Hei

Subwooferen har sluttet å virke. Det vil si, jeg vet ikke om det er utgangen på forsterkeren som ikke virker, om noe i innstillingen er feil noe jeg ikke tror etter å ha sjekket eller om subwooferen ikke fungerer.

Subwooferen er en Radionette Opus12 aktiv sub som er koblet til en Pioneer VSX-415s forsterker. Subwoofer er satt til SW=YES. Så War of the Worlds her om dagen og synes lyden var uten bass så jeg sjekket og ingen lyd fra subwoofer. Har ikke vært noe feil på den men synes lyden har blitt litt svakere. Når jeg slo på anlegget i dag tok jeg en tone test der lyden går fra høytaler til høytaler (5.1 oppsett) og da kom det et lite grynt fra subben ved første runde.

Hvordan finner man ut av dette ? Kan man måle med et voltmeter på ledningen fra forsterkeren for å finne ut om subben får signal. Kan man koble signalkabelen til en vanlig audio ut for å teste? Subben er ikke gammel - noen mndr, men ser at El-kjøp ikke har disse lenger. Da må jeg kanskje sende den på rep og får ikke byttet i ny.....