Nybegynner trenger hjelp....

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nybegynner trenger hjelp....

Er det noen som kan gi meg råd for hva jeg skal gjøre, har gått å tenkt på å kjøpe meg et bra annlegg og selfølgelig snakket en del om det hjemme. Ser ut som kjerringa ble lei av praten for nå har jeg fått meg et par høytalere ( jamo D 590 ). Hvilken forsterker bør jeg kjøpe meg, skal i hovedsak spille musikk...
    Hvordan er disse høytalerne???

Active da90el sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal det være vanlig stereo forsterker?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hjelp..

joda, skjønner jo at jeg kan kjøpe en vanlig forsterker, men det jeg var ute etter er on noen kan gi meg råd for hvilken som vil passe best til de høytalerne eller om jeg bør bytte høytalerne å satse på noen andre...
    hadde jo i utgangspunktet tenkt å kjøpe meg et anlegg med litt trøkk i som spiller fint, få litt skikkelig "golyd".

Active Cellv14 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva er ditt max beløp da?

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Både trøkk og godlyd høres litt dyrt ut. Hva slags musikk liker du? Er du på utkikk etter surround eller stereo? Kjekt å vite budsjettet til høyttalere og forsterker.

Her er noen meninger om Jamo D590: http://avforum.no/forum/h-yttalere/3527-jamo-d590.html

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

max ca 15000,-

Takker for at noen gidder å svare en skikkelig amatør...Tenkte jeg kunne få meg et brukbart opplegg for ca 15000,- har jo faktisk brukt ca 8000,- på høytalere allerede, så er der forsterkeren...
    Jeg er ikke noen hi-fi freek men liker å spille / høre på litt musikk av og til (har både kjerring og tre unger i huset). Ser at D 590 ikke får skryt akkurat her i trådene, men har en mistanke om at dere her er litt mere hi-fi spesialisert en meg... Kan jo bruke 10 000,- til da, til forsterker og cd-spiller. hvordan er det å bruke pcen til kilde??
    har et ca 10 år gammelt mini stereo i stua, Technics SH-EH 60 sound processor, har prøvd å koble høytalerne til det. Det går jo men tror det ville funket bedre med en bedre forsterker....
    Jeg hører på allslaks musikk utenom klassisk og jass mest pop / rock...

Newcomer dat sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    176
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eg har sjøl dali D590 (lekker høgtalar) bruka NAD 218, og cambridge foforsterker, og synst d fungerer toppers, kansje litt lite bass (eller så e eg kresen) men ska få meg en rør forforsterker of teste ut d..

dei høgtalarane trenger masse watt!!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cayin 153B skal være meget bra til 6500kr. Ellers kan du ikke tråkke feil ved å kjøpe Rotel eller andre slike meget kjente forsterkere.
    PS: Kjøper du brukt vil du jo kunne prøve det, og selge igjen til samme pris hvis du ikke er fornøyd...

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er stereo du er ute etter er det mange som mener XTZ Class A 100 er en bra forsterker.

Ellers har jeg en kompis som kjøpte NAD C720BEE. Det er et godt kjøp.

Begge disse har også utgang for sub.

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Harman/Kardon integrert da? Husker ikke hva betegnelsen er på den siste nå, men prisen er grei, og den passer nok CW som hånd i hanske. Du finner nok mange brukte også da disse selger ganske bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olemt
    Hva med Harman/Kardon integrert da? Husker ikke hva betegnelsen er på den siste nå, men prisen er grei, og den passer nok CW som hånd i hanske. Du finner nok mange brukte også da disse selger ganske bra.
    Harman/Kardon er veldig bra forsterkere, de blir oppgitt i lite watt, men det er fordi de blir målt i alle kanaler samtidig. De har en strømforsyning som greier å levere maks strøm til alle kanaler.

Jeg har selv hatt en Harman/Kardon AVR 5000, en surround forsterker, å var veldig fornøyd med den. Får mye til prisen.

Intermediate drkaos sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olemt
    970 heter den siste. Integrert amp uten radio, oppgitt til mindre effekt enn den "gamle" 3480 men leverer mer ampere. Den koster vel 5lapper veiledende.

Jeg kan anbefale deg å titte litt rundt.. jeg har akkurat kjøpt min første brukte amp, en Marantz sak. Tviler på at jeg hadde funnet en ny amp til under 10 lapper som spiller like bra. Jeg er virkelig imponert og fornøyd.

Active whitenr9 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    trål bruktmarkedet. ellers så er jo vincent sv-226mkII en knall forsterker som du får til ca 6500,- ny.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

går for NAD..

Tror jeg prøver meg på NAD C720BEE, den må vel holde til å drive mine Jamo D590. Ellers er jo C 352 et allternativ, vet ikke helt jeg. Vet ikke hvor stor forsterkeren bør være for å tilfredstille D590.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •