Nye front-høytalere < 7000 NOK

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 31
    Active listen sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nye front-høytalere < 7000 NOK

Er lei av mine Genexxa GX-1200. Fikk dem av onkelen min for en god stund siden, men nå er det nok. På den ene høyttaleren er både diskant og mellomtone sprengt. Tenkte lenge på en reperasjon, men føler tiden er moden for nye høyttalere.

Hadde i utgangspunktet bestet meg for ca 7000 kr, men om det blir litt dyrere, er det bare til og spare litt til.

Skal brukes til 60% film og 40% musikk. Jeg hører på mye forskjellig musikk, men de kjøpes i utgangspunktet for at jeg skal få en heftig filmopplevelse. Planen er og supplere med en SVS PB10-ISD i fremtiden en gang, men det blir nok ikke før om en stund.

Høyttalerene skal drives av en Denon AVR-1803, ikke noe kraftige saker, men vil ikke at forsterkeren skal sette grenser for hvilkne høyttaler jeg skal kjøpe, siden jeg er veldig lysten på en forsterker med HDMI når økonomien tillater det. Noe ala AVR-3806.

Har lest litt rundt, og funnet tre kandidater ihvertfall. Kom gjerne med nye kandidater, eller innspill om de jeg har funnet.

- B&W DM603 S3
    - DALI Blue 8008
    - Infinity Beta-50

Dersom det er noen stativhøyttalere jeg heller bør vurdere, er jeg åpen for forslag!

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Infinity Beta 50 har jeg hørt mye godt om, og center'n C360 har fått svært gode karakterer i hjemmekino-oppsett. B&W DM603 S3 kan bli litt tunge å dra for Denon AVR1803. IB 50 er nok også nokså glade i strøm.

Selv ville jeg vurdert å spare 500 til og handlet Ikon 5. En kompis har handlet disse, og han er veldig fornøyd.

Ellers kan du jo vurdere QLN 604MK2 på tilbud på Hificenterkjeden. 5000!

Active Cellv14 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    QLN 604MK2 til 5000 lappen!? omg grip inn da man

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Eg har nylig investert i nye ht å eg velte INFINITY Beta 50 på grun av di FANTASTISKE lyd tester som er jort på disse htene å der får di jo 9av 10 når de jelder lyd å kvalitet du får for pengene!!!:-)
    Eg car selv litt skeptisk til att di sku vere SÅ gode siden di bare kåster 7000Kr
    Men eg kan låve deg att di er VERD ver Kr!!!:-)
    Så viss du har mulighet til å få en lyttetest så ANBEFALER eg deg til å høre på INFINITY Beta 50!!!
    Eg håper dette er til hjelp!!?

Ja de er nåkk MASSE skrive feil i de eg har skreve å de er pågrun av att eg har STORE lese å skrive vansker

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Infinity er en skikkelig kuul kino høyttaler. Men den forsterkern blir alt for liten til å dra disse. De er nemlig utrolig glad i strøm . Du kan dermed sprenge de VELDIG lett.. og det suger jo litt da. Altså, du får jo endel lyd, men drar du på for mye, så tar det ikke lang tid før enheter i høyttaleren kvelder.

Bare vær litt forsiktig med volumknappen. Når du får kjøpt deg kraftigere reciver så blir jo alt bedre .

Active listen sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for alle innspill! Har ogsä hört mye bra on Infinity, men mä si det frister med QLN. Blir nok disse dersom jeg fär skrapt sammen nok penger tidsnok. Har sendt mail til hi-fi-centeret i stavanger og sandnes for og höre med lagerbeholdning. Greit valg eller, fikk jo bra kritikk pä audiophile.no , noen som vet hvordan er de pä tester? Seriöse?

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hørt QLN 604Mk2 mot Proson Reality 63Mk2 og System Audio 1550. Min favoritt var SA1550 pga meget sterk mellomtone. QLN hang ikke langt bak. Den er dypere i bassen, men ikke like detaljert i mellombassen som SA1550. Proson basser! Mellomtonen hørtes ut som om den var pakket inn i en sokk. Men for å svare på spørsmålet; Audiophile er seriøse. Hvis jeg ikke tar helt feil er noen av aktørene i Audiophile ganske aktive på forumet. Kanskje de kan kommentere seg selv?

Jeg har god tro på QLN 604 Mk2 i hjemmekino. Mye for pengene. Tror disse også trives med mye kraft, så vær forsiktig med volumknappen som Skorob sier. Svake forsterkere kan fort vrenge lyd, og da sprenger du fort høyttalerelementer.

Selv skulle jeg gjerne hørt Infinity Beta 50 og C360. Har hørt som mye pent om disse nå.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    638
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et tips her kan være å sjekke ut Hificenterkjeden's Proson R62MK2. Ingen fantastisk ht (har den selv), men veldig mye for pengene! Nå på tilbud til 2395,- normalpris 3995,-. Denne står seg bra til forsterkeren. Da har du jo råd til en GOD sub i tillegg, og det gjør seg til filmbruk. Til den prisen kan du selge ht/oppgradere senere uten å tape nevneverdig på det.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde qln929 og var meget fornøyd med disse. Eneste grunnen til at jeg solgte var at jeg ikke hadde råd til å kjøpe forsterker som kunne få skikkelig skuv i dem.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    638
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har forresten hørt endel på QLN 604 MK2 sammen med Marantz PM7200. God kombinasjon, og et meget godt kjøp om du får dem til 5000! Meget god bassgjengivelse i disse. Er imidlertid redd din forsterker ikke klarer å drive dem skikkelig.

Active listen sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for alle inspill nok en gang! Gikk for Qln 604 mkII for 4995,-. Det kommer nok en ny forsterker om et par måneder (hørte jeg feriepenger på forskudd:grin: ) ,så jeg lot ikke forsterken jeg har nå være så avgjørende. De spilt nydelig i butikken med H/K sin toppmodell som forsterker. Han på hifi-centeret mente at jeg ville kunne drive dem, men ikke få den gode bassen som de er "kjente" for. Han sa også at de tålte mye, og at forsterkeren nok røyk før høyttaleren.

Nå er de koblet opp og står og spiller seg inn. Ah gleder til jeg kan skru opp litt ja. Så nå må jeg rydde så jeg kan ta bilder til minHjemmekino =)

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av listen
    Han sa også at de tålte mye, og at forsterkeren nok røyk før høyttaleren.
    Heh... Det er ofte bare piss... Oftest er det elementet som går siden det krever mer strøm enn forsterkeren klarer å levere. Derfor begynner forsterkeren å forvrenge signalet som elementet får, dette liker det ikke og vips, ett stk ødelagt element... Kjipe saker som jeg har lært på den harde metoden..
    Mange tror altså at det er sterke forsterkere som sprenger høyttalere, men det er som regel stikk motsatt...

Active listen sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pug-Nose
    Heh... Det er ofte bare piss... Oftest er det elementet som går siden det krever mer strøm enn forsterkeren klarer å levere. Derfor begynner forsterkeren å forvrenge signalet som elementet får, dette liker det ikke og vips, ett stk ødelagt element... Kjipe saker som jeg har lært på den harde metoden..
    Mange tror altså at det er sterke forsterkere som sprenger høyttalere, men det er som regel stikk motsatt...
    Jeg vil nok ta det forsiktig uansett ja. Noen som har en forsterker de kan anbefale sammen med 604 mkII da? HDMI er et krav. AVR-3806 er veldig aktuell, denne holder vel mål?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av listen
    Gikk for Qln 604 mkII for 4995,-.
    Gratulerer med nye høytalere. Har selv hatt gleden av å lytte til disse, og var meget godt fornøyd med lyden de gav, og til prisen skal det godt gjøres å finne noe som spiller mye bedre.....;-)

Active listen sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Gratulerer med nye høytalere. Har selv hatt gleden av å lytte til disse, og var meget godt fornøyd med lyden de gav, og til prisen skal det godt gjøres å finne noe som spiller mye bedre.....;-)

Takk for det! Tilbudet kom på et ganske gunstig tidspunkt, for å si det sånt =)

Synd at nullen sprakk! Men så lenge det ble seier mot Everton er jeg fornøyd! :grin:

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med nye høytalere
    Sitter med samme selv, men har en elendig forsterker atm. Men etter litt sparing blir det Denon AVR-3806 i januar engang. Den burde gjøre jobben, så jeg kan få ut potensiale..

Active listen sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av poppiuz
    Gratulerer med nye høytalere
    Sitter med samme selv, men har en elendig forsterker atm. Men etter litt sparing blir det Denon AVR-3806 i januar engang. Den burde gjøre jobben, så jeg kan få ut potensiale..
    AVR-3806 er en jeg vurdere sterkt selv også, men har handlet ny projektor og nye fronthøyttalere på kort tid, lukter svidd av visakortet. :-?

Hadde vært fint med 5.1 med bi-amping av front :grin:

Active listen sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så i avisa idag at fra 2. januar skal hifi-centeret selge SA1550 for 4995,- , satt ned fra 8995,-

Er rimelig fornøyd med mine til nå, litt slank i bassen, men det kommer selvsagt av forsterkeren, men hadde vært artig å fått lytte til SA1550 også, ikke akkurat et dårlig kjøp det heller.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    QLN 604 mk2 er suveren.. de er/var nedsatt fra 7495,- til 4995,-