Dynaudio - noen formeninger? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 36 av 36
    Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dynaudio Contour S-5.4 Ca 1 år. Ny pris 54.900.-
    Selges for kunde. kr 39 000,00

hva me å sjekke ut litt selv

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se det ja. Var bare en kjapp tur innom for og sjekke hvor i landte det lå. Så kikka ikke på noe annet.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere som kan litt om Dynaudio. Er dette en høyttaler man også kan nå et ganske høyt volum med? Trenger litt ekstra fart til hjemmekino.....

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror det ligger i seg selv, at man ikke kan nå store lydnivåer med 2*6,5" i hver kasse men et ok trykk tror jeg man kan få hvis man velger audience 82 elr noe sånt... Sikkert noen større noen, men ikek som jeg vet om...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er sant det. Husker bare hvilket trøkk jeg kunne få ut av Electra 926 med 2x7"....Jeg kan vel forvente noe av det samme trøkket regner jeg med. For jeg er ikke så glad i å se film på lavt volum, der krever jeg litt mer "futt" fra høyttalerene.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    5.4 har 6tommer mellomtone og 8" basser.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Hei!Holder på å selge mine Dynaudio Focus 220 som koster 21500kr.Er du ute etter høyttalere til 35000kr,bør du høre på Focus 220.For ca 1 år siden holdt jeg på å kjøpe C3.4,men kjøpte isteden B&W 804.Tammere høyttaler til 30000kr skal man lete lenge etter.Etter å ha lest review av Dynaudio Focus 110,tok jeg meg en tur til NAT for en demo.En time senere lastet jeg F220 inn i bilen.I mine ører er Focus 220 en bedre høyttaler en C3.4(35000kr).Den er heldigvis ikke fult så sær på dårligere innspillinger,som så mange high-end høyttalere er.Denne høyttaleren gir enormt mye for pengene,og når Stativ høyttaleren F110 koster under 10k(krakteren 10 i L&B),og senteren 7k,blir drømmen om hjemmekino i high-end klassen fort virkelig.Av det jeg har hørt/hatt av høyttalere mellom 24000-35000kr er Focus 220 totaltsett,den beste.salget grunnes langtids ferie,så jeg kommer til å kjøpe hele serien til sommeren igjenn.
    Enig at dem trenger litt power,men de er rimelig plasering vennlige.
    Kan også spille grisehøyt,med super bass(går dypt) og dynamikk.Diskanten er ref i klassen.

Som du skjønner,kan ikke dette innlegget tolkes som nøytralt,men min høyttaler jakt er heldigvis over for en stund.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe nei...Jeg skal nok ikke ha DA før jeg har fått hørt det vertfall

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, your Majesty.
    Her er min erfaring.

Jeg har hatt mine Dynaudio Audience 82 siden mars -03, og kan bare si med en gang at jeg har INGEN planer om å skifte dem ut.
    De spiller alt, og de spiller utrolig bra.
    Jeg hører på alt fra jazz til house (ikke contry og vikingarna)

Om de er noe å satse på?
    Jeg satset ihvertfall rett. Vil anbefale deg å lytte på de. Helst hjemme i din egen stue.

Plasseringsvenlig?
    Audience serien er ikke noe vanskeligere å plassere enn andre høytalere, men noe fram og tilbake blir det jo. Man vil jo ha det best mulig
    Contour serien er litt verre i og med at den har bassporten bak. (har en kamerat som har høytalere i denne serien)

Effektkrevende?
    For å få lyd i dem, er de overhode ikke effektkrevende. De har en lav følsomhet ja, men dette er 4 ohms høytalere, og er ikke vanskelig å drive.
    Men selvfølgelig-hvis du vil utnytte kvaliteten som ligger i disse, så benytter du en god og strømsterk forsterker. gjerne et effekttrinn.
    Jeg hadde Denon monoblokker,POA 6600, da jeg kjøpte dem og de gjorde en helt grei jobb. Hadde en hi-fi kveld hjemme, hvor en kamerat av meg hadde med seg en Nakamishi Stasis PA7E mk2, som vi skulle teste på mine høytalere.
    Denne forsterkeren skulle han egentlig ligge ut for salg. Men det skjedde aldri.
    Alle sekvenser av lyden fikk et stort løft. Bass-mellomtone-diskant-lydbilde-ALT ble bedre. Perfect match.
    Det var bare for meg å løpe til "mor" (les "fruen") å kaste meg på mine knær Heldigvis har hun selv sans for god lyd, så det var ikke så vanskelig å få ja. (ikke denne gangen heller )

En ting du bør vite, er at Audience 82 bruker veldig lang tid før de er innspillt.
    Kommer vel litt ann på hvordan man spiller dem inn, men generelt tar de lang tid.

Hjemmekino?
    Har ikke så lang fartstid på hjemmekino, men kjøpte av-reciver i okt. -05, samt jeg fikk fatt i en brukt DA c122 til senter. Mine gamle fronter blir brukt bak (jbl xpl 160). Og jeg må bare si at det er vanvittig gøyt å se film nå.

Konklusjon: Har du en god match på forsterkerdelen, låter DA enormt bra, og er virkelig verdt å teste ut. Det er ihvertfall min mening.
    Håper jeg har formulert meg på en forståelig måte, og uansett hvilke høytalere du ender opp med, må du ha lykke til

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stjeler denne gamle tråden jeg...

Dynaudio Audience 82 og Focus 220.. hvem vil være best egnet som "potet-høyttaler"? Er tenkt brukt i et kombinert stereo/surround-system. Hører på vanvittig mye forskjellig musikk, fra rolige Katie Melua til tyngre Metallica.. og så skal det helst funke til film også.. Noen som kjører Dynaudio i surround?

Har ikke noe elektronikk fra før, så tips til passende int.forsterker og cd-spiller mottas med også med takk Fordel med prosessorinngang, siden forsterkeren er tenkt brukt til effekttrinn til frontene i surround-oppsettet.

Mener å huske at Snickers-isen skrev en gang om anbefaling til forsterker, men fant ikke igjen tråden... :-?

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elektronikk til Dynaudio: Primare, Abrahamsen og kanskje Hegel.
    Hvis du vil ha mer forslag bør du gi oss en peikepinn hvilken prisklasse både cdspiller og forsterker skal ligge i.

Tror Dansken kjører fullt surround med Dynaudio, bare søk på dynaudio focus 220 eller 140 på minhjemmekino

Står valget bare mellom Audience 82 og Focus 220?? Da vil nok Focus 220 være en klar vinner
    Fungerer veldig bra til både katie melua og metallica

Har selv Focus 140, stativmodell med hakket bedre element enn 220.
    Veldig bra lyd for min musikk smak, går fra Stone Sour,Metallica til Katie Melua, Thomas Dybdahl og Radiohead, Zero 7 for å nevne noen.

Tiger har Focus 140 og en Focus 200c(?) som er centerkanalen i den serien, får sende ham en pm, men har vært lenge borte fra forumet nå(2uker..)

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gorg
    Elektronikk til Dynaudio: Primare, Abrahamsen og kanskje Hegel.
    Hvis du vil ha mer forslag bør du gi oss en peikepinn hvilken prisklasse både cdspiller og forsterker skal ligge i...)
    Abrahamsen ligger vel riktigst til prismessig(10 000).. Primaren har vel ikke prosessor-inngang? Hegel ser jo ok ut ja, men hører den krever noe tid for å bli varm. Får vel en brukt for 12-13 000 kanskje? Ellers har jeg tenkt på Cambridge 840A v2.0 eller en brukt Arcam A32. Noen sjanse for at de kan funke med Dynaudio? CD-spilleren bør ikke være mye dyrere enn forsterkeren.

Sitat Opprinnelig postet av gorg
    Står valget bare mellom Audience 82 og Focus 220??...)
    Jeg favner vel ganske bredt.. Focus 220 er vel i utgangspunket i overkant dyr for meg, men har hørt mye bra om den. Skal ellers i vei og høre B&W: CM7, DM683; Dali: Ikon 6, Ikon 8, Mentor 6. Må ha noe som er litt stuevennlig, Ikon 8 blir vel da muligens for stor. Liker ikke skarpe s'er, er litt spent på hvordan Ikon 6 forholder seg der. CM7 syns jeg er ganske pen å se på, bare spent på lyden.. :-D Samme med DM683 forsåvidt. Er litt opptatt av at man får surround-høyttalere i samme finish som frontene også, kanskje høyttalere som kan monteres på vegg.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke noen Dynaudio ekspert men vurderte 220 sterkt selv. En ganske så snill høyttaler med fyldig klang (litt mot det mørke tror jeg) og som kan engasjere veldig bra med rett elektronikk. Romavhengig selvsagt. Ser HiFi choise sier de mangler litt på dynamikk. Bra mye bass. Hørte de hos NAT første gang med Bladelius og det matchet meget bra. Tror ikke type varm og tilbakelendt forsterker passer dem best. Litt tunge å drive men ikke mye. Audience har jeg ikke hørt.

Contour ble nevnt av en tidligere i tråden som sier han likte Focus bedre. Det syntes jeg også med Bladelius men etter å ha hørt Contour med andre forsterkere så mener jeg det ikke var en heldig match. Contour er mye mer åpne, mer nøytral og mer avslørende. Dermed mer avhengig av god matching. Men potensialet er klart høyere.

Dynaudio lager gode høyttalere synes jeg.

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Arcamen får du sikkert testet hos hfc med focus 220.

Hvis 220 er for dyr er vel kanskje focus 140 i bra prisleie?
    De er mindre, men spiller ganske dypt for å være stativ høyttalere, sies at de spiller bedre enn 220 pga bedre element.
    Er det i det hele tatt aktuelt med stativhøyttalere?

Jeg skulle egentlig kjøpe 220, men endte opp med 140, og angrer ikke
    B&W har jeg ikke erfaring med, skal ikke engang prøve å uttale meg.

Finish, rosewood er utrolig fett! Mye mer dybde i finishen enn noen av de andre (sort, bøk og kirsebær)

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan vil elektronikken som jeg har være opp mot Dynaudio??
    Vurderer kanskje Contour serien. Hos meg er det mest film da, så jeg vil nok etterhvert kjøpe til center og bakhøytalere i Dynaudio også.

Newcomer gnokleby sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten å ha hørt Focus serien anbefaler jeg å lytte til stativhøyttaleren Dynaudio Special 25. Dette er høyttalere som spiller med god dynamikk og har en svært behagelig og luftig diskant (Esotar2), men dette oppnås ikke ved feil valg av elektronikk.
    Ut i fra min erfaring med Dynaudio så burde dette merket ikke spilles på elektronikk som har en nøytral klang. Det kan bli uinspirerende og kjedelig. Jeg foretrekker elektronikk med nok kraft og som heller mot det varme. Gjerne i form av rør. Special 25 dukker opp på bruktbørs av og til, og kan kanskje lyttes til på NAT.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •