Effekt til 604s3 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 38 av 38
    Newcomer Totte sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    604 krever endel mer enn hva dagens recivere leverer (med unntak de største seff.). 4x 604 på den reciveren vil nok gå rett vest, du burde ha iallefall 1stk NAD 272 effektforsterker til hvert par!

604 er vel den høyttaleren i den prisklassa som virkelig kneler de fleste recivere (som er normalt å kjøpe i til den klassa da). De faller jo helt ned til 3ohm når de blir kjørt skikkelig.! Dvs, du trenger ENROME strømreserver. 603 er mye snillere slik sett.
    Hmm.. Har lest litt å sett at gutta bruker mye mer effekt enn Pio'n ja. Sitat Hifi-Klubben "Ideelt sett bør man gi hver av dem rundt 100 watt effekt", og skulle jo tro Pioneeren fixa det?!

Vil det ikke fungere i det hele tatt, eller vil det bare bli skikkelig dårlig lyd?

Eff. forsterkere er løsningen selvsagt, men har nok ikke råd til det sånn med en gang.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men så er det en i forumet her som driver 2 stk dali helicon 400 med denne Pioneeren, og de er vel endel tyngre enn B&W DM604? Han bruker bi-amp funksjonen, men Dali høyttalerne er iflg spec 4 ganger så tunge som B&W, så i mitt tilfelle burdet det vel gå greit, kanskje ikke optimalt, men helt greit?!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hifiklubben sier også at CV classic 215 funker med 150watt.. sikkert riktig det.. om den har en skikkelig strømforsyning ..

Pioneer oppgir watt i 6ohm, samt dette er ikke RMS/FCT målinger. Og dette er ikke ALLE kanalene idrift.. bare 2 og 2... NAD og HARMAN KARDON oppgir effekten med ALLE kanalene i drift( derfor de ser litt pinglete ut på papiret).

EDIT: altså, du greier jo å dra de med pioneeren, men når du drar på, så faller plutselig alle 4 BW'ene ned til 3ohm, og det tviler jeg på at Pioneeren takler..

Newcomer KriZ87 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vil jo såklart fungere, men langt fra optimalt. Iallefall når du skal ha 4 stk 604..

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva vil skje om jeg prøver å guffe på skikkelig da? Dårlig lyd eller at forsterker'n kutter? Eller at den brenner opp? hehe.....:P

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sprengte element! mest sannsynelig, så kutter forsterkern litt etterpå. Anbefales ikke.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt tips, gå for 604s3 + NAD 272 til de, også går du for BW 602 som "bak høyttaler /B-høyttalere". 602 spiller kjempe messig! Og da vil Pioneeren klare seg.. (siden du kobler bare center og 602 på den, mens NAD 272 tar seg av 604.)

Blir ca samme pris.

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Embla blokker på 604'ene vil jo avlaste recieveren slik at den kan konsentrere seg om de andre kanalene. Blir jo litt dyrere men blir et bedre anlegg. Et alternativ er jo å satse på en litt billigere reciever samt monoblokker. :-D

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt er bestilt! hehe.

Så da blir eneste vei å fikse noen effektforsterkere i tillegg, men greit nok det. Men frem til det så er rådet å ikke spille på mer enn halv gass ellerno da? Eller hva? Koble 5.1 uten de siste to 604'ene?

Må innrømme at jeg ikke forstår at en høyttaller kan bli ødelagt når den ikke får nok effekt, logisk er det vel at den ikke yter det den er god for men..... Opplys meg gjerne.

Intermediate Frodo_ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når en høytaler får for lite effekt blir det forvrenginger i elementene og det fører til at du sprenger elementene

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ikke se deg blind på effekt. spiller ofte på en 5watter på noen høyttalere alle sier ikke bør ha noe under 100. og den vrenger aldri, har heller aldri sprengt noen elementer

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var på hifi klubben idag, og de sa at det ikke var noe problem med en slik reciever til de høytallerne, det kom til fungere veldig bra. Men skulle jeg få fullt/max ut av de høttalerne måtte det til med noe mer effekt.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    funke gjør det.. problemer er nå du drar på, når alle 4 604'a går ned til 3ohm, da skal jeg love deg at forsterker tenker på en ferie etterpå .... Men hifiklubben har begynt å si VELDIG mye rart for tiden når det gjelder forsteker+høyttaler kombo.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ser vi hvordan det går - så får jeg heller et løft når jeg kjøper meg effektforsterker etterhvert.
    Fungerer det ikke slik at jo mer effekt du gir en høyttaler, jo lavere blir impedansen? Og hvis du ikke gir den nok effekt så vil ikke 604'ene gå så langt ned som til 3ohm?

Frodo: Tok en titt på hjemmekino'n din. Ser veldig bra ut! Hvor stort er rommet ditt? Og er du fornøyd med lyden? Ser du har nesten likt oppsett som jeg får. Du dro alle høyttalerne før du fikk Rotel'en med bare NAD753? Den er vel litt mindre enn Pioneer AX4avi i styrke til å drive høyttalere, eller tar jeg feil?

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg fikk beskjed om at mine 604 kunne drives med Nad T753 greit. men d er tydelig at de ikke greier!! effektforsterker er nesten et MUST på disse..

Active NADKRAFT sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HI-FI Klubben sier at NAD 218 pleier å gi litt sprut i B&W så en til salgs faktisk.
    http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?...m=1&Catg=11965

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde det ikke vært lurt med en 4 kanals effektforsterker isteden for 2 stk 2 kanals? Ser nesten ingen som har 4 kanaler....... hva kommer det av?

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bilde av rommet er lagt til som vedlegg. Frontene holder jeg på å flytte rundtom for å finne den beste plassen, så de står nødvendigvis ikke som på tegningen.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •