Biwiring

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3

Tråd: Biwiring

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Biwiring

Er det noen som enkelt kan si litt om biwiring, har kjøpt meg nye Dynavoice Challenger M-85 høytalere. Disse har mulighet for Biwiring.. Forsterkeren min er
    en 6 år gammel Rotel på 2 X 100 W. Den har A og B utgang bak for høytalere.. Bruker jo bare A idag. Og så lurer jeg hvordan er biwiring koblet i høytaler ? Diskant.. mellomtone ... bass...

Newcomer soka sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har forstått det sånn at det bare er å prøve seg frem på høyttaleren. jeg har dynavoice S6 og de er ikke spilt inn enda. Det eneste jeg merker er at vist jeg sette bokoblingen mellom den nede og den opp til venstre sett bakfra så føler jeg at høyfrekvente lyder blir klarere. Prøv du også å gi tilbakemld. om du merker noe.

Dette er hva dynavoice forklarer koblingene:

Flexibel
    Längst upp på terminalen så hittar du 3 extra guldplätterade kontakter. Dessa används för att finjustera det kritiska mellanregisterområdet efter din egen smak. Du kan välja mellan -2 dB / 0 dB / +2 dB / +4 dB. I och med att detta området ändras, så ändras hela karaktären på högtalaren. Du slipper därmed ändra på bas/diskant-kontrollerna på förstärkaren för att du ljudet du föredrar.

Newcomer soka sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

En liten misforståelse.

Jeg trodde med en gang at du tenkte på de ekstra koblingene over høyttalerterminalene?
    Her kan du lese en diskusjon om biwire.

http://avforum.no/forum/showthread.p...ghlight=biwire

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •