INFINITY BETA50.vormangen som har???

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

INFINITY BETA50.vormangen som har???

Hei!:-)
    Eg er ny på dette forunet!!!:-)
    Å nor eg følte på att de var tid for nye ht (mine gamle KIRKESATER Prisma 300 å en KIRKESSAETR senter)så sømfarte eg dette forumet for info på forsjellige ht!!!
    Men eg hadde fra førav einmeining omm att INFINITY ht er vanvittigt BAR men eg fant kun PITTELITT omm di ht her så eg søktepå nettet å fan litt meire der åeg fanfort ut att viss de sku bli noen av diså blir de INFINITY Beta50 front å INFINITY 360 senter som blei som eg synest var littformye SKRYTT i veret!!! (Siden eg fantut att disse Beta50 BARE koster 7000Kr å Beta360 senter bare kosta 2000Kr)så tvilte eg men eg veit att INFINITY ht er MEGETT gode for eine broren min har ett par som han har PRYLT!! di siste5år uten problen!!!:-)
    Så eg reiste til BERGEN MUSIKK handel for åhente min nye investering med min TOYOTA MR2 MK2!!!:-) vor selger sier til meg att eg ALDRIG ville få di htene som eg hadde kjøpt inn i min bli men eg hadde jo sjekka målene å viste att eg villeså ein i bagasjerommet å senter å den andre fromten på pasasjer siden mende blei LITTtrangt siden eg ågså kjøpt meg ein INFINITY10" subb!!!:-)
    Så nå etter ei uke med innspilling så blir eg bare meir å MEIR åverraske åver den FANTASTISKE lyden som disse htene jir (eg veit ikke omm noen av dere veit så er den senteren til INFINITY 360 ett MÅNSTER med 4 elemeter i )
    Mitt anlegg består av: ein DENON AVR 2805(Eg venter på ein PIONEER 1015!!!:-) så har eg ein PIONEER DV 668 DVD spiller å ein PIONEER DVL 909 LD/DVDspiller å FORSE parabol tuner som alt vises på ett PHILIPS 32" tv!!!:-)

Så til mitt spørsmål å de er slik:
    1. Vor mangen av dere har INFINITY Beta serie ht???
    2. Vilken erfaringer har dere andre til INFINITY HTer???

Ja der SIKKERT masse skrive feil her i de eg har skreve å de er på grunn av att eg har STORE skrive å lese vansker!!! så dere for ha meg undsylt!?

Ellse må dere ha en GLEDELIG GOD JUL!!!:-)

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hepp. Skal prøve å gjøre dette lettest mulig. Er du ute etter en høyttaler som kan:
    - Spille dypt i bassen
    - Spiller rimelig høyt.
    - Spiller utrolig godt ( spessielt til prisen ).

Så er Infinity Beta en utrolig god høyttaler. Er nok ikke den beste på black metall, men på rock ala Pink Floyd, metallica o.l. så er de i sitt ess. Samt de spiller Norah jones og diana krall med UTROLIG bra resultat.

Min personelige mening er at dette er en høyttaler serie som er "mye" bedre enn BW, PSB, klipsch og JBL (som også er rimelig populære i dette prissjiktet).
    Men er mye som avhenger av smak! Når infinity kom med ALPHA serien, som beta har tatt over for, så syns jeg i den tiden at allerede da var Infinity et lite hode foran konkurentene. Beta er oppgradert på alle områder . Anbefales!!

PS! Trenger god forsterker!! (denne er nemlig litt tungkjørt , virker på meg at spessifikasjonene på den lyver litt på akuratt dette området ).

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hoi, her var det mye skrivefeil gitt Har alpha 50/30/center her hjemme. Er noe av det verste jeg har hørt, og er glad det ikke var jeg som brukte penger på de ht'ene. Har hørt og håper Beta serien er bedre enn Alpha, for alpha er ikke så mye å skryte av....

Kappa virker bedre kvalitetsmessig og lydmessig (ikke minst utseendemessig). Men har hørt at beta er mye forbedret i forhold til alpha og at de låter en god del bedre

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kappa kvister Beta ja . helt klart! Men fyttegrisen å de suger strøm . Typisk Infinity....

Newcomer Håvard90 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Infinity Beta 50.. Skal snart bestille Infinity Beta C360 også! Gleder meg!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Håvard90
    Jeg har Infinity Beta 50.. Skal snart bestille Infinity Beta C360 også! Gleder meg!
    Hei!
    Ja du kan GLEDE deg til du får den 360 senteren dener ett MONSTER av en senter på ca 15Kg!!!:-)
    Som eg skreiv tidliger så blir eg meir å meir inponert over disse htene!!!:-)

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Kappa kvister Beta ja . helt klart! Men fyttegrisen å de suger strøm . Typisk Infinity....
    Den siste modellen av Kappa serien ( 200/400/600) er ikke på langt nær så effektsultne som tidligere modeller. Men de krever kvalitetselektronikk for å yte bra. Shit in=shit out.

Har likt Infinity siden Alpha serien kom, og sitter i dag selv med Kappa 600. Det som er trikset med Infinity, er å parre de med litt varm/mørk elektronikk, da de ellers kan låte litt skarpt.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Hei!
    Eg ser du skriver att INFINITY hter suger strøm er tung drevne! men miner du Kappa ht eller Beta eller bare sjenerelt alle INFINITY???
    For som eg skreiv tidligere så driver eg mine ht med en DENON AVR 2805 å har ikke noe problemer me mine ht på vilken som helst volum i sterio eller surond!
    Så min erfaring med disse Beta serien er jo att di er lettdrevne!!!

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beta drar nok litt strøm de også gitt.. Trenger en del power for å gi alt de har :P

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beta drar nok litt strøm de også gitt.. Trenger en del power for å gi alt de har :P
    Hei!
    Så du sier att de ENDA meir lyd i vente???:-)
    Så spørsmålet mitt blir jo da!?? Vil PIONEER 1015 ha nåkk krefter???

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv bruker jeg en Onkyo TX-SR602E(s) med 650w strømforskyning.. Forsterkeren har ingen problemer med å dra de, men merker at jeg må pøse på litt for å få mye lyd.. Men effekt er heller ikke alt når det gjelder god lyd! Er stormende fornøyd med jobben Onkyo gjør. Men med en effektforsterker på disse høytalerne tror jeg de kan imponere enda mer!

Når det gjelder Pioneer så ser jeg at denne forsterkeren har en strømforskyning på 430w. Jeg vet ikke om dette er ved normal drift eller om det er maks effekt.. Siden jeg ikke vet dette vil jeg ikke utale meg om det er nok til å drive Beta 50 skikkelig... Her må nok noen med mer kunnskap om Pioneer svare..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv bruker jeg en Onkyo TX-SR602E(s) med 650w strømforskyning.. Forsterkeren har ingen problemer med å dra de, men merker at jeg må pøse på litt for å få mye lyd.. Men effekt er heller ikke alt når det gjelder god lyd! Er stormende fornøyd med jobben Onkyo gjør. Men med en effektforsterker på disse høytalerne tror jeg de kan imponere enda mer!

Når det gjelder Pioneer så ser jeg at denne forsterkeren har en strømforskyning på 430w. Jeg vet ikke om dette er ved normal drift eller om det er maks effekt.. Siden jeg ikke vet dette vil jeg ikke utale meg om det er nok til å drive Beta 50 skikkelig... Her må nok noen med mer kunnskap om Pioneer svare..
    Hei!
    Takker for info!!!:-)
    Håper de er noen andre som kan svare på omm den PIONEERen har krefter nåkk???

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den har nok greit med krefter, men kommer nok til kort mot en stereoforsterker på gode 100w og derover, f.eks Cayin 252 o.l.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Den har nok greit med krefter, men kommer nok til kort mot en stereoforsterker på gode 100w og derover, f.eks Cayin 252 o.l.
    Hei!
    Takker så MYE!!!:-)
    Gått å høre att PIONEERen er dugende!!!:-)
    Å da er de vel håp siden eg tenkte å Biampe den!??

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel eg har(venter den på Mandeg) bestilt meg ein PIONEER VSX-AX4AVi-s !!!:-)
    Siden eg hørte dere sier att INFINITY HTer var så KRAFT trengende så valgte eg å OPPgradere litt!!!
    Å så lurer eg på omm de er fleire som har INFINITY HTer? å vilken oppsett er de dere har? (Forsterkere å lydkjilde å kabler dere har komt frem til for å få den beste LYDnytelse???)
    Al form for informasjon å kunnskap er INTRESANGT!!!:-)

Ja de er nåkk masse skrive feil her men siden eg har STORE skrive å lese vansker så blir de slik!!!:-)

Newcomer Tapett sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde selv et par Infinity Alpha 50 som er blitt erstattet av et par B&W 703.
    Lyden og trykket fra de to 8" bassene var bra , men de krever en god forsterker.Du vil trolig ikke få max ut av HT med en Pioneer forsterker.
    Brukte selv Electrocompaniet EC4i på mine Alpha 50 HT samt Hegel CD spiller
    og de låt veldig bra prisen tatt i betraktning ( 9K).Til hjemmekino fungerte de
    helt utmerket .

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TAKKER for info!!!;.)
    Vel De eg lurer litt på nå er omm kansje di nye IN BETA50 kansje er litt/mye meire lett drevne en den gamle serien???(Siden eg med min DENON 2805 forsterker som skal vere MEGET svak i forhold til den nye PIO VSX-AX4AVi-s) Å eg har ingen problemer med å spille musikk eller se på film der vor mine HTer spiller så KRAFTIGT(att stoler å bor i mi kjellerstue RISTER) uten skurring elle forvrengning enda (for di som kjenner til min forsterker so går volumet fra-60 til +24 i volum på volum 0 SÅ er de lyd volumetet SYKT HØKT!!!)
    Så som ders sikkert sjønner så er de jo litt grunn til de att eg lurer på omm den nye serien kansje er rimlig meire lettkjørt(krever mye mindre krefter) en den gamle serien???( Eg har hatt Kraftige forsterkere før DENON AVC A1 å ein amerikansk PIONEER 5.1 120W THX Forsterkere som eg har spilt i volum så de jore vont i ørene så eg veit va HØG å klar lyd er)
    Eller er de BARE meg somer HEILT på jore nå??? med min oppfatning av den UTROLIGE lyden eg får nå i mitt opppsett????

Intermediate thunderstorm77 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    677
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderte å bestille hele Beta-serien. Leste en del tester på nettet og lydmessig kom de greit ut. Grunnen til at jeg ikke kjøpte dem var størrelsen og utseende - de tar seg ikke akkurat så godt ut i stua...

Er du ute etter god pris ta en titt på www.hifihuset.se. Porto innen Sverige er svært billig. Dette er vel en rimelig bra deal om du kan hente dem på grensa.

Intermediate thunderstorm77 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    677
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Stikkord for denne tråden