Valg av subwoofer?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valg av subwoofer?

Kan en sub bli for stor i forhold til størrelsen på resten av anlegget? Har hatt at litt dårlig erfaring med billige suber ca 5-6000kr, de ble for trege og buldrete! Kansje det løser seg ved å kjøpe en som er kraftigere og heller justere volumet ned?

Ønsker en kjap og presis bass med tynge under 40hz.... men da må jeg vel høyt opp i pris for å matche mine B&W 605S2 (aktive bassere) og Primare SPA20. SVS hadde kansje vært noe?

Sitter noen med slik erfaring her ute? Er ny på dette forumet så jeg takker for alle innlegg jeg kan få!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SVS PD-10 burde vel være midt i blinken for deg da. Regner med Primare'en din har egen subutgang som du sikkert kan stille delefrekvensen på selv.

EDIT: Har du testa Velodyne CHT12-R da ? kan være noe for deg. Går ikke kjellerdypt, men er veldig god denne også.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd ut to forskjellige Patos og en Audiovector.... de klaret ikke å følge front høttalerene mine.... skal sjekke ut SVSene på nett nå!

Er egentlig ikke ute etter mer bass, men en litt "rundre dyp bass", men samtidig kjap og stram... synes bare B&Wene mine blir litt for "kjape" på film..... Tror kansje å gå fra en prisklasse 5-6000kr til kansje 8-9000 vil gjøre susen... hvis det holder da... :-D

Synes veldig mange her ute er opptatt av å ha flere kjempe store suber, ødlegger ikke det lyden? Også på film? De tuner ned lyd kansje, slik at subene ikke " anstrenger seg"...?

Kan forresten stille delefrekvensen ned til maks 40HZ, skulle gjerne ha stilt den til enda lenger ned det, men går ikke! Er det noen løsning på det?

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du koblet 605-ene til LFE-utgangen på forsterkeren? Det hjalp veldig mye på mine. Har slitt litt med å finne trøkket i mine jeg da. Begynner å komme seg!!!

http://avforum.no/forum/receivere-forsterkere/29568-alt-lite-tr-kk.html
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Newcomer shaunv sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva med å bruke de 8000-9000tusen ekstra på noen bedre fronter?

Intermediate bUlk sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan med det varmeste anbefale SVS 10" om du ønsker kjapp og dypt gående sub. den er i riktig pris klasse ca 5500. Jeg har hørt på den oss Lsound, ble meget overasket. B&W sin sub i samme pris klasse rekker ikke den over spiksene engang.. :razz: Var min mening da ;-) Kjøp, lytt, lever tilbake om du ikke er fornøyd, noe jeg tror IKKE kommer til å skje. (Seriøst, men litt overdrevet, beklager til de som ikke er enige)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda har koblet dem til LF-utgangen, har egentlig mye trykk og bass, er kjempe fornøyd... genial høyttaler! Tror de fleste ikke trenger sub til disse, sikkert bare jeg som har lyst på "prikken over i'èn" i film sammen heng! Gjør ingen ting om eventuelt den nye suben fungerer bra på stereo også....

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shaunv
    hva med å bruke de 8000-9000tusen ekstra på noen bedre fronter?
    Har vurdert å bytte fronter, men da begynner ballen å rulle med ny senter og bak... det blir nok til slutt mye dyrere.

Tror kansje å kjøpe en "stor dyr sub" er det jeg er ute etter! Har aldri prøvd det før, kansje det blir bare ræva... :?: Må nok bare reise og låne med meg hjem, det er bare litt langt til arendal hvis jeg ikke blir forøyd etter første forsøk....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •