beste sub til 5k (med delefilter)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Active whitenr9 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

beste sub til 5k (med delefilter)

vurdere kjøpe meg en sub til rundt 5k, ikke lyst å bruke så veldig mye mer i denne omgang. har en Vincent SV-226 MKII og et par Canton Karat M 70, tenkte først på SVS PB10 som alle skryter av, men ettersom den mangler delefilter så ryker vel den.. forsåvidt greit nok. den er så stygg og se på uansett så.

trenger da noen andre anbefalinger. tittet litt på denne, Audio Pro Fokus. har ikke peiling på om den er no bra, men falt bare litt for utseende og den moderate størrelsen. fargen og designet matcher mine Canton høyttalere veldig bra hvertfall. men så er det jo lyden som teller da..

ikke så peil på sub'er så specs'ene sier meg ikke så mye. men 400w forsterker høres jo lovende ut i utgangspunktet.. selv om det ikke trenger bety så mye.

så ja, trenger noen anbefalinger på en god sub innenfor prisrammen som gjerne ser litt snasen ut og spiller godt med resten av anlegget mitt!

Intermediate -DJ_Ultimate- sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    809
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville gått for SVS'en du nevner innledningsvis. Kjøp et aktivt delefilter på Biltema til 250-300kr beregnet for bilbruk, driv så dette med triggerutgang ;-) knall løsning som spiller meget bra!! Og delefilteret er det ingen ting i veien med for det om det står "Biltema" på det. Etter min mening er det kraftig underpriset, hadde det stått noe annet som Embla elns så hadde saken blitt noe helt annet!! (Missforstå meg rett, jeg sier ikke at Embla ikke er verdt pengene sine.)

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dette du tenker på da? hvordan blir det med strøm da, regner med dette går på 12v?

en annen ting er jo det at det er omentrent 100mil eller no til nærmeste biltema.. og de har visst ikke webshop så vidt jeg kunne se?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    809
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    yepps, der har du det ;-) knall greier, har det selv. Avstand kan vel være et problem ja... Hadde jeg bodd i nærheten kunne jeg sendt det. koster 60kg i frakt med posten så får du det i postkassa... Hvis du kjenner andre som bor i nærheten ar jo dette greit.

Går på 12 ja, trekker ikke noe særlig strøm, regnet ut at det skulle gå veldig bra å drive det med triggerutgangenpå min NAD S170i. Disse tåler ikke store strømmen, husker ikke helt.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hm, tror ikke jeg har slik på min forsterker? du kan nå se selv her..

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et delefilter koster somregel ikke mange kronene. Jeg ville sett på hva Eltek har av saker. Både som passive og aktive. De har jo også delefiltre som man setter mellom forsterker og element ,men jeg vet ikke hva slags impedans det er på elementet i SVS men regner med det er 4ohm. Uansett er ikke et delefilter noe dyrt og tviler på at man merker noe særlig kvalitetsforkjell på frekvenser så lavt i frekvensområdet.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om ikke annet kan du kikke på System Audio sin Subelectro 150/200. Det er suber som egner seg særdeles godt til musikk. Veldig rask og kraftig. Her kan du også velge om du vil kjøre lukket eller bassrefleks system. Den har også seff delefilter.

Tenkte det kunne være et godt forslag siden du har stereo, for denne gjør seg veldig veldig godt i stereo

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    809
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sant som CFD sier, men jeg ville anbefalt et aktiv filter. Embla har jo et knall aktivt, men som nevnt det koster.

Jeg så heller ikke noe trigger på din forst, det er ikke ofte man ser det på stereoforterkere for øvrig. Det går altids an å bruke en ekstern 12v strømforyning, men dette vil jeg ikke anbefale da det blir mye rot, mer penger som går med og mange av disse forsyningene lager støy (i allefall de rimelige).

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hm, ja har egentlig ikke så lyst å dra masse ekstra bokser og ledninger inn i stua, prøver fortvilt å holde det litt ryddig.

SA 150/200 virket litt interessante, eller fant bare SA 175 og SA 200 på hificenter.no og de var hakket dyrere enn jeg hadde tenkt. hvor finner jeg SA 150? regner med den er innenfor budsjettet mitt.

det er stereo jeg kjører ja med sånn ca 50/50 på film og musikk.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hør på velodyne cht10 på hificenter.no, var og hørte denne i går, og må si at det er en søt liten boks som har en stor lyd som funker til både film og musikk.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •