Brukt B&W 803D - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 24 av 24
    Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av FoneBone
    Det er stor forskjell på å ringe og møte opp "in person" i US, Ved personlig oppmøte hos seriøs forhandler i sentrum av San Francisco fikk jeg (før prisforhandling) tillbud på et par nye B&W802 til USD 10.000.
    Det tviler jeg ikke på. Og er man først i San Fransisco eller andre steder i USA og har muligheten til å kjøpe seg slike høyttalere for en bra pris så hvorfor ikke.

Men dersom du da skulle kjøpe disse for eks. 10.000 dollar og ta med til Norge så må de jo likevel fraktes til Norge, samt at det i utgangspunktet skal betales norsk mva av kjøpesummen i USA. Så da snakker vi om rundt 85 000,- uten at at frakt er tatt med i beregningen.

Såvidt jeg vet så er også mva/moms i USA en god del lavere enn i Norge, noe som igjen også avspeiler seg i prisene der borte.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,895
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hjalmarjalla
    Såvidt jeg vet så er også mva/moms i USA en god del lavere enn i Norge, noe som igjen også avspeiler seg i prisene der borte.
    I USA så oppgis priser alltid uten "sales tax". Denne legges på i kassen. Den varierer dessuten fra stat til stat.

Edit: En høytaler i denne størrelsen er det ikke så enkelt å ta inn i landet uten å fortolle den. Du kan ikke bare ha den i bilen og kjøre over grensen når den kommer fra USA. Fra Europa kan en det...

Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    I USA så oppgis priser alltid uten "sales tax". Denne legges på i kassen. Den varierer dessuten fra stat til stat.
    Dette gjelder vel også prisen som er oppgitt på nett? Mener å ha sett at mva varierer fra rundt 2-3 prosent til rundt 10 prosent fra stat til stat?

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,895
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hjalmarjalla
    Dette gjelder vel også prisen som er oppgitt på nett? Mener å ha sett at mva varierer fra rundt 2-3 prosent til rundt 10 prosent fra stat til stat?
    Gjelder nok på netthandel også tror jeg, men jeg kan ikke si dette 100% sikkert. Sales tax kan variere ganske mye fra stat til stat ja, men det er vel ingen som har i nærheten av det vi har i Norge.

Med dagens fordelaktige kurser burde det vel være mulig å få en god pris enkelte steder i Europa også?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •