Delefrekvens på SVS PB10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Active defo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    372
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Delefrekvens på SVS PB10

Har planer om å bestille meg en slik en, men trenger litt informasjon om delefrekvens og slikt, siden denne ikke har justerbart delefilter. Den skal kobles opp mot en cambridge audio azur 540R surroundreciver, en tilhørende DVD-spiller, og et par System audio SA1550.

Hvordan blir da dette med delefrekvens i dette tilfellet?

Takker på forhånd

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av defo
    Har planer om å bestille meg en slik en, men trenger litt informasjon om delefrekvens og slikt, siden denne ikke har justerbart delefilter. Den skal kobles opp mot en cambridge audio azur 540R surroundreciver, en tilhørende DVD-spiller, og et par System audio SA1550.

Hvordan blir da dette med delefrekvens i dette tilfellet?

Takker på forhånd

BAre å sjekke manualen til Cambridge saken din.. se om den har en utgang, hvor du selv setter delefrekvensen. Har den sub utgang, så er den ofte "ferdigdelt" på 80hz (om du ikke kan justere dette selv).

Active defo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    372
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den har subutgang, men man kan ikke velge delefrekvensen selv. blir ikke dette veldig dumt om man må ha delefrekvensen på 80 hz? Hva om dette ikke passer til fronthøytalerne mine?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De fleste høytalere klarer vel å spille ned til 80 hz? :-? Antar at når du aktiverer sub-utgangen på receiveren og den deler ved 80 hz, så spiller subben alt under dette og frontene alt over.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    80Hz som delefrekvens er i utgangspunktet det optimale, MEN så har man i den senere tid funnet ut at man må ha friheten til å justere..............:grin: og derfor er de nyeste receiverne blitt meget avanserte på delefrekvenser.

Valgfriheten er viktig, MEN det er nok heller den erfaringen vi får med optimalisering av hjemmekinoen etterhvert som påvirker utviklingen.

En liten tanke:
    For hvorfor skal du ikke ha 5 subwoofere ? Som alle oss andre ? Og da vil det være viktig å ha 1 sub for senter som deles på 100Hz, 2 stk. skal spille sammen med høyre/venstre front og deles på 160Hz for ekstra SLAM-dunk og de 2 siste subbene skal spille x.1 kanalen og deles på 40Hz fordi frontene er så store..............

Den jeg har i dag, Nakamichi AV-10, har fast deling på 80Hz og det har jeg storkost meg med i 6 år allerede :grin:

Gleder meg til den nyeste og største Denon blir priset til 10k, for da skal det handles nytt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •