Vienna acustic alu line/ Final 700 elektrostater???

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer minifreak sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vienna acustic alu line/ Final 700 elektrostater???

Heisan
    Holder på å oppgradere hele hjemekinoen min, da yammahan dsp a1000 har nok gjort sitt.....
    Har kjøpt Pioneer PDP 433 HDE, trenger derfor noen høytalere med flott design og bra lyd.
    Må ikke ta for stor plass, har noen hørt på Vienna Acustic Shønenberg???
    Eller har noen hørt Final sine elektrostater????

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kan ikke hjelpe deg ang. høytalere, men jeg lurer på hvor du kjøpte plasmaen din ,og hvor mye du måtte ut med,og hvorfor Pioneer sin,er det den beste.Har bestemt meg for å skaffe meg en plasma, men litt usikker på hvilken. Pioneer sin har jeg sett til 70000skr hos Apparat i Sverige.Dette blir jo "bare" 53000nok,og det er jo en bra pris for denne skjermen.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Hei!

Jeg har selv hatt Pioneer 433HD, og må si jeg dessverre ikke kan anbefale denne til bruk i hjemmekino. Dette hovedsakelig da sortnivå er meget dårlig. Til bruk i hjemmekino vil jeg nok heller anbefale Panasonic PW5 / HD5. Disse har 3000:1 kontrast og ca. 500 CD/m^2. Pioneer har meget gode farger, men strekker ikke til med 900:1 og 1000 CD/m^2. Et lavt kontrastnivå kombinert med høyt lysytbytte gir et absolutt sortnivå lang over ønskelig. I praksis var alle mørke scener irriterende grå og triste på denne skjermen (sorry minifreak, men det var min erfaring :? )...

Imidlertid har jo 433HD 10 bits videoprosessering, og fine gråtoner og lite false countoring, som en kan se en del til på eldre 8 bits modeller (F.eks. Panasonic PW4 / HD4). Dette betyr at en ser digitale overganger i partier med relativt lik fargeovergang, som f.eks tåke. En 8 bits enhet har kun 256 gråtoner, mens en 10 bits har 1024.

Rent teknisk har Pioneer 433HD i teorien (om en skal ta utgangspunkt i produsentens oppgitte lys-utbytte og kontrast) et absolutt sortnivå på ca. 0,9 candela (900/1000), mens Panasonic har 0,166. Alt under 0,3 er meget bra, og på Panasonicen ser sort virkelig sort ut, nesten som på en normal CRT-basert TV (vanlig bilderør). En har heller ikke behov for 1000 CD/m^2 til hjemmekinobruk. En normal TV har ca. 250 CD/m^2...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •