Hjelp til submontering

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer oyvwen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Hjelp til submontering

Hei Jeg trenger hjelp til oppkobling av sub. Jeg har ingen erfaring med det og har en god del spørsmål ang. dette.
    Jeg har en denon avr2805 og to stk nad 272 som er brokoblett til fronthøytalerne som er concept 10. bakhøytalerne er concept 8, Center dali ikon.

Jeg har nå lånt meg en sub som jeg trengte å prøve. Det er en sv 15 tommer.

Hva er forskjell på LFE og "vanlig inngang"? Hvorfor er det to på den vanlige og en på LFE. Det er også en vippebryter som det stør o-180 på. Hva er det??
    Det er også vanlig høytalerinnganger både inn og ut, Hva med de??
    Hvordan stille inn volum i forhold ti forsterker??
    Hvordan stille inn delefrekvens i forhold til forsterker???
    HJELP jeg trenger gode råd... :grin:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av oyvwen
    Hva er forskjell på LFE og "vanlig inngang"? Hvorfor er det to på den vanlige og en på LFE. Det er også en vippebryter som det stør o-180 på. Hva er det??
    Det er også vanlig høytalerinnganger både inn og ut, Hva med de??
    Hvordan stille inn volum i forhold ti forsterker??
    Hvordan stille inn delefrekvens i forhold til forsterker???
    :grin:
    Først : Bruk LFE inngangen på SUB med en kabel fra Sub ut på for forsterkeren din. Sett forsterkerens høytalere på SMALL
    Da deler den på 80 HZ - Det vil si at all lyd under denne frekvens ledes til SUB. Helt riktig å gjøre.
    De vanlige høytaler inngangene er kune dersom du skal kjøre aktiv deling fra SUB videre til høytalere ( Og det vil du ikke ) :-)
    Bryteren med 0-180 er fasebryteren.. Den gjør at bassen får riktig fase i forhold til hvordan den står plassert i forhold til høytalere ellers etc... Dette er ikke det letteste å stille inn uten en DB måler og det anbefales derfor at du får tak i en slik.
    Volumet i forhold til forsterkeren er vel mere en smak sak. Men finn volumet der du finner det for godt. Begynn heller litt nede og tilpass etterhvert.
    Halv guff er sikkert bra :-)
    Stå på
    SUB ER KULT !!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •