Ikke så rart kanskje da Proson subben er av åpen bassrefleks type med forsterker type Kina. Spiller høyt og slamrer i vei - fin til bråkete film men ikke noe særling til musikk av den noe lettere sorten

Jamo subben overbeviste ved første øyensyn med god byggekvalitet. Dette er en lukket bass med relativt stor forsterker (300W/675W) av type A/B. Kort titt gjennom luftehull bak viste kvalitets printkort og stor trafo og kondensatorer. Spillemessig kan den ikke måle seg med Proson ved første test når det gjelder volum - tydelig betydelig tyngre drevet da den ikke kan pumpe luften ut av kassa. Imidlertid viser kvaliteten seg når man spiller musikk der den har en helt annen kvalitet en den slammrende Proson.

En film senere på kvelden viste at den virkelig egener seg til film også. Riktig nok holder den en generelle lavere profil lyd/støymessig en Proson men når den virkelig trengs som under eksplosjonen og kollisjoner i filmen trår den virkelig til og da er det skillelig lyd og ikke slammring slik Proson kommer med.

Ser ut til at det blir Jamo på meg med mindre det dukker opp et knallkjøp på AVTorget. Proson er utkonkurrert og går nok i retur. Synd det ikke er flere som har oppdaget Jamo, men her skal jo alle ha SVS.....som koster litt mer enn jeg har tenkt å bruke på sub.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

E7Sub

Hadde selv denne subben en liten stund, til testing, var meget happy med den i forhold til min gamle, en Kef PSW2500.

Endte til slutt om med en annen Jamo, en E8SUB.5. Denne var litt renere i bassen, spiller også dypere og høyere. Den er verdt å sjekke ut.. Ligger vel til samme pris om jeg ikke tar helt feil.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nivå /volum-justering på Jamo sub

Greit med tilbakemelding fra en annen Jamo bruker (bedre enn KEF :lol: ).

Testa litt mere i går. Stusser litt på nivå/volum kontrollen. Hos meg skjer det fint lite før den siste 1/4 delen av omdreiningen på volumknappen der volumet øker kanske markant. Hos meg blir volumknappen ståen på litt over 3/4 av max volum mens den på Proson står på 1/3 -1/2 av max volum når jeg justerer volumet i forhold til de andre høytalerne.

Sikker noe å gjøre med lukket og åpen konstruksjon å gjøre, men ville tro at volumet skulle stå rundt midtposisjon. Hvordan er det på din Jamo ?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme på min også. Skjer fint lite før man nesten er i topp, da skjer alt på en gang. Men det spiller ingen stor rolle for min del, hvor ofte justerer man egentlig volumet?
    Eneste jeg savner er knappen jeg hadde på Kef, Movie/Music. HAdde en økning på ca. 3db når du satt den over på Movie, da fikk man den rette film-følelsen. Men ellers vil jeg si Jamo er godt kjøp.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra - da er det ikke noe feil på voulmknappen på min, de bare er sånn. Etter det jeg kan se er det samme forsterker i 7 og 8 serien. Tenkte jeg skulle sende en mail til jamo i Danmark men fant ingen mail adresse.

Enig med deg at de burde være en knapp for å heve bassen litt på film. Passe for film blir litt heavy for musikk og omvendt. Tror man kanskje kan mekke dette i forsterkeren da denne har mange innstillinger. Ser min Pioneer har et Musikk og Film valg i Dolby delen men vet ikke helt hva som gjøres.

Jepp synes Jamo'n er grei for 3'. Tross alt skal den erstatte en Radionette Sub10 som streika. Denne var en del av en hel suround pakke med Radionette høytalere og Pioneer forsterker/DVD til 8' på Elkjøp... Nytter ikke å kjøpe SVS til noe sånt....

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nivå/Volum knappen - øk SW ut

Etter mer testing fant jeg ut følgende:

Jamo sub trenger tydelig med signal fra Sub-output en det som i hvertfall Pioneer gir. Ved å gå inn i oppsettet og øk output til SubWoofer til +10db. Med dette stemmer volumkontrollen på Jamo perfekt. Dette gav standard styrke ved 1/2 stilling og betydelg mer guffe på maks og full justeringsrange.

Ellers kan jeg anbefale "Shake King plays Kenny G" -CD for testing av Sub. Denne går meget dypt og her en meget god bass !

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er samme forsterkeren ja, begge har samme innstillingene og alt slikt. Eneste forskjellen er kabinettets form og mål, men lurer også på om elementet i 8-serien er nyere? Må sjekke det med William.

Får prøve å stille opp LFE på reciveren etterpå jeg også.. Skal se Transporter 2 i kveld

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vekker opp en litt gammel tråd.
    Expert i krsand hadde flyttesalg og solge alt de hadde i lokalet der vi bestemte prisen. Kjøpte denne for 1500,- ny fra butikk med garanti og full pakke. Må si at jeg gjorde et røverkjøp. Og er meget fornøyd med den til nå. Går dypt ned og gjør jobben sin =)

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wabby
    Vekker opp en litt gammel tråd.
    Expert i krsand hadde flyttesalg og solge alt de hadde i lokalet der vi bestemte prisen. Kjøpte denne for 1500,- ny fra butikk med garanti og full pakke. Må si at jeg gjorde et røverkjøp. Og er meget fornøyd med den til nå. Går dypt ned og gjør jobben sin =)
    Ikke noe å si på det nei. Et tips jeg kan komme med er å la power stå til ON og ikke AUTO. Min hadde det med å lage klikkelyder nå og da når den sto på AUTO. Det forsvant når jeg satte den til ON. Så slår jeg den heller av når jeg ikke bruker den.

Gratulerer med ny sub !

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk takk!
    Den stod faktisk på ON fra før. Vet ikke hva som trigger når den står på AUTO, men vil vel tro at det er spenningen. Selv så henger den på en Denon 2807, kan jo prøve å sette den på AUTO og se om jeg får samme symtomet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •