Pioneer S-V710-III - noen som har hørt disse?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer S-V710-III - noen som har hørt disse?

Er interessert i dette surround-anlegget fra Pioneer, men klarer nesten ikke å finne noe som helst om det på nettet av brukererfaringer, tester o.l.

Har inntrykk av at brukerne i disse forumene her har jo hørt det meste, så kanskje noen har vært borti disse også? Elgiganten selger anlegget, men har desverre ikke noen utstilling av det for prøvelytting.

Hadde håpet at anlegget var bra til hjemmekino, men også kurant til vanlig stereo-lyd.

Takk for svar!

Stian

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde tidligere system bestående av kun Pioneer (- sub da).
    Min erfaring er at Pioneer har den klareste lyden du klarer få for den prisen, diskantene til Pioneer er uforskammet bra! Spiller lyst og fint, og kjapp, stram bass.
    Jeg angrer ihvertfall på at jeg solgte Pioneer-systemet mitt..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er dette de runde tynne stålhøytalerne til pioneer med forskjellige frontdeksel? Har hatt disse i butikk. Ikke min type høytalere men dog. Foretrekker 810 serien fra pioneer om jeg skulle hatt noe. Vil ha litt volum og litt jevnere i nedre mellomtone enn hva de klarer. Men låter pent gjør de, bare ikke så mye lav mellomtone/bass.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar!

Pioneer har både 410, 610 og 710 hvor fronthøyttalerne er av tilsvarende type; runde og alu/stål/grå plast-finish Det er disse jeg snakker om: http://www.pioneer.co.uk/uk/product_...roduct_id=5192

810 har nok for lav WAF for denne gang.

Hadde slått fra meg disse høyttalerne egentlig nå og tittet mer rundt ceratec effeqt mkII i et 2.1 oppsett, siden jeg aldri fikk prøvelyttet 710'ene noe sted. Kanskje jeg bør gjøre en større innsats her igjen... Vanskelig å bestemme seg vettu

Stian

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan !

Jeg har tatt sjansen og bestilt dette settet. Fikk det så latterlig billig at jeg ikke kunne la være :-D Har ikke hørt det enda, men en pio selger klarte å overtale meg... Bestilte også en VSX-1015 som visstnok også skal være helt grei Så nå er det bare å vente et par uker før utstyret kommer... Kan gi tilbakemelding hva jeg synes om høyt. pakken når det har ankommet og blitt spilt inn... Tenkte mye på WAF jeg også før jeg bestemte meg... Lykke til videre i din jakt ! (Jeg er heldigvis ferdig...)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Latterlig billig ja? Interessant....

Blir spennende å høre hva du mener om settet når det en gang dukker opp.
    Er riktignok ikke sikker på at jeg klarer å vente et par uker før jeg går til innkjøp selv

Stian

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen Labben !

Det jeg mente med latterlig billig.... Greit når en jobber i en bransje hvor man kan få litt fordeler... bla forhandleransattkjøp med masse rabatt fra leverandørene... Ikke noe "skummelt" med andre ord....

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei det var vel ikke sånn ment fra min side. Hadde vel et ørlite håp om at pakka ble solgt til spottpris i en bortgjemt krok i vårt langstrakte land, eller noe

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MonsterMan
    Hei igjen Labben !

Det jeg mente med latterlig billig.... Greit når en jobber i en bransje hvor man kan få litt fordeler... bla forhandleransattkjøp med masse rabatt fra leverandørene... Ikke noe "skummelt" med andre ord....
    Robert aka Pioneer? Sender du meg pris på PM? Er i bransjen selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hørt de ennå? og pris...

Håper dere kommer med noen inntrykk når de har kommet. Er keen selv...
    Lurer på om jeg skal fortsette å kjøpe på B&W 300 serien, eller kjøpe dette.Tar jo mindre plass!

Nå må jeg bare spørre om hva dere synes om prisen.

I blandt annet England og Tyskland går hele settet til under 8500kr.
    Vet ikke hva moms er der jeg, men noe er det jo. Man kan jo legge 25% på HELE denne summen, så er vi oppe i ca 10500kr.
    Da er det fortsatt 2500-3000 til de beste prisene her i landet, og det med moms du kan trekke fra.

Er ikke dette litt drøyt da? Hvor lang tid tror dere det tar før vi kommer dit her tror dere?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

S-V710-III Endelig !

Ja da er de endelig på plass sammen med min VSX-1015. Har hatt de i en uke nå og har fått justert/testet en god del. Og oppfatningen.... KJEMPEFORNØYD !

Kjørte først romkorreksjon via VSX-1015 og småjusterte litt nivåer etterpå.
    På film oppfører høyttalerpakka seg suverent !!! Massevis av trøkk ut av front og sub, pluss at detaljer flyter også flott ut av S-ST70 CR høyttalerene.
    I stereo syntes jeg det var for lite trøkk ut av sub'en, men her var det bare å justere litt DB på sub'en via VSX-1015 så var det i orden :wink:

Denne pakka falt også godt i smak på WAF fronten. Kona fikk bestemme farger og det ble hvitt trekk på høyttalerene ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser man det ja. Håpet nesten at du skulle slakte pakka, for da hadde valget mitt blitt enklere

Relativt stor receiver du har koblet den opp med også ser jeg. De trenger kanskje såpass for å spille noe særlig?

Tror jeg må trekke meg litt tilbake og sette på tenkehatten...

Takk for tilbakemeldingen hvertfall!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labben
    Ser man det ja. Håpet nesten at du skulle slakte pakka, for da hadde valget mitt blitt enklere

Relativt stor receiver du har koblet den opp med også ser jeg. De trenger kanskje såpass for å spille noe særlig?

Tror jeg må trekke meg litt tilbake og sette på tenkehatten...

Takk for tilbakemeldingen hvertfall!
    Hei Labben !

Tror ikke det er noe stort problem å koble opp høyt.pakken mot feks. VSX-915 eller Yamaha RX-V657, kraft nok i massevis fra disse også. Var bare det at VSX-1015 havnet på 4400,- så da kunne jeg ikke la være... :lol:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •