sprengt centeren?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Active big T sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    487
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Unhappy sprengt centeren?

hei.
    har nå i det siste begynt å høre en ulyd fra senteren min. det er litt spraking liksom på stemmer ogsånt litt som en radio sending du ikke får helt opptimalt inn. kan det være centeren som er sprengt? :???:
    har aldri spilt høyere en -10 over lengre tid... oppsettet er lcr3 med denon 2105 reciver. dm 309 front men det har vell ingen ting med saken å gjøre. tror problemet ligger i diskanten... noen komentarer? er veldig lite lyst å levere den inn på service men hvis den er sprengt er det vell ingen ting å gjøre...

takker for svar

Intermediate -DJ_Ultimate- sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    809
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du kjekket at ht kablene sitter orntlig over alt?? Forsikre deg om dette først.

Newcomer linser sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vel

Er det diskanten som skurrer eller noe annet?

Active big T sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    487
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ht kablene sitter temlig godt fast.
    ingen av kobberledningene er ani hverandre mellom pluss og minus som jeg kan se, hvis de er det er det isåfall noe feil med ledningen en plass der i er smeltet sammen og det er vell heller usansynelig...

tror det er diskanten men kan ikke være hunre prosent. det er som sakt mest i stemmer og sånt det er rundt en bestemt frekvens men har ikke peiling på hva den ligger på, men det er liksom sånn at når den treffer en bestemt tone/frekvens at det spraker eller kommer en bilyd på en måte. har vert innom med centeren min på hfk for en stund siden og da fant de ikke noe galt på den. så er ikke så kin på å gå inn igjen med det første med mindre jeg vet det er noe galt med den...

takk for kjappe svar.

keep em comming

Newcomer linser sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hadde

noe lignende med noen energy høytallere , der viste feilen seg og være i forsterkeren, det høres akkurat samme ut som det du opplever. Hva sjer om du setter centerhøytalleren i den utgangen som en av frontene dine er koblet opp på, og den fronten du tar vekk settes den center er? får du fortsatt skurring i den ene fronten da eller er det senteren som skurrer,,, hvis du finner ut av det så har du iallefal eliminert en av de faktorene som kan være årsaken

Active big T sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    487
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok
    har desverre ennå ikke fått skiftet på høtalere (byttet centeren med en av frontene) men har nå lagt merke til et "mønster". denne ulyden kommer etter en stund når jeg ser film en halvtimes tid kansje... kommer litt etter litt.
    jeg hadde sammeproblem for en stund siden og la inn en liknende tråd her inne. da dro jeg på hifiklubben men de fant ingen ting gale. har ikke hatt det problemet igjen før nå nylig. veldig irriterende..
    kan det ha noe med at den blir for varm? den står jo veldig godt ventilert og sånt men man vet jo aldri...

flere innspill ønskes

Active big T sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    487
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå har sprakingen også kommet i fronthøytalerene når jeg spiller stereo. så regner med at det utelukker at det er senteren som er sprengt. har enda ikke giddet å dra på hfk fordi jeg var innom der sist jeg mente det var noe galt, da hadde jeg den på ervice en uke og de fant ingen ting galt. så er lite kin på en gjentagelse av det. men har et spørsmål: er det mulig at det er dvdspilleren eller coxiale cabelen som er ødelagt? siden jeg har hatt dette problemer en stund og de ikke fant noe galt med reciveren?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •