Spørsmål til dere som har hørt JMLab?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Spørsmål til dere som har hørt JMLab?

Gjelder forsåvidt Cobalt S, Electra og Profile da jeg har tenkt å mikse litt i 7.0 oppsettet for ht under planlegging.

1. Jeg bor i Sandens/Rogaland, og lurer på hvor jeg må reise for å lytte til Focal's dirverse ht serier. Kjenner kun til hifihuset.no som forhandler.

2. Har lenge vært interessert i JMLab men har lest litt forskjellig om dem, noen mener de mangler punch og at de kan være pågående/spisse i toppen. Sistnevnte er noe jeg hater ved en høyttaler. Hvordan stemmer dette med deres erfaringer?

evt 3. Vil evt. en Denon 3506 rette opp i den spisse toppen med Audyssey korreksjonsystemet?

4. For frontpar hva er best alternativ, et par stativht + sub eller floorstanders i samme prisklasse?

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av phonar
    Gjelder forsåvidt Cobalt S, Electra og Profile da jeg har tenkt å mikse litt i 7.0 oppsettet for ht under planlegging.

1. Jeg bor i Sandens/Rogaland, og lurer på hvor jeg må reise for å lytte til Focal's dirverse ht serier. Kjenner kun til hifihuset.no som forhandler.

2. Har lenge vært interessert i JMLab men har lest litt forskjellig om dem, noen mener de mangler punch og at de kan være pågående/spisse i toppen. Sistnevnte er noe jeg hater ved en høyttaler. Hvordan stemmer dette med deres erfaringer?

evt 3. Vil evt. en Denon 3506 rette opp i den spisse toppen med Audyssey korreksjonsystemet?

4. For frontpar hva er best alternativ, et par stativht + sub eller floorstanders i samme prisklasse?
    Jeg har Cobalt 816. Har hatt dem i tre år nå, og har aldri sett meg tilbake. At disse skal mangle punch er i alle fall helt feil. Fyller glatt er partytelt for 50 personer med full guffe og ren lyd. De som sier at diskanten er for skarp forveksler skarphet med tydelighet. Planlegger å gå over til Electra 1027 i løpet av neste år. Frontpar skal være gulvstående kraftplugger etter min mening. Cobalt 816 eller 826 passer veldig bra.

Ring hifihuset og spør etter Andre. Han kan fortelle deg hvor nærmeste forhandler er, og han kan komme med tips til utstyr. Denon kan funke om du liker tydelig diskant, men Focal spiller generelt godt med mye forskjellig utstyr. Jeg hadde mye glede av Harman/Kardon AVR5000 mot mine faktisk. Nå kjører jeg Roksan som hifihuset anbefalte. Det er helt kanon.

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar, hørte du på noen Chorus floorstanders i sammenheng med kjøp av Cobaltene?

Hembiobutikken har Chorus 926 S og Elektra 906 til ca 10K.

http://www.hembiobutiken.se/sokning....%E5+modellnamn

Hva passer best som fronter? Jeg har en pb-10isd men foretrekker å kjøre BEL 2,5 til large + sub både til musikk og film. Dette kan selvfølgelig skyldes elendig rom respons og at tre basskilder gir en jevnere FR.

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, hørte på Chorus den gangen, og det var ikke i nærheten. Brukte likevel 705 som bakhøyttalere. En kollega har imidlertid kjøpt seg Chorus S floorstanders, og de imponerer. Nesten like bra som gamle Cobalt, men det mangler en del så klart. I valget mellom Chorus S floorstanders og Electra 906 hadde jeg nok valgt Electraene om prisen er lik. Musikken er viktigst for meg så jeg hadde hatt mye mer moro med Electra på stativ enn større Chorus på gulvet!

Active magnus14 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei far min har electra 920 og di kan spille sinsykt høt og med mye bass viss dei får den rette forsterkeren.Eg har selv chorus 706 dei spiller høyt og utrolig mye bass til ¨vere så småe høytalere eg bruker ein sugden signature h4 effektforsterker men det er kansje litt "overkill" hehe

Newcomer Prowler sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

har akkurat kjøpt mine 926 og kan vel kanskje si at det er ikke er de med mest fokus på bass, men det skjer mye hver dag (radio spiller hele tiden for å myke de opp). Synes bassen kommer mer og mer.

Mine kriterier lå mest i vokal/diskant området med en velspillende bass. Og her er de av de beste jeg har hørt til prisen. (Ikke hørt så veldig mange så det er sagt)

Planen er å supplere med en liten sub i samme serie for å ha til evt. filmer/hyggelige lag. :-)

Skal si i fra så fort jeg føler at de har spilt seg inn. Selger mente minst 200 timer for hele anlegget, så det er noen dager igjen.

/t

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med 926'ene , blir spennende å høre dommen om noen dager.

Newcomer colaboy sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Prowler
    Selger mente minst 200 timer for hele anlegget, så det er noen dager igjen./t
    Og dette er helt rektig!

Var veldig skeptisk til mine egne i starten, men etter "noen" timer så løsnet diskant og bass bare mer og mer.. Storslagen opplevelse.
    Men er nok enig med dem som mener at 926 mangler litt i bånn, synes bassen er bra nok for musikken jeg lytter på, men vil nok supplere med en sub for filmbruk.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Har nå spilt og spilt på mine nye 926, men jeg sliter litt med å få bassen frem. burde vel ha klokket ca 150t inspilling nå.

Jeg venter ikke på noen disco bass, bekymringen er bare at den virker helt fraværende i min stue (ca 40m2). Testet å spille på langs og på tvers av stuen. (8mx4,5m).

Kommer til å fortsette med inspilling, samt prøve bi-amping (har Yamaha 2600 med et par kanaler til overs) for å se om det lurer ut litt mer av ht'n.

Prøvde å kjøre litt gammel Yello bare for å sjekke, men jeg hadde problemer med å se at basselementet beveget seg, det var på ingen måte store utslag.
    Virket som om det var mer bass og dybde i vokalområdet (som jeg synes er utrolig bra og perfekt for mine ører..).

Uansett, ikke ta dette som gyldig resultat ennå. Mistenker at det må mer innkjøring til, samt litt flytting og testing av bi-amp osv.

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget mulig det er rommet ditt, dimensjonene kan være uheldige for bassområdet. Jeg sliter selv med bass mellom 80 og 250hz hjemme i min stue, jeg har kun et område frontene kan stå i men har målt meg frem til beste kompromiss.

Gud det skal bli godt med et dedikert rom hvor jeg kan gå amok med bassfeller og annen akustisk behandling, fint er det ikke, men i et dedikert rom er det performance som gjelder for min del. Jeg føler mange undervurderer plassering og påvirkning av rommet.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sitat Opprinnelig postet av phonar
    Meget mulig det er rommet ditt, dimensjonene kan være uheldige for bassområdet. Jeg sliter selv med bass mellom 80 og 250hz hjemme i min stue, jeg har kun et område frontene kan stå i men har målt meg frem til beste kompromiss.

Gud det skal bli godt med et dedikert rom hvor jeg kan gå amok med bassfeller og annen akustisk behandling, fint er det ikke, men i et dedikert rom er det performance som gjelder for min del. Jeg føler mange undervurderer plassering og påvirkning av rommet.
    Det er mye mulig, har ikke gjort de helt store plasserings testene ennå da jeg mistenker at de ikke er kjørt godt nok inn ennå + at jeg har 2,7 meter under taket, mulig det legger en demper også.

Jeg håper også å få til et dedikert rom. Skal bygge garasje ila 2006 og har fått aksept for en relativt høy en med ark. dvs at mulighetene for en dedikert kino vil være tilstede.. jentene har jo tross alt hele huset ;-)

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke sant Lykke til med bygging.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Du har sikkert lest det siden du lurer på disse ht'ene.

Her er en liten oppsummering jeg har gjort foreløpig i en annen tråd et stykke ned på denne siden.

LINK

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •