Klipsch RF 3? RF 35?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Klipsch RF 3? RF 35?

hvordan spiller RF3 ?
    har de det samme trykket som Cerwin Vega! clasc 12?eller hvordan er det ..
    og hvordan er lydnivået i forhold til clasc 12 ,får de nåkk watt med en
    nad c372?

er d et bra kjøp å få de til 5500 når de er 4 år gammle?
    er d noen som vet hvor mye d vil koste å frakte de med posten fra oslo til orkdal (ligger i sørtrøndelag)

hovordan er RF 35 på bassen og dypbassen og spiller de høyt?
    er RF 35 bedre enn RF 3? på hvilken måte?

takk for alle svar... =)

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt RF-3 for noen år siden. De kostet 10000 kr nye.
    RF-3 er som alle andre Klipsch ekstremt lettdrevne. De spiller høyt selv med en liten forsterker. Det er mye trykk i de,men ikke noe særlig med dypbass.
    Jeg anbefaler at du prøvelytter før du kjøper hvis du kan. Jeg likte ikke lyden av Klipsch,så jeg solgte de etter 2 mnd. For min del var det horndiskanten jeg ikke likte. Den var alt for skarp syntes jeg.
    Om du skal velge C-V eller Klipsch kommer mye ann på musikksmaken din og hva du liker.

De kan forresten ikke sendes med Posten. De veier for mye,så de må sendes med Tollpost eller lignende.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De trykker ikke så mye som CV classic 12 nei. Men de har en dynamikk som faktisk overgår CV.. Men tror du ikke blir fornøyd med lyden, spessielt om du skal bruke NAD forsterkern på de. De "krever" mye mer mørk klang (helst rør amp) Effekt messig er NAD'en i sitt ess .

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig med skorob her! NAD er ingen forsterker som bør brukes på Klipsch, jeg brukte ROTEL på mine Klipsch RF7 høyttalere, men det funka ikke i mine ører.

Så at NAD spiller bra på RF3 tviler jeg sterkt på. Nå har jeg ikke hørt Klipsch sammen med NAD før, så skal ikke uttale meg så mye om det. Men jeg er helt sikker på at NAD blir alt for skarpt for Klipsch!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Syncron
    Jeg har hatt RF-3 for noen år siden. De kostet 10000 kr nye.
    RF-3 er som alle andre Klipsch ekstremt lettdrevne. De spiller høyt selv med en liten forsterker. Det er mye trykk i de,men ikke noe særlig med dypbass.
    Jeg anbefaler at du prøvelytter før du kjøper hvis du kan. Jeg likte ikke lyden av Klipsch,så jeg solgte de etter 2 mnd. For min del var det horndiskanten jeg ikke likte. Den var alt for skarp syntes jeg.
    Om du skal velge C-V eller Klipsch kommer mye ann på musikksmaken din og hva du liker.

De kan forresten ikke sendes med Posten. De veier for mye,så de må sendes med Tollpost eller lignende.

hadde cv clasc 12 fra før...

posten går ann å sende maks 35 og de er 25 da kan de sendes i to pakker..

men er det en bra pris på de?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jada, halv pris av ny er som regel bra det. Og hvis du er en som liker lyden i Klipsch så er det jo en kjempe pris

Posten sender nok 35kg også skal du se! Vet ikke hvor mye PSB høyttalerene jeg sendte en gang veide, men det var ikke lite. Og de var ikke noe problem å sende

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja for å si det sånn så fikk vi levert et helt kjøkken fra posten så det med vekt er ikke problemet.

helt offtopic har jeg fått med meg at posten har kjørt Nor Cargo og de begynner vel for å ta litt i å nærme seg monopol for brev og pakkeseninger i landet.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Havordan er RF35 i forhld til RF 3, er det mere dypbass?

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan Christian
    hadde cv clasc 12 fra før...

posten går ann å sende maks 35 og de er 25 da kan de sendes i to pakker..

men er det en bra pris på de?
    De veier 25,5 uten embalasje. Det stemmer at Posten tar opp til 35 kilo,men det er bare på Expresspakker. Jeg sjekket det da jeg solgte mine RF-3.
    Frakten på Expresspakkke ble på vanvittige 2500 kr.
    Jeg sendte de med Linjegods,frakten ble da 1250 kr.

Active whitenr9 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Syncron
    De veier 25,5 uten embalasje. Det stemmer at Posten tar opp til 35 kilo,men det er bare på Expresspakker. Jeg sjekket det da jeg solgte mine RF-3.
    Frakten på Expresspakkke ble på vanvittige 2500 kr.
    Jeg sendte de med Linjegods,frakten ble da 1250 kr.
    posten tar opptil 35kg på bedriftspakker. og det koster da ikke mere enn noen hundrelapper alt ettersom hvor tungt og hvor stort volum det er da. men dette forutsetter jo at man kan få forsendt det gjennom en bedrift.. men sjelden et problem ettersom de fleste har en jobb.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk selv RF-35 drevet av Rotel RB1070, RC1070 og RDV1050 idag.

Er ingen stor lydjournalist, men det spiller nå iallefall høyere enn hva jeg orker å teste. Litt hardt til å begynne med, men blir visstnok bedre etterhvert.

Kan ikke si det mangler bass her, men er ikke helt med på definisjonen av dypbass... er vel begrenset hvor dyp bass 2x8" klarer å skape..

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av krdale
    Kan ikke si det mangler bass her, men er ikke helt med på definisjonen av dypbass... er vel begrenset hvor dyp bass 2x8" klarer å skape..
    8 tommerne i RF-3 går ikke dypt i det hele tatt. Jeg har nå Patos Lyric 402. De har 2 stk 6,5 tommere,men går MYE dypere i bassen enn RF-3.

Newcomer matsa_bergen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det at nad ikke går sammen med klipsch er jo relativt, og kommer an på åssen kjøper liker lyden La kjøper vurdere dette selv, og ville prøvd det/kombinasjonen før han solgte sine nad.

Rart du sier som du sier chriz/majesty, før elsket du lyden med rotel og klipsch, og hadde lyst på klipsch etter at du hadde solgt rf-7 og satt med jmlab. Du må bestemme deg for hva du mener, for det du sier, det skytes i stykker av deg selv senere. Kanskje det ikke låt så bra pga at du hadde en hauggammel billig dvd spiller, og gamle meget billige monster signalkabler som spraket når du rørte på dem..... Sørg for å døm klipsch utifra skikkelig utstyr som matcher høyttalerne dine før du uttaler deg. Dessuten var ikke rommet ditt egnet for ht på den størrelsen, dette har du også sagt selv...

Det er ikke verden dypeste bass i rf-3 eller rf-35, men likevel godt med dynamikk og bass fordi om. Jeg sitter her med rf-5 til bakkanaler (også prøvd foran og samme str som ht du nevner), og kan ikke si det er særlig mangel på dypbass/bass med dem, det kommer helt an på plasseringen også, men uansett produserer dem rikelig med bass og sørger for et solid lydtrykk.

Dette om du liker hornet er også en smakssak, men har du klart diskanten til cv, så blir det jo meget ørevennlig med klipsch i forhold.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    går Klipsch RF 35 like dypt i bassen som clasc 10?
    for clasic går til 38 Hz mens klipsch går til Hz..!?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De går till 37 Hz. Klipsch har valgt å "skjære" de såpass høyt,dels for å få høy virkningsgrad,og også for å få en høy effekttålighet.
    Men med bakmontert basreflexrør kan du ved hjelp av plassering få riktig mye bass ut av dem

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående hvor høyt det spiller kan jeg bare konstatere at de holder langt og lengre til nyttårsparty. På full guffe blir det for høyt.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av krdale
    Angående hvor høyt det spiller kan jeg bare konstatere at de holder langt og lengre til nyttårsparty. På full guffe blir det for høyt.

hvordan spiller RF35 i forhold CV Clasc 12 i høyt spilling?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •