Skurring på høttaler!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Exclamation Skurring på høttaler!!

Jeg har merket noen ganger at det skurrer på ene høttaleren min (den til høyre) hva er dette mon tro? Det er i forskjellige hz, å ligger ikke i opptaket på cd'ene, siden det ikke skjer hvis jeg spiller samme låten om igjen..
    Kan det være forsterkeren som begynner å svikte? Eller noe med strømmen (hvorfor bare den høyre da...)?
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm.. bare et skudd i blinde, men kan det være noe med høyttalerkabelen til den høyre høyttalerne? En svakhet i termineringen eller lignende?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde en NAD 2400 før. Den hadde dårlig kontakt i høyre høyttaler av og til. Skurret mest i diskamten når det skjedde. Noen trykk på A og B høyttaler knappen eller på en LAB bryter bak på forsterkeren ordnet saken i noen uker av gangen. Helt sikkert en dårlig bryter i mitt tilfelle.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ulyd

Hei høres ut som du har litt det samme problemet som meg.

Feilen min er hos forsterkeren. Har en arcam avr 300. Kjempefornøyd.

problemet er at det kommer kneppe lyd i høyre høytaler.(ikke alltid) Høres sprengt ut. Ligger i mellomtone/diskant partiet. Forssterkeren min skal inn nå til fix. reInstallering av programvaren. Hørt om lignede tilfeller. har noe med at det digitale signale ut av forsterkeren-til høytaleren ikke helt henger med...forsto ikke helt selv detaljene.

hvilken forsterker har du?

håper du finner ut av det! god jul

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjempebaby
    Hei høres ut som du har litt det samme problemet som meg.

Feilen min er hos forsterkeren. Har en arcam avr 300. Kjempefornøyd.

problemet er at det kommer kneppe lyd i høyre høytaler.(ikke alltid) Høres sprengt ut. Ligger i mellomtone/diskant partiet. Forssterkeren min skal inn nå til fix. reInstallering av programvaren. Hørt om lignede tilfeller. har noe med at det digitale signale ut av forsterkeren-til høytaleren ikke helt henger med...forsto ikke helt selv detaljene.

hvilken forsterker har du?

håper du finner ut av det! god jul

Nad 319, kjøpte den i 99, så den begynner å dra på årene, men jeg synes at den skulle holde litt til. Ellers så høres det litt sprengt ut ja. Det er dritt dette kom for en mnd. tid tilbake...
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Intermediate Frodo_ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    ...Kan det være forsterkeren som begynner å svikte?...
    Jeg hadde dette problemet også i sommer, det viste seg å være banankontaktene mine som var dårlig festet.. (om du ikke har banplugger kan det jo være det er dårlig kontakt enten i forsterker- eller høytalerterminaler.) Prøv å ta de av og skru på igjen...
    Om det ikke er dette, kan ikke jeg hjelpe deg.

God Jul forresten. :-P Håper du får fikset det!

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skru den opp å se om det er noe løst.. hadde en skurrende sr høytaler engang, da hadde spaden glidd ut fra sporet.. det kan være en motstander i forsterkeren din som har tatt kvelden, prøv å bytt rundt på kabler osv..

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe. hadde samme problem på samme psb modell. det merkelig var at den bare hatt stått stille på lagring et års tid uten bruk. koblet den på og krrtz, også bare i visse frekvenser, i diskanten.
    koster 500 for ny.
    tror ikke kvaliteten på desse er helt optimal. men de var jo billige. og hadde forholdsvis gode kasser for prisen

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frodo_
    Jeg hadde dette problemet også i sommer, det viste seg å være banankontaktene mine som var dårlig festet.. (om du ikke har banplugger kan det jo være det er dårlig kontakt enten i forsterker- eller høytalerterminaler.) Prøv å ta de av og skru på igjen...
    Om det ikke er dette, kan ikke jeg hjelpe deg.

God Jul forresten. :-P Håper du får fikset det!

Det ser ut som at det var dette som var problemet her også.. festet pluggene en gang til, nå har jeg ikke hørt skurring på en stund

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •