Lyst på nye høyttalere, noen spm om Dali Ikon

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lyst på nye høyttalere, noen spm om Dali Ikon

Jeg leker litt med tanken om nye høyttalere og planlegger å foreta en lytterunde, men jeg må dessverre utenbys for å finne nærmeste Hi-Fi-butikk med brukbart utvalg.

Nå har jeg Dali 8008, Suite C0.8 og 5005, men jeg har sett på Ikon 6 og registrert at disse har fått god kritikk. I den anledning har jeg et par spm om disse.

-Vil det funke i en overgangsperiode å bruke Ikon 6 med senteren Suite C0.8, eller blir det helt feil?

-Er det nok futt i Ikon Vokal 2 til å holde følge med Ikon 6? Jeg ser at klubben sier "Ikke la deg lure av det kompakte utseendet", men jeg spør dere uansett.

-Vil Ikon funke bra til Rotel RB-991 på 2*200w?

-På bildene av Ikon ser det ut som fargen er tilnærmet kirsebær (vet ikke hva slags farge jeg har sett bilde av), noe som passer meg fint. Stemmer dette med virkeligheten?

Jeg har på ingen måte bestemt meg for Ikon, men nye høyttalere frister.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er Icon serien sin beste egentskap mellomtone og diskant. Det andre er ikke dårlig det heller da. Men Rotel ampen din har vel den største svakheten i akuratt diskant/mellomtone området, men den har godt tak på bassen. Dette KAN bli helbom, men jeg er ikke helt sikker. Effektmessig og strømmessig skal den holde i massevis.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Ikon finnes dessverre ikke i farge som ligner kirsebær.
    Har selv tenkt samme tanken som deg, å kjøre Ikon til fronter og beholde kirsebær-suitene center og bak.
    Var inne å så på fargen mørk, men den er fortsatt en god del lysere enn kirsebær-fargen.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, det var jo et par streker i regningen. Jeg vil ha kirsebær, så da får jeg vel se meg om etter noe annet.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    De er jo helt firkanta, så et vinyllag i kirsebær skulle ikke være en så vanskelig sak.

Active whitenr9 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hm, den er da litt kirsebæraktig den fargen på ikon serien mener nå jeg, litt mindre rød bare. vil anbefale deg å ta en titt og en lytt. hørte selv på de forrige uke og ble helt solgt. må ha!

fikk ikke testa ut pondusen i høyttalerne helt da, men regner med at du vil kanskje føle at de mangler litt dypbass i forhold til de 8008 du sitter på nå..

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av whitenr9
    fikk ikke testa ut pondusen i høyttalerne helt da, men regner med at du vil kanskje føle at de mangler litt dypbass i forhold til de 8008 du sitter på nå..
    Det håper jeg ikke, jeg hører ikke noe dypbass fra mine 8008. Jeg skal uansett supplere med en SVS.

Newcomer Zaxon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Rikky.

Jeg foreslår at du selger alle høyttalerne du har (kanskje beholdt 5005) og leter deg fram til den høyttaler som passer dine lydpreferanser og lommebok best. Og fram til du får råd til center i samme serie kjører du med phantom. For hvis du har tenkt å fortsatt bruke Suiten din låser du deg veldig i din leting etter nye høyttalere. Det er vel strengt tatt bare Suite 1.7 og 2.8 som kan integreres med den centeren.

Når det gjelder Ikon Vokal2 vet jeg egentlig ingen ting. Men det skulle forundre meg mye om det finnes en center som passer bedre (hvis Dali har gjort hjemmeleksa si).
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Nå er Icon serien sin beste egentskap mellomtone og diskant. Det andre er ikke dårlig det heller da. Men Rotel ampen din har vel den største svakheten i akuratt diskant/mellomtone området, men den har godt tak på bassen. Dette KAN bli helbom...
    Skorob har ett poeng her, men jeg holder en knapp på motsatt virkning Nå skal jeg innrømme at jeg ikke har hørt Dali-Rotel kombo på mange år. Men akkurat denne måten å matche utstyr på (den enes gode egenskaper hjelper den andres mindre gode) kan være veldig vellykket.

Lykke til!

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det SVS PB-10 du skal ha?Kjør SVS på resten av systemet da vel.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får vel ta meg noen lytterunder før jeg bestemmer meg hva jeg evt skal gå for. SVS er det jo få erfaringer å lese om, dessuten har jeg ikke anledning til å høre disse først.

Intermediate Leikis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan.
    Jeg kjører selv kombo med Ikon 7 og Rotel, har en Rotel RB981 (2x130w) til hver høytaler i stereo. Funker egentlig veldig bra til lytting i "normalt" lydnivå, men kan bli noe høy i toppen ved høye volum. Jeg vil nok anbefale Thule på minst 150w til Ikon serien.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •