Helt ny Dali concept sub 12" vs. Hjemmelagd 15"

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Helt ny Dali concept sub 12" vs. Hjemmelagd 15"

Faren min kjøpte en 12" sub fra dali for et par uker siden for å ha når han skal høre musikk i stuen. Jeg lurte så klart på hvor bra den skulle klare seg i hjemmekinoen, og flyttet den ned dit. Og jeg må si at den skuffet meg kraftig både under filmseing og når jeg spillte musikk!!

Min hjemmelagde 100-literskasse med sammi 15" gir mer bass, kraftigere bass, og tåler tydeligvis MYE mer før lyden vrenger seg! Jeg forsto ingen ting! Jeg trodde Dali var kvalitet! Og de dumme idiotene på hifi-klubben mente dette var den beste suben de hadde hatt inne...

Jeg er ikke helt sikker på hva Dalien koster(men det vet sikkert noen her inne), men sponplatene og elementet mitt kan ikke ha kostet over tusenlappen!

Dalien har sikkert renere bass enn min hjemmelagede, men hva skal man med det når man ikke hører bassen?! Særlig når man ser film og vil ha litt trøkk!

Dette var flaut Dali.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Concept suben imponerte ikke meg heller da jeg hørte den på hfk.
    Så jeg kan forstå at du heller mot 15" din ja.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må nok jobbe endel med plassering. Men uansett, Dali Concept 12 subben er i mine ører endel dårligere enn dali suite sin 12", som koster litt mer. Men hvorfor kjøpte du den da ? Du var vel der på "demo" ?! Også hører du på en selger?! .

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var vel faren hans som kjøpte den. Og har en ikke sammenligningsgrunnlag så virker den sikkert ok.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe jeg tror skorob har et poeng at jeg må jobbe med plasseringen! Det var litt for ekstremt lite bass der den sto.. En kompis fortalte meg om en metode som jeg skal prøve

Og det er ikke så vanskelig å tro at de på hk klarte å lure pappa trill rundt i et demo-rom

Newcomer rodrik sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dali lager ikke verdens beste subber og er nok ikke alternativet for de som ønsker mye bass. Men de er ekstremt kresen på innspilling, de trenger noen timer mer enn andre før de løsner. Etter min erfaring løsner de ikke skikkelig før etter ca 80 til 100 timer!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •